آیا امکان کنسلی اجاره ویلا بدون جریمه وجود دارد؟

همیشه برنامه‌ها آنطور که پیشبینی کرده‌ایم پیش نمی‌روند. گاهی ممکن است یک سفر را برنامه‌ریزی کنیم و خرید پرواز آن و حتی رزرو ویلا را نیز انجام دهیم؛ اما اتفاقی رخ دهد که سفر کنسل شود. در چنین شرایطی باید رزرو ویلا را نیز کنسل کنیم. حال سوالی که مطرح است این است که آیا امکان کنسلی اجاره ویلا بدون جریمه وجود دارد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

چرا اجاره ویلا را برای سفر خود در نظر بگیریم؟

با هر مقصدی که دارید، اگر تعطیلات بعدی شما شامل یک سفر گروهی با خانواده یا دوستان است، اجاره ویلا می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

در یک ویلا برای تعطیلات، گروه شما می‌تواند بدون هیچ غریبه‌ای در کنار هم قرار بگیرد. چه دوستان یا خانواده به شما ملحق شوند، حضور در زیر یک سقف اغلب منجر به احساس صمیمیت و ارتباط نزدیک می‌شود. بسیاری از ویلاها نگهبان نیز دارند تا هرگونه نگرانی در مورد ایمنی نیز برطرف شود.

جالب است بدانید که بسیاری از ویلاهای لوکس اجاره‌ای با سرآشپزها و پیشخدمت‌ها برای آشپزی، نظافت، شستشوی لباس‌ها و غیره اجاره داده می‌شوند. این موضوع را می‌توانید در ویلا کردان شاهد باشید. هر چه ملک بزرگتر و گرانتر باشد، خدمات بیشتری می‌توانید انتظار داشته باشید. بر خلاف کارکنان هتل که بین بسیاری از مهمانان تقسیم شده‌اند، تیم ویلا صرفاً به ارتقای تجربه گروه شما اختصاص دارد. بسیاری از آشپزها پس از ورود با مهمانان صحبت می‌کنند تا ترجیحات غذایی خود را تعیین کنند. اغلب، آن‌ها می‌توانند شما را با غذاهای محلی آشنا کنند و میوه و سبزیجات را از مزارع مجاور خریداری کنند.

در یک ویلا، گروه شما تقریباً می‌تواند برنامه خود را تعیین کند. شما می‌توانید در مورد ساعات غذا خوردن تصمیم بگیرید و یک یخچال و آشپزخانه برای کسانی که بین یا بعد از آن غذا می‌خورند در دسترس است. مهمانان می‌توانند در هر زمان و هر زمان استراحت کنند و به حریم خصوصی اتاق خواب خود بروند. با وجود تمام این مزیت‌ها، اجاره ویلا در شمال یا هر جای دیگر را از دست ندهید.

از قوانین کنسلی رزرو ویلا چه می‌دانید؟

پیش از هر چیز لازم است بدانید که معمولا هر ویلا، قوانین خاص خود را برای کنسلی دارد. این موضوع به صاحب ویلا بستگی دارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به هنگام هنگام رزرو ویلا از شرایط کنسلی و بازپرداخت وجه به هنگام کنسل کردن رزرو ویلا خود مطلع باشید.

اگر رزرو ویلا را با مراجعه به سفرمارکت انجام می‌دهید، تمام قوانین ویلا برای شما نوشته شده است. پس هنگام رزرو ویلا به این نکات توجه کنید. طبق دستورالعمل سازمان گردشگری کشور، قوانین کلی کنسلی واحدهای اقامتی مانند ویلا به شرح زیر است:

  • در صورتی که مهمان تا ۲۰ روز قبل از روز رزرو اقامتگاه، به صاحب اقامتگاه اطلاع دهد، شامل هیچگونه جریمه کنسلی نیست.
  • در صورتی که مهمان از ۱۱ تا ۲۰ روز قبل از روز رزرو اقامتگاه به صاحب اقامتگاه اطلاع دهد، شامل ۲۰ درصد شب اول کنسلی است.
  • در صورتی که مهمان از ۶ تا ۱۰ روز قبل از روز رزرو اقامتگاه به صاحب اقامتگاه اطلاع دهد، شامل ۳۰ درصد شب اول کنسلی است.
  • در صورتی که مهمان از ۵ روز تا ۴۸ ساعت مانده به روز رزرو اقامتگاه درخواست کنسلی دهد، شامل ۵۰ درصد شب اول کنسلی است.
  • در صورتی که تا زمان روز رزرو اقامتگاه کمتر از ۴۸ ساعت باقی مانده باشد، کنسلی شامل ۷۰ درصد شب اول است.
  • در صورتی که مهمان در زمان و روز ورود به اقامتگاه بنا به دلایلی کنسل کند، منوط به توافق با صاحب اقامتگاه است.
  • ایام پیک سال (تعطیلات رسمی کشور و ایام عید) شامل کنسلی نیست. البته در صورت رضایت میزبان امکان بازگشت وجه وجود دارد.
  • در تمام رزروها حق کمیسیون ببین ویلا از مبلغ واریزی کسر خواهد شد.

آیا امکان کنسلی اجاره ویلا بدون جریمه وجود دارد؟
البته باز هم لازم به ذکر است که تمام این موارد به صاحب ویلا بستگی دارد. اهمیت زیادی نیز دارد که رزرو ویلا را از یک پلتفرم مطمئن انجام دهید تا از قابل استناد بودن رزرو ویلا مطمئن باشید. شما می‌توانید برای اجاره ویلا رامسر یا اجاره ویلا استخردار شمال و غیره به سفرمارکت مراجعه کنید.

عوامل تاثیرگذار بر قوانین کنسلی هر ویلا چه هستند؟

شرایط و قوانین برای کنسلی در هر ویلا متفاوت است. عوامل زیر مواردی هستند که روی قانون کنسلی هر ویلا تاثیر می‌گذارند:

قیمت و موقعیت ویلا

بعضی از ویلاهای گران‌قیمت با منظره‌ی دریا در صورت کنسلی رزرو فقط درصد کمی از مبلغ را به شما برمی‌گردانند. از طرفی ممکن است ویلاهای ارزانتر بدون منظره وجه را به طور کامل به شما پس دهند. به همین دلیل حتما هنگام رزرو ویلا علاوه بر توجه به موقعیت آن از شرایط استرداد و کنسلی مطلع شوید.

تاریخ رزرو ویلا

 یکی از چیزهایی که باید در مورد آن دقت زیادی داشته باشید، کنسل کردن رزرو ویلا در روزهای تعطیل و شلوغ است. در این شرایط معمولا نمی‌توان رزرو ویلا را کنسل کرده و بخشی از هزینه را بازپس گرفت. توجه داشته باشید که برخی از صاحبان ویلاها تغییر دادن تاریخ رزرو ویلا را هم به معنای کنسلی می‌دانند و برای رزروکننده جریمه در پی خواهد داشت.

زمان کنسل کردن رزرو ویلا

نکته مهم‌تری که در کنسلی رزرو باید به آن توجه داشته باشید، زمان کنسل کردن ویلا است. چرا که میزان وجه پرداختی هنگام استرداد رزرو در بازه‌های زمانی مختلف، تفاوت خواهد داشت. بنابراین اگر به صورت اتفاقی پرواز یا برنامه‌ی سفر شما کنسل شد، صاحب ویلا با توجه به قوانین خود که قبلا ذکر شده نسبت به کنسلی و استرداد رزرو شما عمل خواهد کرد.

هزینه کنسلی رزرو ویلا چه مقدار است؟

آیا امکان کنسلی اجاره ویلا بدون جریمه وجود دارد؟


این قانون که کنسل کردن رزرو ویلا تنها در زمان و تاریخ مشخصی باید انجام شود تا جریمه‌ای شامل مهمان نباشد، یک قانون کلی برای تمام ویلاها محسوب می‌شود که طبق قانون گردشگری تا 20 روز قبل از تاریخ رزرو است. در واقع مهمان باید تاریخ‌هایی که صاحب ویلا برای کنسلی و استرداد وجه در نظر گرفته است را بداند. در صورتی که از این تاریخ های معین عبور کرده و برای کنسلی اقدام بکنید صاحب ویلا می‌تواند از شما جریمه دریافت بکند یا کل مبلغ رزرو را به شما پرداخت نکند. برخی از صاحبان ویلاها هم جریمه‌ای معادل درصدی از یک شب اقامت را از مهمان خود دریافت می‌کنند.

چطور ویلایی که رزرو کردیم را کنسل کنیم؟

دیدیم که اجاره ویلا و سوئیت این روزها بخش جدایی ناپذیر سفر عده زیادی از گردشگران و مسافران شده است که سبک متفاوتی از سفر و اقامت را تجربه می‌کنند. امروزه شمار بیشتری از مسافران به دنبال اجاره ویلا یا سوئیت هستند و دلایل خاص خود را هم دارند. البته پیدا کردن یک ویلا شمال خوب یا رزرو سوئیت کار آسانی نیست و نیاز به شناخت و بررسی زیادی دارد.

آیا امکان کنسلی اجاره ویلا بدون جریمه وجود دارد؟
حال فرض کنیم شما رزرو خود را انجام دادید و بنا به دلایلی مجبور به کنسل کردن آن شده‌اید. برای این کار می‌توانید وارد حساب کاربری خود در سایت مورد نظر شوید و گزینه لغو رزرو یا مشابه آن را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با پشتیبانی سفرمارکت در تماس باشید تا همکاران ما لغو رزرو را برای شما از سایت مورد نظرتان پیگیری کنند.

چرا با سفرمارکت می‌توانیم بهترین ویلاها و اقامتگاه‌ها را رزرو کنیم؟

چه طور می‌توان بهترین و ارزانترین ویلا یا سوئیت را پیدا کرد؟ راه حل استفاده از یک بازار مجازی اجاره ویلا و سوئیت، یعنی سایت سفرمارکت است. سفرمارکت با دو روش به شما کمک می‌کند تا بهترین و ارزانترین انتخاب ویلا و سوئیت را داشته باشید.

نخست اینکه سفرمارکت به عنوان یک بازار یا موتور جستجو، همه قیمت‌های عرضه شده در بازار توسط وب سایت‌های اجاره دهنده ویلا یا سوئیت را در یک جا گردآوری کرده و به شما نمایش می‌دهد. در نتیجه برای پیدا کردن ارزانترین و بهینه‌ترین نرخ اجاره ویلا یا سوئیت نیازی ندارید در بین ده‌ها سایت بگردید. دومین کارآمدی سفرمارکت این است که به عنوان یک بازار، یکی از پرمخاطب‌ترین پلتفرم های کرایه ویلا و سوئیت است و همین موجب شده سطح چشم‌گیری از بازخوردها و دیدگاه‌ها از مشتریان و مهمانان این اقامتگاه‌ها گردآوری شود. این پدیده در بهتر شدن تصمیم‌گیری برای پیدا کردن بهترین سوئیت یا ویلا بسیار کمک کننده است. پس برای اجاره ویلا کلاردشت یا هر مقصد دیگری از سفرمارکت غافل نشوید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس