کد خبر 1423414
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
سنای روسیه الحاق مناطق جدید را تصویب کرد

پس از مجلس دوما، امروز سنای روسیه نیز اسناد و پیش‌نویس قانونِ الحاق چهار منطقه جدید در شرق اوکراین به این کشور را تصویب کرد.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای فدراسیون روسیه (سنا) روز سه‌شنبه پیش‌نویس قانون و اسناد مربوط به الحاق جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و دو منطقه خرسون و زاپروژیا را با اکثریت آراء تصویب کردند.

هم‌زمان نمایندگان پارلمان‌ جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک هم این اسناد را تصویب کردند. پیش از این نیز مجلس دومای روسیه در روز دوشنبه با اکثریت آراء این اسناد را تصویب کرده بودند.

همه پرسی برای پیوستن ۴ منطقه لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون در شرق اوکراین به روسیه هفته گذشته برگزار شد و پس از رأی موافق اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌کنندگان در این همه پرسی، مناطق مذکور درخواست رسمی خود را برای پیوستن به روسیه ارائه کردند و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در حکمی رسماً این مناطق را به خاک روسیه الحاق کرد.

اوکراین و کشورهای غربی این همه‌پرسی را «ساختگی و نامشروع» خوانده‌اند. الحاق این مناطق به روسیه بدان معنا است که مسکو ناحیه‌ای به وسعت کشور پرتغال را به قلمرو خود اضافه کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    همه حتی در کوچه وبازار فقط از خیانت سران ارتش روسیه حرف می زنند پوتین باید انها را که شکست خورده اند برکنار یا اعدام نماید به مقامات نیز برسانید
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    0 0
    ایران هم باید شروع کنه به بازپس گیری مناطقی که از ایران جدا شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس