کد خبر 1423702
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
تراس:‌ به‌موقع مقابل روسیه ایستادگی نکردیم

نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه غرب به موقع مقابل روسیه ایستادگی نکرد مدعی شد که دولت او اطمینان حاصل خواهد کرد که این اشتباه دوباره تکرار نخواهد شد.

به گزارش مشرق، لیز تراس روز چهارشنبه به عنوان آخرین سخنران کنفرانس سالانه حزب محافظه‌کار در بیرمنگام ادعا کرد: ما به اندازه کافی در حوزه دفاعی هزینه نکردیم و بیش از حد به رژیم های مستبد برای واردات انرژی ارزان وابسته شدیم.

وی با بیان اینکه غرب به موقع مقابل روسیه ایستادگی نکرد مدعی شد که دولت او اطمینان حاصل خواهد کرد که این اشتباه دوباره تکرار نخواهد شد.  

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: ما در حال انجام اقدامات قاطع برای تقویت امنیت انرژی خود هستیم. ما در حال افتتاح میادین گازی بیشتری در دریای شمال هستیم و انرژی های تجدیدپذیر و هسته ای بیشتری را به مردم ارائه خواهیم کرد.

او در حالی این سخنان را مطرح کرد که هزینه انرژی در انگلیس از ابتدای ماه جاری میلادی ۸۰ درصد افزایش یافته است. هم زمان نهاد ناظر بر عملکرد شرکت های توزیع کننده انرژی در این کشور (آفجم) نسبت به خطر جدی کمبود گاز در فصل زمستان هشدار داده است. شبکه ملی برق انگلیس (ESO) هم پیشتر درباره احتمال قطعی برق در زمستان هشدار داده بود.

روزنامه انگلیسی تلگراف چندی پیش فاش کرد که کمبود انرژی در انگلیس در ماه‌های سرد سال حتمی است و دولت از هم اکنون هشدارهای قطع شدن برق در صورت عدم صرفه جویی را تهیه و آماده ارسال به مردم کرده است.

این تحولات درحالی رخ می‌دهد که شاخص تورم انگلیس طی یک سال گذشته ۱۰ برابر شده و مردم این کشور با بحران هزینه‌های زندگی مواجه هستند. دولت انگلیس که بر اثر تبعات خروج از اتحادیه اروپا و همه‌گیری کرونا، با رکود اقتصادی مواجه است، وضع موجود را به شرایط جدید ناشی از جنگ اوکراین نسبت می‌دهد. استدلالی که این روزها در نظر افکار عمومی رنگ باخته و خواستار برکناری دولت هستند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه سخنرانی امروز خود به تحولات جنگ در اوکراین هم اشاره کردوگفت: «الحاق غیرقانونی خاک اوکراین توسط ولادیمیر پوتین، آخرین اقدام او برای براندازی دموکراسی و نقض قوانین بین‌المللی است». وی افزود: «ما نباید تسلیم کسانی شویم که خواهان معامله ای هستند که زمین های اوکراین را از بین ببرد.»

همه‌پرسی به منظور الحاق به خاک روسیه در چهار منطقه شرقی دونباس واقع در شرق اوکراین از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (یکم تا پنجم مهرماه) برگزار شد. بنابر نتایج نهایی، در جمهوری خلق دونتسک ۹۹.۲۳ درصد رای‌دهندگان، در جمهوری خلق لوگانسک ۹۸.۴۲ درصد، در منطقه ژاپوروژیا ۹۳.۱۱ درصد و ساکنان منطقه خرسون نیز با ۸۷.۰۵ درصد رای خواهان تبدیل شدن به عنوان بخشی از فدراسیون روسیه هستند.

پس از اعلام نتایج همه پرسی، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و رهبران جمهوری‌های دونباس و مدیران طرفدار روسیه در مناطق زاپوریژیا و خرسون توافقنامه‌هایی را درباره پذیرش این مناطق به فدراسیون روسیه امضا کردند.

نخست وزیر انگلیس پیشتر با صدور بیانیه‌ای، همه‌پرسی یادشده را استفاده از زور وحشیانه توصیف و اعلام کرده بود که تغییر مرزهای اوکراین را به‌رسمیت نمی‌شناسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    5 2
    حرف مفت، حرف مفت.
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    5 1
    این جزیره دزد چی میگه بحرین رو پس چرا همین جوری گرفتی دادی بت خاندان مکی ال خلیفه
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    3 0
    خیانت در سران ارتش روسیه به حد بسیار خطرناکی بالا رفته شکست های اخیر و تاکید مشاوران پوتین موئد آن است
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    خوب چرا روسیه فقط ده درصد نیروهایش را به اوکراین وارد کرده و هنوز این سوال مهم وجود دارد چرا ارتش اوکراین که 1 میلیون نیروی زمینی را با اجبار وارد نبرد کرده است اما روسیه همچنان می خواهد با 160 هزار نیرو در خاک اوکراین بجنگد آیا این نوعی خودکشی و یا خیانت از سوی سران ارتش روسیه نیست
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    امریکا خود در جریان سرنگونی صدام و فتح بغداد از بمب اتمی استفاده کرده است هرگونه واکنش ویرانگر امریکا به حمله اتمی روسیه به اوکراین بی پاسخ نمی ماند و روسیه چین و کره شمالی امریکا را با بمب های هیدروژنی که 3000 باز قویتر از بمب اتمی است از روی کره زمین نابود می کنند
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    این حرف بایدن که اوکراین می تواند خاک اصلی روسیه را هدف قرار دهد از میزان فرماندهان ارتش روسیه نشات می گیرد او قطعا می داند تعداد زیادی از ژنرال های شویکو را خریداری کرده است به مقامات برسانید
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    امریکا خود در جریان سرنگونی صدام و حمله به یمن از بمب های نوترونی که یک نوع بسیار ضعیف بمب های اتمی است کرده است از جمله در جریان حمله به فرودگاه بغداد حالا روسیه چرا برای دفاع از خود از این مبب ها استفاده نمی کند نشان دهنده خیانت هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس