ضرغامی چه توصیه ای به مدیران گردشگری داشت

وزیر میراث و فرهنگی خطاب به مدیران گردشگری گفت: باید طوری پیگیر کار سرمایه گذاران گردشگری باشید که دستگاه‌های امنیتی شک کنند شما هم در آن پروژه سهم دارید.

به گزارش مشرق، مراسم هفته گردشگری با حضور وزیر میراث فرهنگی سفرای کشورهای خارجی و فعالان گردشگری عصر دوشنبه در موزه ملی ایران برگزار شد.

در این برنامه عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گفت: سال اولی که به این وزارتخانه آمدیم مجموعه فعالیت‌هایی را انجام دادیم. برخی از بخش‌ها تکان جدی خورد مثل هتل‌ها که با ورشکستی جدی در دوره کرونا روبرو بودند ولی آن مسئله هم حل شد ولی الان می بی نم هتل‌ها کاملاً پر هستند و اتاق برای گردشگران نیست. از این بابت خوشحالم.

وی افزود: ما در حوزه پروازها محدودیت‌های جدی داریم. یکی از نمایندگان گله می‌کرد که می‌خواهم به تهران بروم ولی پرواز نیست. می‌گویند عراقی‌ها پروازها را رزرو کرده اند. من خوشحالم چون اینها گردشگران عراقی هستند که در کشور تردد می‌کنند. ظرفیت ناوگان هوایی ما همین است. اگر شعار ما این است که گردشگری فرابخشی است پس باید همه دستگاه‌ها کمک کنند تا پا به پای هم جلو برویم. وزارتخانه ما به خاطر اعتباراتی که به آن تعلق می‌گیرد جزو وزارتخانه‌های فقیر است اما بالقوه جزو قوی‌ترین ها هستیم. در همین هفته سه تفاهم نامه با وزارت راه و آموزش و پرورش امضا کردیم.

وزیر میراث فرهنگی گفت: وقتی صنعتی می‌خواهد پا بگیرد تا مدت‌ها همه باید زیر پر و بال آن را نگه دارند. ما نمی‌گوییم مجلس به ما پول بدهد، البته مجلس ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه ما را مصوب کرد و به همین دلیل از آنها تشکر می‌کنیم. تا زمانی که درباره مالیات صحبت می‌شود همه می‌گویند اصلاً در این باره حرف نزنید، در صورتی که مالیات دغدغه فعالان است.

ضرغامی افزود: باید در سال دوم کارهای بزرگ‌تری انجام دهیم. ما آژانس‌های علمی، صنعتی و تخصصی نیاز داریم. به همین دلیل درخواست‌هایمان را به رئیس جمهور ارائه کردیم. اگر سرمایه گذاری به سراغ ما آمد و می‌خواست وام یا زمینی بگیرد باید مدیران آنقدر روی کار آن سرمایه گذار تعصب داشته باشند که برای دستگاه‌های اطلاعاتی این شبهه به وجود بیاید که مبادا آن مدیر در این پروژه شریک است.

وی گفت: امروز دنیا می‌خواهد ایران پرظرفیت و بزرگ را ببیند اما دشمن نمی‌تواند این استقبال را به چشم ببیند پس هر کاری می‌کند تا این ارتباط برقرار نشود.

ضرغامی همچنین در پاسخ به گلایه محفوظی نماینده مجلس که گفته بود وزیر میراث فرهنگی هنوز زیر میز نزده است و طرح اروند نیمه کاره مانده تصریح کرد: برای رونق اروند طرحی را دادیم و بررسی شد تا اختیاراتی به ما بدهند و این طرح را اجرا کنیم. من می دانم که آنجا ظرفیت خوبی دارد و آقای محفوظی هم چند سرمایه گذار برای آنجا معرفی کرد ه است. من از مجلس راضی هستم چون خیلی جاها کمک ما کردند تا کارها پیش برود.

در ادامه این مراسم از تمبر هفته گردشگری با حضور نمایندگان مجلس و فعالان گردشگری رونمایی و امضا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس