کد خبر 1423398
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
زاهدی‌وفا: در حل مشکلات کشور کوشا خواهم بود/ فرزندانم تابعیت خارج از کشور ندارند

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه فرزندان من هیچگونه تابعیت یا اقامت در خارج از کشور ندارند گفت: اینجانب پس از رای اعتماد با تعامل با مجلس در حل مشکلات کشور کوشا خواهم بود.

به گزارش مشرق، محمدهادی زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز سه‌شنبه ۱۲ مهرماه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت خود، گفت: به تعبیر حضرت امام (ره)، مجلس عصاره فضائل ملت است و مقام معظم رهبری بر تعامل و همکاری مجلس و دولت تاکید دارند که حتماً همکاری می تواند به حل مشکلات کشور بینجامد و اینجانب پس از رای اعتماد با تعامل با مجلس در حل مشکلات کشور کوشا خواهم بود.

وی افزود: با اشتباهی که یکی از مدیران، در شب گذشته مجبور شدم استعفای او را بپذیرم و ان‌شاءالله سرپرست جدید امروز تعیین خواهد شد تا ساحت مقدس مجلس حفظ گردد؛ او در استعفای خود از ساحت مجلس هم عذرخواهی کرد که پیام او را به شما عرض کردم.

وزیر پیشنهادی کار با بیان اینکه از مهمترین حوزه‌هایی که رئیس‌جمهور به بیان آن پرداختند مسئله عدالت است، گفت: عدالت در حوزه حداقل معیشت برای خانوارها، عدالت توزیعی و عدالت شایستگی را باید در شالوده برنامه های وزارتخانه دنبال کنیم. باید ساختار عادلانه‌ای را برای نظام تصمیم‌گیری، توزیع عادلانه امکانات در استان‌ها و و کمک به محرومیت‌زدایی و توزیع منابع انسانی در استان‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما باید برای هر سرپرست خانوار حداقل یک شغل داشته باشیم که بتواند تغذیه، بهداشت و مسکن را فراهم کند.

وی بیان کرد: اگر با یک شغل امکان تامین حداقل معیشت نباشد، حتما در حوزه حمایت وزارتخانه قرار بگیرد و از طریق باز توزیع یارانه‌ها و پرداخت های انتقالی و یا از طریق کمک‌های حمایتی، بتوانیم قشر آسیب پذیر را کمک کنیم.
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: از روزی اولی که سرپرست این وزارتخانه شد، با ۱۰ سفر استانی در کف میدانی مسائل استان ها، موارد را بررسی کردم.

زاهدی وفا با تأکید بر اینکه آسیب‌شناسی در حوزه وزارتخانه صورت‌گرفته است گفت: همه از وضعیت صندوق‌های بازنشستگی اطلاعات کافی دارند در حوزه شرکت‌های زیرمجموعه و سرمایه‌گذاری اطلاع کافی دارند. این وزارتخانه با تکالیف متعدد و متکثر است و وزیر باید این تنوع کاری را انجام دهد.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حوزه تقویت بخش تعاون گفت: در عرصه راهبردی تعاون تکالیف وزارتخانه توسعه بخش تعاون به میزان ۲۵ درصد تولید ناخالص ملی بوده است امروز کمتر از ۷ درصد است برای توسعه این بخش باید عزم جدی داشته باشیم.

وی ابراز داشت: باید در باور مسئولان نسبت به بخش تعاون تقویت کنیم. باید به تقویت کسب‌وکارهای تعاون بنیان و تحقق مردمی‌سازی اقدام کنیم.

زاهدی وفا خاطرنشان کرد: سند تعاون که در سال ۹۲ ابلاغ شد هیچ‌گونه پیگیری صورت نگرفت که ماه گذشته بعد از حدود ۹ سال اصلاح تکامل و وظایف دستگاه‌ها، در جهت تقسیم‌کار ملی جلسه تشکیل شد و ملزم شدیم نسبت به عملی‌سازی تعاون اقدام کنیم.

زاهدی وفا درباره سوالات نمایندگان گفت: بنده در پایان تحصیلات در سال ۶۹، هنگامی که در امتحان اعزام به خارج با بورس دولتی قبول شدم، به توصیه رئیس دانشگاه آیت الله مهدوی کنی، بورس دانشگاه امام صادق شدم تا بعد از برگشت در دانشگاه امام صادق خدمت کنم‌. در سال ۷۰ که به خارج از کشور رفتن ابتدا یک فوق لیسانس و سپس دکترا اخذ کردم و در دوران تحصیل برای کمک به هزینه خارج از کشور تدریس کردم.

وزیر پیشنهادی کار درباره شایعه زندگی و به دنیا آمدن فرزندانش خارج از کشور اظهار کرد: من قبلا خدمت کمیسیون‌های محترم و دستگاه‌های نظارتی مدارک کافی ارائه کردم که فرزندان من هیچگونه اقامت و یا تابعیت ندارند. خود بنده و همسرم نیز هیچگاه برای اقامت و تابعیت در خارج از کشور اقدامی نکردیم؛ شاید گفتنش برای من سخت باشد، علی‌رغم اینکه فرصت های شغلی در خارج از کشور برای اینجانب بسیار فراهم بود اما بر اساس تعهد و تکلیف، در کمترین زمان بعد از فارغ‌التحصیلی به کشور مراجعه کردم تا به این کشور خدمت کنم.

زاهدی وفا در خصوص اموال خود نیز گفت: بر اساس آیاتی از سوره نسا اموال مایه قوام و قیام جامعه ذکر می‌شود و اگر در جایی این مطلب بوده است که بنده هیچ اطلاعی در آن اساسنامه نداریم اینجا استناد قرآنی است که بنده بر این باور هستم که عدالت هدف جامعه اسلامی باشد و ما باید برنامه ها، شالوده عدالت را در نظر بگیریم.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همان گونه که اشاره کردم بنده نسبت به اینکه برای جمع اموال اقدام کرده باشم، اینگونه نیست و هیچ کوششی برای آن نکردم، زندگی من در ۴۰ سال گذشته بسیار شفاف است و تنها به حقوق معلمی دانشگاه اکتفا کردم و زندگی را با حقوق معلمی اداره کردم اما بدانید که بنده وصی، امین و وارث پدری بودم که از ۶ سالگی کار و تلاش کرده ، پدری که توانسته بود با سربلندی، عزت نفس در امور خیریه موفق و موید باشد و در محله‌ای که ما زندگی می‌کردیم خوشنام باشیم، درمانگاهی بسازد، شرکت‌های تعاونی محلی در اوج انقلاب برای توزیع مواد و کالاهای اساسی شکل دهد و به امور خیر بپردازد و تقریبا بعد از انقلاب اسلام دیگر جز کار خیر، کار دیگری نکرد و اموال خویش را در کار خیر صرف کرد. از مهمترین توصیه‌های پدر ما زندگی با متوسط مردم بود.

وی بیان کرد: هنگامی که امکان بود در جماران بعد از حضور امام (ره) منزلی داشته باشند همیشه توصیه می‌کردند زندگی خود را در متوسط جامعه حفظ کند پس بنابراین آنچه در اموال به نام بنده وجود دارد خیلی متفاوت از این تعدادی است که این دوستان فرمودند نبوده و بابت انجام تکالیف شرعی و قانونی به من واگذار شد و همه این اموال مستند و مستحضر به احکام دادگاه‌های صالحه جمهوری اسلامی است.

زاهدی وفا افزود: آیا شما تصور می‌کنید جناب آقای رئیسی در مقام قاضی القضاتی، کسی را به مجلس معرفی خواهد کرد که خدشه‌ای در پاکدستی، صحت و سلامت مالی او وجود داشت باشد. بنده اینجا وظیفه خود می‌دانم در خصوص آنچه که دوستان فرمودند تشکر کنم اما من در مکتب اخلاقی امام (ره) آموختم آنچه که موجب تخریب است را پاسخ دهم. ما یک تقسیم کار با خدا کردیم و امام نیز فرمود من از اسلام و مکتب دفاع می‌کنم و خدا نیز از من دفاع خواهد کرد و این تقسیم کاری بود که امام (ره) به ما آموخت و بزرگان انقلاب نیز همین مسیر را رفتند و ما هم شاگردان این مکتب،این مسیر را خواهیم رفت و در اینجا در پایان عرائضم ایام شهادت امام حسن عسگری (ع) را خدمت امام زمان تسلیت بگویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    5 0
    انسان عاقل روزه شک دار نمیگیرد
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    2 0
    معلوم کنین کی راست میگه کی دروغ؟؟؟ اگه ایشون فرزند دو تابعیتی ندارن یا اونجا دنیا نیاوردن این نماینده مجلس که بهبایشون دروغ بسته باید محاکمه بشه/ چرا رسانه پیگیر راست و دروغ این دو طرف نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس