رئیسی

رئیس جمهور هدف دشمن از طراحی توطئه جدید را بازداشتن کشور از پیشرفت دانست و گفت: دشمنان به قصد انزوای کشور وارد میدان شدند اما در این توطئه هم شکست خوردند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در چهارمین جلسه شورای‌عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و تفکر بسیجی را نیاز ضروری جامعه برشمرد و گفت: اگر در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت کوتاهی شود، تفکر و باورهای دیگر جایگزین آن می‌شود. یکی از راهکارهای مهم صیانت از جوانان کشورمان توجه به این فرهنگ است.

رئیس جمهور با تأکید بر اجرای دقیق و کامل قوانین مرتبط با خانواده شهدا و ایثارگران در تمامی دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: مشکلات احتمالی در اجرای قانون نباید مانع از اجرای آن باشد بلکه باید با رفع موانع موجود، قانون اجرا و از هدر رفت زحمات جلوگیری شود.

وی با اشاره به برخی ابتکارات انجام شده در موضوع دفاع مقدس مثل راه اندازی کاروان‌های راهیان نور یا اقدام رسانه ملی در بازخوانی وصیت شهدا اظهار داشت: در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به جنجال رسانه‌ای غرب علیه کشورمان اشاره کرد و درباره معیارهای دوگانه آنها گفت: با اینکه در ایران موضوع جان باختن خانم امینی بطور کامل و دقیق در حال پیگیری است و تمام مسئولان بر آن تاکید کرده‌اند اما دشمن در حالی با تدارک اقدامات گسترده رسانه‌ای در تلاش برای انحراف افکار عمومی است که جمعی از دختران افغانستانی به دست گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا در یک آموزشگاه به خاک و خون کشیده می‌شوند و واکنشی از طرف این مدعیان دیده نمی‌شود! آیا در چنین شرایطی ادعای پیگیری حقوق بشر و حقوق زن از طرف غربی‌ها قابل پذیرش است؟

رئیس جمهور هدف دشمن از طراحی توطئه جدید را بازداشتن کشور از پیشرفت دانست و گفت: زمانی که جمهوری اسلامی در حال پشت سر گذاشتن مشکلات اقتصادی و فعال شدن برای حضور بیشتر در منطقه و جهان بود، دشمنان به قصد انزوای کشور وارد میدان شدند اما در این توطئه هم شکست خوردند.

پیش از سخنان رئیس جمهور دکتر سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، تهیه و تصویب راهبردها و سیاست‌های شورای عالی ترویج، تدوین شاخص‌ها و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تدوین سند جامع ملی گلزارهای شهدا، یادمان‌های شهدای گمنام و مراکز فرهنگی وابسته، تدوین و تصویب نظام‌نامه مهندسی فرهنگ ایثار و شهادت، طرح ایجاد سامانه جامع هوشمند ثبت خدمات فرهنگی ارائه شده به ایثارگران و تصویب دسترسی مخاطبین به منابع و مستندات حوزه فرهنگ ایثار و شهادت را از اقدامات و تلاش‌های این شورا دانست.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 4
    دشمن هر چه در توان دارد به میدان آورده ولی کاری از پیش نخواهد برد
  • FR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 5
    درود و عرض احترام خدمت رئیس جمهور گرامی
  • روح مطهر IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    3 6
    ایران در حال پوست اندازست و تمام تلاش دشمن بای جلوگیری و یا تاخیر در این پوست اندازی است. این پوست اندازی ایران را به یک ابرقدرت تبدیل خواهد کرد
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    7 4
    خود گویی خود خندی
  • ناشناس IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 2
    در نقش ‌‌و توطئه دشمنان شکی نیست،ولی یقینا اگر مسئولین درست و خدا پسندانه خدمت میکردن ،به این شدت نمیشد...
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 5
    شکست دشمن قطعی است
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    0 5
    ان شاالله
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
    1 0
    اتفاقای امشب دانشگاه شریف
  • ش. م. ر IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    3 0
    حالا که شکست خورده، اینترنت رو وصل کنید. فیلترینگ رو هم رفع کنید. :)
  • علی IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    آقای رییسی : چرا روند اعاراضات را تحلیل نمی کنید ؟
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 1
    کشورهای متخاصم باید در خاک خود تاوان این التهاب آفرنی را پس بدهند
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 2
    دشمن هرگز رحمی نداره نسبت به ما ولی ما همیشه با عوامل دشمن با مماشات برخورد میکنیم
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 1
    بدون اغماض با همکاری کنندگان دشمن در داخل برخورد بشه
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    ما به طور خاص دو گروه مدیر در مملکتمون داریم یک خاعن دو نادان خاعن که وضعش معلومه نادان هم فقط نوک بینی شو میبینه فکر منفعت خودش, اطرافیانش و گروهش هس این وسط عده قلیلی هم وجود دارن که تمیمات خوبشون راه به جایی نمیبره چون تعارض منافع شدیدی با اون دو گروه داره و این مدیران در همه جای کشور وجود دارن در همه وزارت خانه ها در استان ها و اینگونه بود که تصمیمات آن دو گرو سالیان گذشته مملکت رو به اینجا رسوند و...
  • ایران دوست IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    2 0
    منداگه جای اسراییل بودم میتونستم یک مدیر و انتخاب کنم تو ایران اونیو انتخاب میکردم که بلند تر میگفت مرگ بر اسراییل اونیو انتخا میکردم ک میگفت خانم ها نباید دوچرخه سواری کنن نباید استادیوم برن و... چون معلومه که این افراد منافع منو (اسراییل) پیاده میکردن حالا خواه یا ناخواه...
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
    0 0
    هیچ چشم اندازه مثبتی برای فردای ایران بدون این حکومت نمیتونم ببینم و واقعی ترشو بخواین با این حکومت و این مدیران هم نمیبینم.... باید پاکسازی کنید خیلی ساده هس باید خب اصن سخت نیس باید مدیرانی انتخاب کنید که کارهاشون نتیجه ملموسی برای رفاه مردم داشته باشه ک انتصاباتشون صرفا بر مبنای تخصص باشه نه ظاهر..!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس