کد خبر 1421835
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
درخواست حیدر العبادی از جریان صدر

رئیس ائتلاف نصر عراق، ضمن مخالفت با شرکت در ائتلاف جدید «اداره الدوله» از جریان صدر خواستار با درخواست ها برای شرکت در گفتگوی ملی این کشور شرکت کند.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، حیدر العبادی رئیس ائتلاف نصر عراق ضمن مخالفت با شرکت در ائتلاف جدید «اداره الدوله» از جریان صدر خواستار با درخواست ها برای شرکت در گفتگوی ملی این کشور شرکت کند.

وی افزود: من با سند ائتلاف «اداره الدوله» موافق نیستم ولی از مقتدی صدر رهبر جریان صدر می خواهم که صرف از نتایج گفتگو با شرکت در آن موافقت کند.

حیدر العبادی ادامه داد: مشکلی در حصول توافق یا اکثریت وجود ندارد، بلکه بدون گفتگو هیچ یک از این دو فایده ندارد.

گفتنی است، جریان صدر در انتخابات پارلمانی عراق اکثریت کرسی ها را به دست آورد، اما موفق به تشکیل دولت و معرفی نخست وزیر در رایزنی با دیگر جریان های سیاسی عراق نشد.

پس از این رخداد، مقتدی صدر از نمایندگان فراکسیون جریان صدر خواست از حضور در پارلمان استعفا دهند. پس از استعفای نمایندگان این جریان، پارلمان عراق تلاش کرد جلسات خود را برای تشکیل دولت برگزار کند اما هواداران جریان صدر با ورود به منطقه سبز بغداد و صحن پارلمان از برگزاری جلسات جلوگیری کردند. در پی این رخداد، پایتخت عراق به صحنه ناآرامی‌ها تبدیل شد که طی آن ۳۰ نفر کشته و بیش از ۷۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

پس از ناآرامی های چند روزه در عراق، دادگاه عالی فدرال عراق با درخواست جریان صدر در زمینه انحلال پارلمان مخالفت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    0 0
    روحانی عراق است این العبادی و اصلا قابل اعتماد نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس