کد خبر 1422212
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۶
انتقاد نویسنده معروف آمریکایی از کمک به اوکراین؛ مردم پول خواروبار و بنزین ندارند

«تیم یانگ» در پیامی از تقلای کنگره آمریکا برای تصویب کمک نظامی میلیارد دلاری جدید به اوکراین انتقاد کرد و خطاب به مردم کشورش نوشت «یادتان باشد این در حالی است که نمی‌توانید هزینه خوارو بار و بنزین خود را بپردازید».

به گزارش مشرق، «تیم یانگ»  نویسنده، مجری، کمدین و منتقد رسانه آمریکایی در انتقاد از قصد سنا برای تصویب کمک نظامی میلیارد دلاری جدید به اوکراین با توجه به وضع مردم آمریکا انتقاد کرد.  

وی در پیامی توییتر نوشت: یادتان باشد در حالی که این هفته نمی‌توانید هزینه خوارو بار و بنزین خود را بپردازید، سنا در آستانه تصویب ۱۲.۳ میلیارد دلار بیشتر برای اوکراین است.  

در ادامه حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا از رژیم کی‌یف، سنای آمریکا پنجشنبه لایحه بودجه کوتاه‌مدت دولت را تصویب کرد که در آن ۱۲.۳ میلیارد دلار  برای کمک به اوکراین در نظر گرفته شده است. این لایحه ۷۲ به ۲۵ در سنای آمریکا تصویب شد و انتظار می‌رود در مجلس نمایندگان آمریکا هم تصویب و روی میز رئیس‌جمهور این کشور برای امضا قرار بگیرد.

این لایحه بودجه دولت ایالات متحده را تا میانه دسامبر تامین و از تعطیلی  احتمالی آن قبل از پایان سال مالی در نیمه شب جمعه ممانعت می‌کند. این لایحه همچنین انتقال ۳.۷ میلیارد دلار تسلیاحات آمریکایی به اوکراین را مجاز می‌کند؛ جدیدترین مورد از بسته‌های کمکی کنگره که قانونگذاران آمریکایی مدعی هستند با هدف تقویت توان دفاعی اوکراین در مقابل روسیه ارائه می‌شود.  

در ماه مه هم کنگره آمریکا ۴۰ میلارد دلار برای کمک به اوکراین را تصویب کرد و اوایل سال میلادی جاری هم ۱۳.۶ میلیارد دلار را به کی‌یف برای پاسخ به حمله روسیه اختصاص داد.  

همه اینها در حالی است که روسیه بارها هشدار داده اقدام غرب به رهبری آمریکا در ارائه تسلیحات به اوکراین تنها به آتش درگیری‌ها در این کشور می‌افزاید. از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی علاوه بر کمک‌های تسلیحاتی، بسته‌های تحریمی متعدد را علیه روسیه اعمال کرده‌اند که به تورم در سراسر اروپا سرعت بخشیده و باعث اختلال در زنجیره تامین و افزایش قیمت انرژی در جهان شده است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    2 1
    نه اسراييل نه اوكراين جانشان فداي آمريكا!
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    2 4
    مزدورهای روسیه همه جا هستند
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      0 0
      غربگداهای نوکر گاوچرونهای تروریست که مثل...... ریختن رو زمین!!!!
  • ج د ا IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    2 7
    کمک میلیارد دلاری به دولت اوکراین و به دولت اسرائیل و کمک به تروریست های القاعده و کمک به تروریست های پانتورک کوموله و کمک به صدها گروهک تروریستی در سراسر جهان و اختصاص بودجه برای ایجاد اغتشاش در کشورهای مختلف از جمله ایران و عراق لبنان و سوریه ... همه در حالی صورت میگیرد که مردم آمریکا به نان و غذا و لباس و خانه و دارو محتاجند و پول برای اجاره خانه ندارند و پول برای گرم کردن خانه خود ندارند...
  • ... IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    1 1
    درود بر پوتین و طرفدارانش
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
      1 0
      احسنت ، دم جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین و ارتش آزادی بخش روسیه گرم!!!
  • بی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
    2 0
    همه جا ترسو و خیانتکار پیدا میشه. ما تجاوز به وطن رو تجربه کردیم بهمین خاطر در هر کجای دنیا که باشه محکوم می کنیم چه شیطان بزرگ آمریکا و چه آقامون روسیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس