1

در فتنه‌هایی مانند ۸۸ زمانی که شهروندان در برخی نقاط کشور در اعتراض به نتایج انتخابات و یا افزایش قیمت بنزین، تجمعات پراکنده و مسالمت‌آمیزی برگزار کردند، آشوبگران و اشرار وارد صف معترضان شدند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز یکشنبه دهم مهرماه در حالی چاپ و منتشر شد که انتقاد رئیس جمهور از شیوه خصوصی‌سازی و گارد جنگی اروپا در حفاظت از خطوط انرژی و تحلیل اغتشاشات در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

 اغتشاشات اخیر در چند محله تهران همچنان سوژه داغ روزنامه‌ها در روزهای اخیر است. روزنامه هم‌میهن در تیتر یک امروز خود به بررسی درخواست‌های احزاب و تشکل‌های سیاسی از وزارت کشور پرداخته و به نقل از محمود صادقی، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها نوشته است:

 وزارت کشور در بسیاری موارد می‌گوید چنین درخواستی به ما نرسیده است. به همین دلیل این بار این درخواست را شماره و ثبت کردیم که چنین بهانه‌ای نداشته باشند. استانداردهای دوگانه در کشور در خیلی حوزه‌ها وجود داد و برای راهپیمایی‌هایی که در تایید خودشان است نیاز به اخذ مجوز نمی‌بینند و با مواردی هم که جنبه تخریبی داشته، عملا هیچ برخوردی نکرده‌اند. از جمله حمله به سفارت انگلستان!

افشین حبیب‌زاده، عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار نیز به این روزنامه گفته است که اگر قرار باشد درخواست مجوز داده شود اما با آن مخالفت ششده و اساسا اجازه تجمع ندهند، طبیعتا گفت‌وگویی بین مردم و دولت برقرار نخواهد شد.

البته این ادعا درحالی از سوی اصلاح‌طلبان مطرح شده است که در فتنه سال ۸۸ در طی هشت ماه آنها کشور را با تجمعات کور به آشوب کشیده و بسیاری از سران این فتنه بدون محاکمه همچنان در حال قانون شکنی هستند. از سویی دریافت مجوز از سوی احزاب دارای پروانه فعالیت یک پروسه مشخص و قانونی داشته و تا به حال تشکل‌های مختلف از جمله خانه کارگر به سادگی درخواست تجمع داده و پلیس امنیت آن را تامین کرده است.

چرا اراذل و اوباش اجاره‌ای به روزنامه کیهان حمله کردند؟ / چپ‌های رادیکال به دنبال مجوز تجمع غیر قانونی!

روزنامه آرمان ملی نیز به مسئله برگزاری تجمع قانونی پرداخته و نوشته است:

آنچه مسلم است هم جامعه و حتی نمایندگان مجلس با این رویکرد موافقند. چنانکه اخیرا دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با استقبال از اظهارات رئیس‌جمهوری درباره لزوم نظام‌مند کردن طرح پیشنهادها، انتقادات و احیانا اعتراضات و همچنین اصلاح برخی قوانین و روندها گفته؛ مجلس در اجرای وظیفه قانون‌گذاری خود آمادگی دارد که لوایح دولت را در این زمینه با اولویت در روند قانون‌گذاری قرار دهد و در قالب قانون جهت اجرا به دولت تقدیم کند.

در ادامه این گزارش آمده است:

 حتی مرتضی طاهری، مداح اهل بیت(ع) نیز به این مساله واکنش نشان داده و گفته است که باید مجرا و مسیر قانونی برای اعتراضات مردمی اندیشیده شود. حال اینکه باید منتظر ماند و دید که دولت واقعا عزمی جدی در این خصوص دارد و قرار است که طی مصوبه‌ای مکان‌هایی را برای اعتراض مسالمت آمیز در نظر بگیرد یا اینکه مثل دوره‌های قبل این مساله به محاق فراموشی خواهد رفت.

چرا اراذل و اوباش اجاره‌ای به روزنامه کیهان حمله کردند؟ / چپ‌های رادیکال به دنبال مجوز تجمع غیر قانونی!

روزنامه سازندگی نیز به تحلیل اغتشاشات اخیر پرداخته است، ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران تحلیل علی ربیعی، سخنگوی دولت یازدهم و دوازهم از اعتراضات و رخدادهای اخیر را روی جلد امروز خود آورده و نوشته است:

موضوعاتی اینچنین به تعبیری مثل یک «اثر پروانه‌ای» یا به تعبیر دیگری مثل «شوک ناگهانی» به جامعه، عمل می‌کنند و سبب می‌شود مسائل مزمن شده به حالت انفجاری سرباز کند. به همین علت اگر علت یک حرکت اجتماعی بزرگ را به یک موضوع محدود کنیم، به نظر من تقلیل گرایانه به مساله نگاه کرده‌ایم و درک ما از پدیده‌ای که دارد رخ می‌دهد، درست و کامل نخواهد بود.

چرا اراذل و اوباش اجاره‌ای به روزنامه کیهان حمله کردند؟ / چپ‌های رادیکال به دنبال مجوز تجمع غیر قانونی!

روزنامه «ایران» از طرح دشمن برای پروژه تجزیه طلبی و تروریسم گزارش داده و با عنوان «سوریه سازی» از زاهدان نوشته است:

روزی که اولین گلوله از اسلحه معارضان سوری در دمشق خارج شد کمتر کسی فکر می‌کرد سوریه در حال قربانی شدن برای یک طراحی غربی جهت شکل گیری جنگ داخلی، تجزیه و دخالت کشورهای آمریکایی و اروپایی است. اما این اتفاق رقم خورد و مردم این کشور اصلی ترین قربانیان آن شدند.

حوادث تروریستی زاهدان در کنار کشف مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره در مناطق مختلف کشور را شاید بتوان به عنوان ورود رسمی سناریونویسان ضدایرانی برای سوریه سازی ایران عنوان کرد. گرچه قطعاً این اتفاق به دلایل گوناگون از جمله پشتوانه مردمی کشور، نیروهای مسلح مقتدر و تجربه به بلوغ رسیده ملت ایران نمی تواند به غایت مطلوب خود برسد اما باید با حساسیت به این دست تحرکات که تلاش دارند ایران را به لبه پرتگاه ناامنی ببرند توجه داشت.

اما روزنامه کیهان روز گذشته خبر داده است که تعدادی اوباش اجاره‌ای به دفتر این روزنامه حمله کرده‌اند! کیهان گزارش داده که تروریست‌ها و اراذل اجاره‌ای روز گذشته در اقدامی هدفمند و معنادار با حمله به ساختمان موسسه کیهان در تهران به بخش‌های از ساختمان این موسسه آسیب زدند.

چرا اراذل و اوباش اجاره‌ای به روزنامه کیهان حمله کردند؟ / چپ‌های رادیکال به دنبال مجوز تجمع غیر قانونی!

این روزنامه در گزارش این واقعه نوشته است:

در فتنه‌هایی مانند ۸۸ و آبان ۹۸ هم همین وضعیت بود، زمانی که شهروندان در برخی نقاط کشور در اعتراض به نتایج انتخابات و یا افزایش قیمت بنزین، تجمعات پراکنده و مسالمت‌آمیزی برگزار کردند، آشوبگران و اشرار وارد صف معترضان شدند و با حمایت ضدانقلاب و واردآوردن خسارات به ساختمان‌ها و اماکن دولتی و خودروهای شهروندان و حتی حمله به مساجد، حوزه‌های علمیه و مصلای نماز، اعتراضات را به انحراف کشاندند

پرواضح است پس‌ازآنکه طی یکی دو روز آینده، مرزبندی‌ها شفاف‌تر و صف شهروندان از اشرار جدا شود، مردم با بصیرت و انقلابی ایران مجددا همانند روزهای گذشته چنان صحنه‌گردانی می‌کنند که بار دیگر تیر دشمنان نظام به سنگ می‌خورد. لازم به ذکر است که دیروز جمعی از شهروندان در نقاط مختلف کشور و همچنین دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به آشوب‌ها تجمع کردند و خواستار برخورد جدی با اغتشاشگران شدند؛ خواسته مردم آگاه ایران این است؛ «به جنایتکاران امان ندهید.

دانشگاه می‌تواند بستر استدلال نرم باشد  نه آتش گرم!

روزنامه جوان به بهانه اغتشاشت در اطراف دانشگاه تهران نوشته است:

شاید این اعتراضات دانشگاهی را هرچند پراکنده بتوان نوعی اعتراض به فضای ناسالم اغتشاش و آشوب و آتش‌افروزی آن‌هم با لیدری مشتی وطن‌فروش بی‌سواد و خارج از محیط دانشگاه دانست. دانشگاه بستر سخن نرم است، نه آتش گرم. این را باید به فال نیک گرفت که دانشگاه سخن بگوید، نه اینکه خیابان بوق بزند!

چرا اراذل و اوباش اجاره‌ای به روزنامه کیهان حمله کردند؟ / چپ‌های رادیکال به دنبال مجوز تجمع غیر قانونی!

در این گزارش آمده است:

اعتراض‌های دسته‌جاتی از دانشجویان در برخی از دانشگاه‌ها که به‌رغم تجهیز همه امکانات رسانه‌ای معاند، ماهیتی متفاوت نسبت به اغتشاشات هفته گذشته داشت، با این‌حال همین اعتراضات مشکل هویتی داشت و این چیزی است که شایسته محیط دانشگاه نیست. اگر از برخی دانشجویان حاضر در این جمع‌ها که اغلب دانشجوی کارشناسی و ترم پایینی هستند و در اتمسفری غیرواقعی از دانشگاه سیر می‌کنند و از سوی دانشجویان تحصیلات تکمیلی هم حمایت نمی‌شوند، سؤال کنید مطالبه شما چیست، بعید است پاسخ روشن و یکدستی ارائه کنند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 11
  • FR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    15 29
    به امثال محمود صادقی و اصلاحطلبان همفکرش باید گفت کور خوانده اید فتنه بپا میکنید چندین ماه است است زمینه شورش فراهم میکنید و انرا جهانی کرده اید حالا انتظار مجوز تظاهرات برای مهر و امضا فتنه گری تان را دارید .... شما چشم موفقیت دولت نجیب صادق و مردمی را نداشتید و تمام این فتنه از گور بنفش و سبز شما در آمده است
    • رضا IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      14 8
      پرت و پلا سرودى دوست عزيز ، براى رهايش از خيال انديشى خصوصاً خيالات توطئه محور رزمايش با جمعى از روانشناسان باعث آسايش و گشايش است
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      10 5
      دمنوش بابونه با بهارنارنج روزی دو وعده جهت تسکین میل شود.
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      7 1
      جناب ۰۱:۴۲ مرگ بر مریم رجوی
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    8 8
    کاری به مشرق نداشته باشید بچه ی خوبی
    • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      4 8
      ي دود ديگه بگير
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      5 6
      بالخره تقصیر ندارن مشرقی ها
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      10 1
      مرگ بر صدر تا ذیل فرقه بهائییت و بر پدرشون انگلیس فتنه ساز
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    7 9
    چون ازش بد خوردن
  • US ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    12 19
    خب اراذل اجاره ای باید به روزنامه نگاران متعهد حمله کنند
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    9 20
    اینها مزدور کسانی بودن که از لو رفتن پروژه ققنوس با گزارشهای روشنگرانه کیهان سوخته بودن پروژه ققنوس در آبان ۹۷: از تأسیس اندیشکده «پروژه ققنوس ایران» (Phoenix Project of Iran) توسط رضا پهلوی شروع شد ۹۹/۴/۲۰: درخواست اندیشکده برای راه‌اندازی استارلینک در ایران ۱۴۰۰/۱۱/۱۱: انتشار نقاشی ققنوس موسوی توسط خاتمی ۱۴۰۱/۶/۲۵: فوت مشکوک مهسا امینی و آغاز عملیات ققنوس و حملات جوکری در چندین نقطه کشور ۱۴۰۱/۷/۱: وعده ایلان ماسک به راه‌اندازی استارلینک در ایران و .....
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    5 17
    دانشجونماها را اخراج کنید که دانشگاه را کردن چاله میدون و تظاهرات آنجا محل کسب علم هست
  • NL ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    13 10
    چون جنس را خوب می شناسد حاج حسین
  • FR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    4 13
    زمستان امسال به اروپا نفت و گاز نفروشید...
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    15 3
    پیشرفت در پسرفت اقتصادی:بیست و پنج میلیون نفر سر زیر خط فقر، تورم پنجاه درصدی در اقلام خوراکی، هیچ دورنمای امید بخشی در حوزه اقتصادی برای کشور ترسیم نکردند و نیست. پیشرفت در پسرفت نخبه پروری: سالانه صدها نخبه رو از کشور فراری دادن و بجاش یک مشت دزد و رانت خوار و اختلاسگر رو در پستها قرار دادند و نمونه اخیرش سرکوب دانشجویان نخبه صنعتی شریفه. پیشرفت در پسرفت فرهنگی: بی دین تر و ضد دین تر شدن جامعه پسرفت در پسرفت اجتماعی: افزایش بزه و خلاف و دزدی، بیست و پنج برابر شدن آمار زندانیان ور صورتی که جمعیت دو و نیم برابر شده پیشرفت در ساقط کردن ایران: با مدیریت غلط در حوزه آب دارن ایران رو بی آب می کنند و بی آب شدن ایران مساوی با سقوط ایران است.
    • رضا IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      2 6
      نخبه اگه نخبه باشه فرارنمیکنه داش غلام
  • یک ایرانی IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    17 4
    ارازل و اوباش شماها هستید که از هر نوع جنایت دفاع می کنی
    • رحمان NL ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      3 4
      اراذل و اوباش حق مطلب رو ادا نمیکنه هیچ واژه ای نمیتونه سیرت واقعی شما رو نشون بده
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 13
    وقتی بیش از یک سال اجازه دادید هرچه خواستند نوشتند و هرچه خواستند گفتند از افسادطلبان منافق که از دشمن حزبی بدتر و خطرناکتر هستند و کار به جایی رسید که هر باصطلاح سلبریدی بی سواد نوکیسه هرآن افترا و توهینی ست به نظام و نهادهای حکومتی و ارزش های دینی مردم روا داشتند ولی قوه قضاییه انگار نه انگار، هیچ بخاری ازش بلند نشد چقدر فریاد زدیم جلوی اینها رو بگیرید نوشتم یک بار به کلاب هاوس سر بزنید مستمع در این اتاق ها باشید ببینی چه کسانی اونجا هستند و چیا میگن و چه دستوراتی صادر میکنند والله اگر نام گوینده رو برمیداشتی حتی از سخنان براندازان لندن نشین و آمریکانشین هم بدتر و تندتر بود و نمیشد فرقی گذاشت. اما قوه قضاییه در خوابی سنگین!!! اعتماد به نفس خود رو از دست داده بود انگار جناب اژه ای! مدعی العموم کو؟ کجاست؟ ابدا هیچ اثری ازش نبود . معلومه وقتی اینطور ولنگاری وجود داشته باشه هر ننه قمری به خود اجازه میده هر غلطی خواست بکنه. ولی شما رو خون شهیدان این مرز و بوم قسم میدم این لطف خدا بود تا اینبار نقاب از چهره همه مخالفان منافق نظام و کشور برداشته بشه. خیلیهایی که همیشه مزورانه مخفی بودند و خیانت می کردند این مرتبه مطمان از سرنگونی نظام بودند که پل های پشت سر خود رو هم خراب کردن .ببینید چقدر خبیث هستند. مبادا اجازه بدید آزاد بمونند. قلع و قمع اینبار حجامت نظام و کشوره. به احدی رحم نکنید.که مستحق رحم نیستند
  • محمد IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 22
    سلام یک عده میخوان امامت خامنه ای و ولایت رئیسی از ما بگیرند هدفشون اسلام وایمان مردم هست هدفشون دست اندازی به منابع و تجزیه کشور است این یعنی اغلان جنگ و ما مرد جنگ هستیم اگر حسین فهمیده به خود نارنجک بست و به زیر تانک رفت ما هم به خود بمب میبندیم و در صف دشمناتن آنرا منفجر میکنیم
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      13 3
      تکبیر ر رررر رررر خخ
  • Fara Hare IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 9
    انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهای کشوری که دبیر کلش محمود صادقی باشد باید ر.....به کل سیستم آموزشی آن کشور.نمیدانم شاید خود حکومت خیلی دوست داره خودش رو برنداز کنه یا اینکه نصف سیستم باید نفوذی باشند یا دولت خیلی باید شاس باشد.اینقدر که از سردار سپاه تا ماها مردم معمولی به آقای ریسی گفتیم این افسادات رو از دولت تان همون‌طور که اینها هشت سال پیش جارو تون کردند بریزید بیرون وکلا مردم بخاطر همین کار به شما رای دادند و شما انجام ندادید درباره ش گفتیم اگه به چوب خشک میگفتیم سبز شو تا الان سبز شده بود.دیروز اخبار رسید که حسین ماهینی کوکتل مولوتوف ساز رو دستگیر کردند پشت بندش صدا سیما شبکه تماشا سه بار به عنوان سکانس طنز تنها نقش تلویزونی که این مردک داشته ونقش هویج رو بازی میکرد نشان دادند.قبلش شبنم فرشادجو جو که گو..اضافی خورده بود رو چپ وراست بعد انتشار خبرش چند روز هی سکانس تماشایی ازش میگذاشتن.خب این یعنی چی اگه اینها فیلم وسیانس خودتان هست بگید که ما هم خودمون رو اسکول نکنیم و هی تو مجازی و خیابون انرژی خودمان رو نفله نکنیم و بزاریمش برا نون در آوردنی که همه میدونید حامیان نظام بهش محتاج هستن و از قشر مستضعف هستن.یعنی جمع کردن دسته های سی چهل نفره که محله به محله راه می‌روند و بانک ومغازه ودر دیوار آتش میزنند این‌قدر سخته یا میخایین مردم بفهمند امنیت چی هست.دیروز هم روزنامه هایی که دارند یارانه حکومت وبیت المال رو میگیرند ادرس مغازه ورستوران هایی که به پلیس برای جمع کردن اراذل و اوباش کمک کردند رو منتشر میکنند تا اراذل به سراغشون برن و الان تو مشهد یکیشون رو همون اراذل به آتش کشیدن .باورکنید اینکار یعنی توجیح مردم خیلی راحت‌تر از اینه که بیست سی نفر از بهترین نیرو های کشور براش از بین بروند.تا کی باید با خون شهید مردم رو توجیح کنید.با خودتان چند چندید وقتی نمی‌تونید امنیت حامی کشور رو تامین کنید فکر کردید اون حامی دفعه بعد میاد برای حمایت.
  • DE ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    8 15
    این اراذل و اوباش اغتشاشی چرا اینقدر سگ ترسو هستند سوت پلیس که شنیده میشه از ترس تو شلوار خودشون اغتشاش میکنند و در میرن تو سوراخ موش . دوتا داعشی دوتا منافق ابن ملجم مرادی قجری یه بهایی و ۴۰ تا ۵۰ تا جوان جغله گول خورده که فقط دنبال سلفی گرفتن کنار آشغالهای گر گرفته هستند. این اراذل و اوباش یک عمر در زندگی و وجود و روح خودشون اغتشاش کردند لذا الان هم اغتشاشی رفتار میکنند. میخوان حکومت عوض کنند عوضی ها چه غلطها. یه مشت جوون جغله که میشه ۳۰ بیلشون را با مدادپاک کن پاک کنی اومدند برای اغتشاشیدن و تعویض حکومت .خخخ🤣😂😂🤣 .‌
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      20 5
      حالا زیاد نخند پوشک گرون شده عرزشی تو خرج میفتی
    • DE ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      2 2
      🤣🤣🤣🤣😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • DE ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    3 10
    قدیمها مردم بعضا متاسفانه آشغالهاشون را میریختند در یک زمین بایر نزدیکشون بعد صاحاب زمین ب رگ روی دیوار مینوشت برپدر و مادر کسی که اینجا آشغال بریزد لعنت. حالا ملت باید روی درو دیوار بنویسن .بر پدر و مادر کسی که اینجا اغشاش کند لعنت.مگه خونه تون توالت ندارین؟؟ برین همونجا خونه خودتون اغشاش کنید.
  • DE ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    9 2
    ای بابا چه آشوب و بلوایی شده تو مملکت! راستی ، چرا سایت خبرگزاری فارس مسدود شده ؟ کسی میدونه؟
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      12 2
      فکر کردین فقط شما بلدید فیلتر کنید؟ خارجی ها هم فیلتر و هکتون میکنن یه مشت خزعبلات منتشر میکرد
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      1 4
      مصداق خذعبل روبیاروگرنه خودت لایق این کلمه ی 5حرفی هستی مرگ برزامبی های فحاش تخریب گراموال عمومی خصوصی وکادرردمان ورهگذروکسبه وپلیس ایران واروپا امارفقروتورم وبیخانمانی درشورهای دیگربسیاربلاترازایران است واین هم خشم ملت نبود همونی که بالگفتم تخریب گرقاتل وفحاش بود درجوامع به اصطلاح لیبرالی وازادی بالاترین امارسرانه یقتل وتجاوزوتیراندازی ومخدروسوأمصرف الکل دائم الخمری ومخدررادارد ونفرت پراکنی ازسیاه پوست اسیایی وهرقشری راشاهدیم پس اسلام ودین وحدت میاوردوازکثافات دورمیکند وایران هم تابوده مرکزدین وحجاب وحداپرستی بوده اتحادی که تخریب وتهدیدوفحاشی رابرسمیت بشناسدمردوداست چون باعث نابودی میشودکه مثل جوامع ازادی بیان به ظاهرگو که قاتل ومقتول ونابودکننده وساکت باهم هستند تجمع وسبک زندگی وهرکاری بایدمسالمت امیزباشدمثل تجمع دیروزمردم وتجمع بعدازتخریب به گرانی بنزین که دراروپا صدهابرابراین تورم راشاهدیم ایران مهدمجری اوامرپیامبران خدا ومرکز خوبان ونجیبان وتوبه کرده ها درراه اصلاح وابادانی جهان است
  • حق و باطل US ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    4 8
    ایران قابلیت ایجاد پلتفرمهای مشابه خارجی در داخلی دارد اگر مشکل فناوری باشد میتواند پلتفرم خارجی را-با کد بازش- بخرد. مگر چقدر میشود از یک کمپانی بزرگ برنامه ویسی یک پلتفرم که امکانات اینستاگرام و واتساپ و تلگرام بخرند، فرضا یک میلیارد دلار. اینکه میگویند فلان پاتفرم دهها میلیارد دلار ارزش دارد بخاطر خود نرم افزار نیست، بلکه تعداد کاربرانش است وگرنه یک برنامه حاضر موجود امتحان پس فعلا کم کاربر را همین غولهای جهان ای.تی به چند میلیون دلار میخرند، یعنی ایران اینقدر بی عرضه است برای مصالخ امنیت و اقتصادی اش صد میلیون دلار پلتفرم نخرد و رایگان در اختیار همه مردم قرار ندهد؟! یک پلتفرم خوب اگر مورد استفاده 50 میلیون نفر باشد ارزشش اندازه یک ارتش کشور و یک ملت است! کاری یک پلتفرم دهها میلیونی میتواند بکند کل یک سیستم دولتی گاهی نمیتواند در هدایت اجتماعی و اقتصادی در مسیر سالم نمیتواند بکند. باید تاسف خورد که نهادهای پرشمار - و عریض و طویل که مرتزق بیت الماند- که اغلب مستقل از دولت هستند و دولت همچون تدارکچی آنهاست، کمترین تضمین امنیت شخصی نمیدهد و هزینه سنگینی برای حمایت پلتفرمهای داخلی میدهد، مهمترین دلیل عدم رغبت به پلتفرمهای داخلی- علاوه بر مسائل فنی- مسئله راهبردی تضمین امنیت اطلاعات شخصی و بخش ترس از سوءاستفاده از اطلاعات شخصی و محتوای چتها است، همانقدر حفظ حرمت اشخاص مهم استف مسئله استفاده محتوای چتها و پیامها خصوصی است.
    • NL ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      5 3
      مردم به جاسوس ابزارهای داخلی اعتماد ندارند.
  • حق و باطل US ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    7 7
    مثال زده اند: اگر در چت و پیام خصوصی بین دو نفره فحاشی شد حتی علیه مقامات و فرد اسکرین شات گرفت این اسکرین شات مورد مدرک و سند مجازات شخصی نباشد! اهمیت قضیه در حرمت حریم خصوصی است برخی از حاکمیتهای مستبد ناقض حقوق بشر در دنیا اینها را محدود معمولا بعنوان اسناد علیه مردم استفاده میکنند. علت اینکه مردم داخل ایران از پلتفرمهای خارجی استفاده میکنند دقیقا بخاطر ترسی است که سوءاستفاده قضایی ممکن علیهشان استفاده شود، این ترس بخشی از واقغع است-بخاطر قوانین موجود - و بخشی بخاطر تبلیغات مخالفان حکومت و اجانت، در نتیجه امروزه دیتابیسهای خارجی همه گونه اطلاعات شخصی مردم ایران را بدست آوردند- از شماره شخصی و چه بسا شماره حسابها تا علایق و عقاید دینی و سیاسی- و بر اساس این اطلاعات، آن سرویسهای شنود اجنبی آنها را آنالیز و به مراکز سیاسی و امنیتی و اقتصادی دولتهایشان گزارش میدهند (برای انواع دسایس ضربه زدن سیاسی و امنیتی و اقتصادی و فرهنگی و حتی تمامیت راضی و یا استخدام جاسوس)! کوتاهی سی ساله حاکمیت جمهوری اسلامی به مسئله تضمین امنیت حریم شخصی و بی توجهی ظرافتهای این حوزه، موجب شده دهها میلیون ایرانی- بعضا افراد شاغل در نهادهای حساس کشوری و لشکری و امنیتی- اطلاعات مهم که میتواند مورد سوءاستفاده واقع شود توسط اجانبت ضد ایرانی از جمله تجزیه طلبان و تفرقه افکنان مذهبی باشد. با توجه به مشکوک بودن رخنه نفوذیها نالایق و مستعد خیانت و فساد در نهادها (بخاطر فساد آموزشی مدرکفروشی و پارتی بازی)، و دادن آدرس غلط و کارشکنی در اصلاح و تصویت قوانین و نظارت، بایست رئوس و ارکان نظام مستقیم وارد شوند به صورت فوری. وقتی مافیایی ها چنین در شوراهای روستا زمینهای مردم را بالا میکشند (چندین فرقه از همدستی اعضای شوراهای روستا با شرکتها و افراد فاسد در قوه قضاییه هست که بخاطر اشتباه بزرگ وجود شوراهای شهر رورستا به شکل دموکراسی ناقص ایران است)، و موجب اذیت مردم و بدسرنوشتی جوانان (اکنون پیر و مجرد و ناامید!) و ناامیدی عمومی بر کارآمدی نظام میشوند! شهرداری ها کارشکنی ممکن در دادن امکانات به حواشی شهر مثل آسفالت، و عوامل نفوذی و همکارنشان در بازار سیاه دارند القای پایین شهری و بالاشهری میکنند!
  • حق و باطل US ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    6 1
    بازار ارز و قاچاق سوخت دارند خیانت میکنند به منافع ملی، یا خودرو و لوازم خانگی و... میتواند یک صنعت مهم مثل خودرو و لوازم خانگی را از حالت پویایی و مفید به بازار احجاف و ظلم به مشتری داخلی کرده اند، و مانع واردات خودروی دست دوم کم کارده و نو ارزان شود و خودروی به شدت بی کیفیت و گران و با کمبود کندو ، پس بدانید در موارد مهمتر مثل تمامیت ارضی و اتحاد قومی و ملی چه کارها ضد ملی ایرانی نمیتوانند بکند! کی این حقایق را به سمع و نظر رئوس حاکمیت ج.ا برساند، کی میخواهد این خقایق برساند دیر و زود نظام جمهوری اسلامی با این همه فساد و نفوذ مفسدان در خطر فروپاشی است؟!
  • حق و باطل US ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    11 0
    ین قدر این روز آن روز،این ماه آن ماه، رئوس نظام میکند و گزارشهای کذب چاپلوسانه وزرا و وکلای نظارت استصوابی در محضرشان دیده و چه بسا به سال دیگر نکشد همچون شاه فراری بگونند من هم صدای انقلاب شما شنیدم؟! و تمام
  • عتاب IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    8 4
    بستن راه دشمن با استقلال فضای مجازی؟؟؟!! خب قطع دسترسی به اینترنت بین‌المللی آیا استقلال فضای مجازی هست؟؟!! الان کو اینترنت...بعد میگن چرا فرار مغزها...با این وضعیت حتی نخود مغزها هم میگن بای بای...یه اینترنت ساده رو شما نمیذارید
  • US ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    3 8
    مشرق دوست داریم
  • US ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    4 8
    اگر نظر سنجی، مقایسه جماعت میلیونی‌ای که این دو ماهه به زیارت اماکن مقدسه رفتن، و جماعتی که بعد اغتشاشات وارد خیابان شدن با جمعیت کم چند هزار نفری معترضین تو آشوبها باشه، نشون میده که اکثریت جامعه نسبت به جمعیت اندک آشوب‌گر قابل مقایسه نیست. در واقع اگر فقط جماعتی که پیاده رفتن اربعین، کفشهاشون رو وسط خیابون در میاوردن کافی بود که جماعت آشوبگر نقش روی زمین بشن. اما وقتی بعضی‌ها توهم دارن که حق به جانب هستن، اقلیت خودشون رو اکثریت میبینن، ناحق بودن خودشون رو حق به جانبی میبینن. توحش و زورگویی و جرم و قتل و جنایت عمومی خودشون رو مبارزه برای آزادی میبینن. حالا تصور کن این جماعت اگر قدرت و سلاح و پست و سمت و نیروی نظامی و کنترل کشور رو در دست بگیرن با مردم چه خواهند کرد. دولت همه اینها رو در اختیار داشت و بدحجاب‌ها رو برد برای تذکر و توجیه، و اینها میگن مغایر آزادی و دموکراسی بوده، خودشون هیچ کدام رو نداشتن و با مشت و لگد چادر از سر ناموس مردم میکشن، سرباز و مامور رو با لگد و چاقو و آتش میکشن، و مدعی آزادی و دموکراسی هستن. اگر قدرت داشته باشن با مردم چه میکنن؟ خبر از حال خود ندارن که اصل دیکتاتور خودشونن. اکثریت مردم هم با دیدن این چیزها می‌فهمن که آشوب اونا برای آزادی و حجاب و امثال مهسا، و مشکلات اقتصادی نیست، بلکه برای کسب قدرت و زورگویی و شهوترانی و فساد و نابودی و بی‌بند و باریه. اونها حتی با توحش در اعتراضات اروپا هم نشون دادن که آشوبگرن طوریکه حتی پلیس اروپا هم بخاطر اغتشاش، علیرغم حمایتش از آشوبهای داخل ایران، مجبور به اعمال زور بازداشت معترضین شد یعنی حتی از نظر اونها هم معترضین تجمع مسالمت آمیز نسبت به غرب که سالها ازشون حمایت کرده نداشتن و از خط قرمز اروپا رد شدن. گیرم پلیس ایران ضد آزادی و دموکراسی و زورگو بود، پلیس اروپا چرا مجبور به دستگیریشون شد اگر اهل اعتراض مسالمت آمیز و طالب آزادی قانونی بودن؟ حناشون پیش این مردم رنگ نمیگیره فکرش رو بکن اگر جماعت عاشورایی بخوان بجای تظاهرات مسالمت آميز، با سنگ و چوب و مشت و لگد و چماق همین برخورد رو با اونا تو خیابون بکنن چی میشه؟ تو ۱۰ ثانیه اول تبخیر میشن. دیگه چیزی ازشون نمیمونه که بخواید مطالبه حق و آزادی و ... بکنن. پس چشماشون رو خوب باز کنن تا نتیجه نظر سنجی واقعی رو خوب و درست ببینن
  • حامد IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 10
    اینا همون کسانی هستند که روزنامه نگار رو خدا و معصوم می دونن که قتل هم بکنه نباید چیزی بهش گفت. اما خودشون به روزنامه هم حمله می کنن
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    13 2
    کثافت بگیره اون ایدئولوژی رو که مردم رو دسته دسته کنه.
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      3 11
      احسنت ، دقيقأ همینطوره!! کثافت بگیره اون ایدئولوژی وهابی، غربگدایی، صهیونیستی که و عواملشو که باعث این چند دستگی شده!!!
  • محمد جوادی IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    7 2
    شما که تا این حد فهیم هستید چرا با اجرای قوانین فشل اجازه پروژه سازی به دشمن می دهید
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    11 4
    دستشون درد نکنه. اراذل و اوباش نبودن آدم حسابی بودن.
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      2 12
      لطفا به آدم توهین نکن، اینها حیوون حسابی هم نبودن!!!!
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 14
    من حزب‌اللهی ام
  • علی FR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 8
    از دانشجوهایی که وارد دانشگاه میشن تعهد گرفته شه یه اموال ضرر و زیان برسونن، اولا شهریه باید بدن و ثانیا خوابگاه و اینا داده نمیشه.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    14 0
    جهت اطلاع دولت و سید محرومان قیمت مرغ کشتار روز به کیلویی 75 هزار تومان رسید و همچنین قیمت دلار بیش از 33 هزار تومان
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      9 4
      سید محرومان نگو رییس جمهور سیصد سال قبل بومیان کانادا بگو! فعلا داره اشک تمساح میریزه
  • علی IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 12
    بیشرفهای مدعی ازادی خواهی حتی یک کیهان را تحمل نمی‌کنند . دم شریعتمداری گرم که مثل خیلی ها هرهری مذهب و لاابالی نشد و سر جایش ایستاد . اگر من به جای نظام بودم اکثر این اراذل و اوباش افساد طلب را دستگیر میکردم .
  • صالحی IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 11
    حاج حسین شریعتمداری خار چشم همه ملت ایران است و باید به عنوان نماد ولایی بودن مورد تقدیر قرار بگیرد
    • DE ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      2 0
      خار چشم دشمنان مردم هست
  • حمید IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    13 5
    “هر كس با ما نيست، عليه ماست ” آقای کیهان حواست هست چکار میکنی؟ جا پای آقای بوش گذاشتی. بنگاه نفرت پراکنی، خشونت، تهییج معترضان نا دیده گرفتن دیگران . خجالت بکش جوای های هوی می باشد
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    13 1
    روزنامه کیهان عامل تفرقه است
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    15 4
    مردم فرقی براشون نداره کی رئیس جمهور باشه رییسی یا روحانی و همه چیو از دید حکومت میدونن و دیگه با دروغهای عمر و عاصی نمیشه کشور داری کرد و این خشم ملت آخرش فوران خواهد کرد
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    9 1
    طالبان به خودش حمله کرده؟خخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 3
    آقای شریعتمداری دوست داشتم و متاسفم اما من به سهم خودم بخاطر حمایتت از واکسن اجباری به روزنامه ات حمله کردم و دفاتر دیگر هم حواس شان جمع کنند
  • علی افصحی IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    4 8
    خوش به حال روزنامه پیشتاز و ولایی «کیهان» و وای به احوال روزی نامه های اجاره ای باند فساد اصلاح طلب. به حق کیهان از تولیدی ترین و مؤثرترین روزنامه های نه تنها ایران که در منطقه و جهان است. و همین ویژگی است که عصانیت اعتشاش گران وحشی و قمه کش را افزون و آن ها را وادار به عکس العمل شیطانی می کندو فیزیک کیهان را مورد حمله قرار می دهند این احمق ها نمی دانند که کیهان یک اندیشه و یک عقلانیت و یک احساس پاک است و می تواند حتی بدون ساختمان ادامه حیات دهد. حمله به کیهان یعنی به آخر خط رسیدن خط آشوب که کیهان پشقراول صدیق افشای آن بود.
  • AU ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 6
    اگر آزادی بیان در غرب است: چرا بعضی سایتهای ایران مثل کیهان و فارس نیوز بلاک کردن. چرا مایل نیستن که مردم سایتهای مخالف بخوانند تا با دلیل و مستند تشخیص بدهند چه کسانی کذاب و ظالم و چه کسانی صادق و مظلوم هستن و در نتیجه به بیراهه نروند. بعضی از جوانهای ناآگاه( از اوضاع جهان و موقعیت در حال حاضر ایران و منطقه) فقط ایران انترنشنال سعودی و امثال آن می بینند و گوش میکنند که آنها را روان‌پریش کرده و با یک عده مزدور اجاره ای همراه شدن تا ایران را تکه تکه و ضغیف کنند.
  • نازنین IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    3 3
    اخه خیلی تندروهست
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      1 5
      تندرو میخوای ببینی برو پیش نوکر صدام, مریم رجوی قاتل هزاران ایرانی و مزدور حقوق بگیر از عبری غربی سعودی
  • فخری IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    5 0
    این حسن نصرالله درموردایران حرف میزند
  • روح مطهر IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 8
    اگر در این شلوغیها کیهان رو نمیزدن باید شک میکردیم. دشمن هر جا را بزند یعنی آنجا درست حرکت کرده است
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 6
    کیهان نقطه زنی میکنه و راه درت رفتن تاوان داره
  • کاووسی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 5
    چون روشنگری میکرد
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    4 2
    لطفا بفرمائید مجوز تجمع قانونی رو از کجا باید گرفت
  • . IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    1 3
    درود بر کیهان دشمن آمریکا
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 0
    اعتراض قانونمند باعث رشد و ترقی جامعه است.
  • DE ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 2
    ای بابا ، این سایت خبری فارس هم چند دقیقه هستش بعد باز از دسترس خارج میشه ...جریان چیه؟؟ یعنی فیلتره؟ جنگ جهانی فیلتر راه افتاده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس