ایتالیا

نخست‌وزیر احتمالی ایتالیا موضع دولت آینده خود در قبال جنگ اوکراین را صراحتا اعلام کرد.

به گزارش مشرق،«جورجیا ملونی» که به احتمال زیاد نخست وزیر بعدی ایتالیا خواهد بود روز چهارشنبه گفت، اوکراین می‌تواند روی کمک‌های دولت او حساب کند

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک روز پس از پیروزی احزاب متحد دست راستی ایتالیا، «ولودیمیر زلنسکی» برخلاف شماری از سران کشورهای اروپایی در پیامی توئیتری خواستار «همکاری‌های ثمربخش با دولت جدید» شد.

ملونی در پاسخ به رئیس جمهور اوکراین نوشت: «زلنسکی عزیز، می‌دانی که می‌توانی بر روی حمایت وفادارانه ما برای هدف آزادی مردم اوکراین حساب کنی. قدرتمند بمان و ایمان خود را استوار نگه دار».

ملونی روز دوشنبه در اولین سخنرانی بعد از انتخابات گفت، مردم ایتالیا این «پیام بسیار روشن» را مخابره کردند که خواستار «دولت راست-میانه به رهبری برادران ایتالیا هستند».

او در ادامه گفت:‌ «اکنون زمان مسئولیت فرا رسیده است. زمان آن رسیده که اگر خواهانش باشید، بخشی از تاریخ شوید و باید این را بفهمید که چه مسئولیت سختی در قبال میلیون‌ها نفر داریم زیرا ایتالیایی‌ها ما را انتخاب کرده‌اند و قرار نیست به آن‌ها خیانت کنیم».

حزب ملونی در کنار حزب «لیگا» به رهبری «متیو سالوینی» معاون نخست‌وزیر سابق ایتالیا و حزب «فورزا» متعلق به «سیلویو برلوسکونی» نخست‌وزیر پیشین این کشور در مجموع موفق به کسب  ۴۳.۶۴ درصد از آرا شدند و می‌توانند دولت ائتلافی تشکیل دهند.

از جمعیت حدود ۵۹ میلیون نفری ایتالیا حدود ۵۱ درصد از رای دهندگان واجد شرایط، خانم هستند. برای اولین بار در تاریخ ایتالیا، افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند در انتخابات مجلس اعلی (سنا) شرکت کنند. تا قبل از آن این افراد می‌توانستند در انتخابات مجلس سفلا شرکت کنند.

مردم ایتالیا با شرکت در این انتخابات سراسری ۲۰۰ سناتور عضو مجلس اعلا و ۴۰۰ عضو مجلس سفلای این کشور را انتخاب کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    10 4
    خودشون گوساله ها نون ندارن بخورن، از کیسه مردم بدبخت ایتالیا حاتم بخشی میکنه پتیاره.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    6 10
    آفرین بر ایتالیایی ها
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    11 0
    زرشک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس