کد خبر 1411798
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
حریم بناهای تاریخی در کشور حفظ نشده است

وزیر میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گفت: بناهای تاریخی حریم دارند اما در کشور ما این حریم‌ها حفظ نشده است.

به گزارش مشرق، سید عزت الله ضرغامی ظهر پنجشنبه و هم زمان با هفته دولت در نشست بررسی مشکلات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری ری طی سخنانی ظرفیت گردشگری مذهبی، زیارتی و تاریخی و صنایع دستی ری را بالا توصیف کرد و گفت: باید این هویت تاریخی و میراثی را حفظ کنیم.

وی با بیان این که باید متوجه باشیم اگر این هویت را از دست دهیم هیچ ارزشی نداریم که حول آن کاری انجام دهیم، افزود: نبود بسته بندی مناسب، مشکل عرضه، برندسازی و کاربردی نبودن عمده ترین مشکلات عمومی صنایع دستی کشور است، که باید اصلاح شود، برای راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی همکاری می‌کنیم و اعتباری نیز برای آن اختصاص می‌دهیم.

ضرغامی در خصوص پرداخت تسهیلات صنایع دستی نیز تاکید کرد: وزارتخانه میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال گذشته چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد و سیستم بانکی تصمیم گرفته که هر مقدار که حوزه میراث فرهنگی در قالب تبصره ۱۸ تسهیلات لازم داشت تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شود.

وی وضعیت مراکز گردشگری ری را در شأن مزیت‌های موجود ندانست و گفت: با پیشنهاد شهرداری منطقه ۲۰ تهران در خصوص در اختیار گرفتن فضاهای گردشگری شهرری موافق هستم، باید نسبت به حفظ و نگهداری مناسب و اصولی از این اماکن دقت شود، بناهای تاریخی حریم دارند اما در کشور ما این حریم‌ها حفظ نشده است، در همین تهران این که گفتم در معماری بعد از انقلاب بی توجهی کردیم و معماری در تهران و بسیاری از کلانشهرها هویت پیدا نکرد.

ضرغامی گفت: به عنوان مثال حریم قنوات در تهران حفظ نشده و اکنون تخلیه آب‌های زیر سطحی در این کلانشهر به چالشی جدی تبدیل شده است.

وی به اقدامات پیش بینی شده برای حفاظت از حریم‌های تاریخی اشاره کرد و افزود: سعی شده تا با روش جابجایی و انتقال زمین یا ملک مناسب, زمین‌های اطراف بناهای تاریخی تملک شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    اشکالی نداره دیگه از آثار باستانی چیز زیادی هم نزاشتین بمونه، اینایی هم که هست خراب کنید ، خیال همه راحت بشه
  • وطن پرست DE ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    4 0
    کاش در مورد حریم ارزش ها هم همین قدر براتون مهم بود. تو جشنواره تحویل سال کیش. طرف روی سن رسما می رقصید. سرباز نیرو انتظامی خودش رو می کشت که اقا این خلافه نکن اونم مسخره اش می کرد. چه حریمی برادر من! شما مدیر سلبریتی هایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس