محمد سرشار: جریان‌های تجزیه‌طلب در اغتشاشات اخیر، خیلی زود نقاب از چهره برداشتند

رمان‌نویس ایرانی و مدیر سابق شبکه پویا گفت: جریان‌های تجزیه‌طلب همیشه با نقاب خود را وارد میدان می‌کردند، ولی در اغتشاشات اخیر، خیلی زود نقاب را کنار زدند و خیلی صریح نقشه اصلی خودشان را اعلام کردند.

به گزارش مشرق، اتفاقات اخیر منجر به فرصت‌طلبی عده‌ای شد تا بتوانند در برهم زدن اوضاع نقش خود را فعال کنند و از رهگذر آن، گروه‌های تجزیه‌طلب وقت را برای عرض اندام خود مغتنم ببینند. در برابر این رفتارها، هنرمندان و اصحاب فرهنگ به میدان آمدند و سودای اغتشاشگران برای تجزیه‌طلبی را آشکار کردند.

در همین زمینه، نظر اهالی کتاب و شعر و ادبیات را جویا شدیم و محمد سرشار، نویسنده، پژوهشگر و مدیر سابق شبکه پویا نظراتش را در میان گذاشت.

جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت طبیعتاً با چالش‌ها و بحران‌های تازه‌ای مواجه می‌شود

وی در خصوص اقدامات تجزیه‌طلبانه که در روزهای گذشته شدت گرفته است، گفت: جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفتی که به سمت تمدن سازی نوین اسلامی دارد وارد مراحل جدیدتری می‌شود که افق‌های وسیع‌تری را می‌بیند. طبیعتاً با چالش‌ها و بحران‌های تازه‌ای مواجه می‌شود؛ یعنی در اجزا و ارکان حکومت‌داری کشور نسبت به گذشته توقعات مردم از این دستگاه‌ها و ارکان بیشتر شده است.

عده‌ای گرگ صفت برای مصادره مطالبات مردمی دندان تیز کردند

وی در ادامه افزود: مردم استانداردهای بالاتری را از ارکان حکومت‌ مطالبه می‌کنند که این موضوع نشان‌دهنده قدرت‌مند شدن یک کشور است. مردم دیگر به دنبال بدیهیات و حداقل‌ها نیستند و به دنبال استانداردهای بالایی از سوی حکومت هستند که در خدماتش رعایت کند. اتفاقی که در کشور صورت می‌گیرد، این است که هروقت مردم اصلاح یک مشکل را مطالبه کردند، حال این مطالبه می‌تواند در خصوص برخورد بد مامور با یک ارباب رجوع، خشکسالی در منطقه‌ای و حقوق بازنشستگان باشد و یا هرچیز دیگری. هروقت مردم خواستند این اصلاح را مطالبه کنند که نتیجه‌اش قوی شدن باشد، عده‌ای گرگ‌صفت برای مصادره مطالبه‌های مردمی دندان تیز کردند. علت اینکه گرگ‌صفتی را می‌گویم این است که در هفته اخیر دیدیم در لندن و پاریس و شهرهای دیگر غرب که این آشوبگران تجمع کردند، با توجه به اینکه اسلحه و چاقو مثل آشوبگران داخلی نداشتند، ولی پلیس غربی مجبور شد با رفتار خشونت‌آمیز به طرف این‌ افراد برود و از حقوق مردم دربرابر این اقلیت خشن حفاظت کند.

تجزیه‌طلبان در اغتشاشات نقاب از چهره برداشتند

ضد انقلاب نمی‌خواهد جمهوری اسلامی با حل مشکلاتش قوی‌تر شود

نویسنده کتاب «شکار هیولا» با اشاره به نحوه عملکرد تجزیه طلبان گفت: نحوه برخورد پلیس با آشوبگران خارج‌نشین یک نمای کوچک از اتفاقی است که در ایران صورت می‌گیرد. تمام توان ضد انقلاب در حوزه‌های مختلف چون تجزیه‌طلبی، سلطنت‌طلبی و منافقین بسیج شده‌اند که مطالبه مردمی را به مسیر انحرافی ببرند و اجازه ندهند جمهوری اسلامی با حل کردن مشکلاتش قوی‌تر از قبل شود. اتفاق جالبی که در این میان صورت گرفت، این بود که جریان‌های تجزیه‌طلب که خط قرمز تمام مردم ایران هستند با نقاب خود را وارد میدان می‌کردند، ولی در ۱۰ روز گذشته دیدیم که اینها نقاب را کنار زدند و خیلی صریح نقشه اصلی خودشان را که تجزیه‌طلبی است، اعلام کردند و شبکه‌های ماهواره‌ای نیز این‌ها را پوشش دادند.

 بین مطالبات مردمی و آشوبگری منجر به تجزیه ایران، تفکیک قائل شویم

سرشار در ادامه بیان کرد: ما باید حواسمان باشد بین مطالبه مردمی برای اصلاح وضع موجود و آشوبگری منجر به تجزیه ایران بزرگ تفکیک قائل شویم. مردم عقب کشیدند تا پلیس و نیروهای امنیتی با آشوبگران برخورد کنند و بعد در فضای آرام و منطقی، مطالبه‌گری را پیش بگیرند.

تجزیه‌طلبان در اغتشاشات نقاب از چهره برداشتند

مهم‌ترین ویژگی کشور در قرن‌های گذشته، وحدت فرهنگی بوده است

نویسنده کتاب «رستاخیز عاشقی» با اشاره به نقش فرهنگ در از بین بردن فضای تجزیه طلبی اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی ایران در قرن‌های گذشته، یک وحدت فرهنگی بوده است. وحدت فرهنگی که همان ایران واحد ذوب شده از خرده فرهنگ‌هاست که ترکیب جدیدی از خود بروز داده است.

همه زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران متحدیم و خط قرمز همه ما این پرچم است

وی در پایان گفت: ایران، شامل اسلام، تشیع، سلحشوری، زبان فارسی و غیره است. ما در حوزه هنر به مباحث سیاسی، اجتماعی،‌ فرهنگی پرداخته‌ایم، اما آثاری که این وحدت کلمه را از ایران به جهانیان نشان بدهد که افراد با رنگ‌ها و زبان‌های مختلف یک پرچم واحد را بلند کرده‌اند، کم داریم. یکی از رسالت‌های ما هنرمندان این است که این پیام واحد را منتقل کنیم. همه زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران متحدیم و خط قرمز همه ما این پرچم است؛ چیزی که شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره و لشکرهای سایبری در فضای مجازی تلاش می‌کنند عکس آن را به جهانیان منتقل کنند. بنابراین به آثار ملی که هویت ملی را نمایش می‌دهد بیشتر نیاز داریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    مرگ برزامبیهای فحاش قاتل تخریبگرپلیس ایران واروپاواموال خصوصی وعمومی وکسبه ورهگذردرتاریخ امریکا بیشتری امریکایی توسط رژیم صهیونیستی بامنفجرکردن کشتی امریکایی درکانال سوئزوجاسوسی ازکاخ سفیدوترویج ونگهداشتن دربی بندوباری وفسادایجادکرده است
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
    0 0
    ملگ بل املیکا ملگگگگ بل املیکا دیوید دیوید اوس اااا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس