کد خبر 1424097
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
وکلای خانواده امینی و راههای نرفته

خانواده مرحوم امینی طی بیانیه ای که به دست وکلای این خانواده منتشر شده، در اقدامی عجیب پذیرش نظریه پزشکی قانونی را منوط به حضور ۱۲ پزشک برای بررسی علت مرگ مرحومه امینی کرده اند.

به گزارش مشرق، چندی پیش بیانیه‌ای منسوب به پدر و مادر مرحومه مهسا امینی توسط وکلای این خانواده منتشر شد. این بیانیه دارای دو نکته مغایر قانون است که انتشار آن از سوی وکلای خانواده مرحومه امینی جای بررسی دارد.

در ابتدای این بیانیه از بازداشت مرحومه امینی توسط نیروهای گشت ارشاد با عنوان "بازداشت غیرقانونی" یاد می‌شود. در حالی‌که گشت ارشاد به‌عنوان بخشی از نیروی انتظامی فعالیت می‌کند و مصوبه شورای فرهنگ عمومی سنگ‌بنای تشکیل این نهاد است. بنابراین بازداشت افراد مغایر با قانون نیست و غیرقانونی خواندن آن اشتباه است.

همچنین در بخش دیگری از این بیانیه ۱۲ پزشک برای بررسی علت مرگ مرحومه امینی معرفی و تاکید شده که بدون دعوت و حضور این پزشکان «به هیچ وجه» نظریه پزشکی قانونی مورد تایید خانواده مهسا امینی نخواهد بود.

این در حالی است که بر اساس قانون "اظهار نظر در امور پزشکی قانونی و کارشناسی آن، کالبدشکافی و انجام امور آزمایشگاهی و پاراکلینیکی به دستور مراجع ذیصلاح قضایی" و "پاسخ به استعلامات ادارات و سازمان های وابسته به قوه قضاییه و سایر دستگاه‌های دولتی" از جمله وظایف سازمان پزشکی قانونی کشور است.  

همچنین یکی از شرایط اساسی صحت عقد وکالت، رعایت مصلحت و غبطه موکل از جانب وکیل است. در صورتی که وکیل، بدون در نظرداشتن مصلحت و غبطه موکل اقداماتی را انجام دهد یا حتی مبادرت به اظهارنظری برخلاف مصلحت موکل نماید، عقد وکالت قابل فسخ است.

نکته دیگر این‌که، پزشک صالح به اظهارنظر در موارد قضایی، پزشکی است که از سوی مرجع صالح قضایی یعنی پزشکی قانونی تعیین می‌شود، نه پزشکی که طرفین دعوا تعیین می‌کنند. شرط رعایت عدالت در اظهارنظر کارشناسی از قبیل اظهارنظر پزشکی، بی‌طرفی مقام صاحب نظر است که این مهم در مورد پرونده مرحومه امینی، با پذیرش پزشکان معرفی شده از سوی وکلای خانواده امینی نقض می‌شود. انتظار می رود وکلای خانواده مهسا امینی به این بدیهیات آگاه باشند و به خانواده داغدار این مرحومه مشورت حقوقی و اطلاعات کافی را ارائه کنند.

پیش از این نیز یکی از وکلای خانواده مرحومه مهسا امینی عنوان کرد که گشت ارشادی که از آغاز مهسا را دستگیر کردند دارای دوربین نصب شده روی لباس‌های‌شان بودند؛ موضوعی که پیشتر از سوی پلیس هم رد شده بود.

همچنین در روزهای نخست فوت مهسا امینی نیز خانواده او مدعی شده بودند که فرزندشان صرفا برای سرماخوردگی به پزشک مراجعه کرده بود! در حالی که مراجع پزشکی با مستنداتی اثبات کرده بودند که وی تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

بیانیه خانواده مرحومه مهسا امینی در اختیار وکلای خانواده قرار گرفته و آن‌ را در پرونده گذاشته‌اند، با توجه اینکه خانواده مهسا امینی روزهای سختی را پشت سر می گذراند و داغدار هستند، بدیهی است وکلای این خانواده که آگاه به علم حقوق و وظایف و اختیارات سازمان ها از جمله سازمان پزشکی قانونی هستند، مشورت حقوقی لازم را به این خانواده داغ‌دار بدهند.  

وکلای خانواده مرحومه امینی باید توجه داشته باشد که اگر با اقدامات حاشیه سازی و خلاف گویی او خساراتی متوجه موکل خود کنند، مسئول خواهند بود، او باید در تصرفات و اقدامات خود مصلحت خانواده مرحومه امینی را مراعات کنند و از اختیارات داده شده تجاوز نکنند و اگر نمی‌توانند، این پرونده را به دیگری واگذار کنند.

گفتنی است، مهسا امینی دختر ۲۲ ساله‌ اهل سقز ۲۲ شهریور ماه از سوی نیروهای گشت ارشاد بازداشت و پس از دستگیری و هدایت به یکی از مقرهای پلیس تهران و انتقال به بیمارستان جان باخت.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • رضا IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    41 5
    اینا دیگه شورشو دراوردن
    • سیروان مهابادی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 2
      یه فیلم هم از داییشون با لباس حزب کومله در مقر این حزب کثیف در عراق منتشر شد ... این خانواده درسته داغدارند ولی مسائل زیادی پشت پرده هست که به خاطرشون باید برخورد شدید قانونی صورت بگیره ... پدر این دختره در همون ابتدای کار گفته بود که دخترم سابقه بیماری و عمل نداره!
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      1 2
      تصمیم گرفتن برای مرگ طبیعی دخترشون ،همه جوانان ایران را کفن پوشانده وراهی جهان باقی کنند! این همه آدم از نوزاد تا پیرمرد فوت میکنه،چرا بچه اینها باید استثناء باشه؟!
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 1
      تصمیم گرفتن برای مرگ طبیعی دخترشون ،همه جوانان ایران را کفن پوشانده وراهی جهان باقی کنند! این همه آدم از نوزاد تا پیرمرد فوت میکنه،چرا بچه اینها باید استثناء باشه؟!
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    37 3
    این که حکومت هنوز پس از بریدن گلوی پلیس و آتش زدن پلیس دنبال ماجرای مهساست کاملا اشتباهه. ««ماجرای مهسا کهنه شد رفت پی کارش. ول کنین این مهسارو »» . مسئله نه مهسا بود و نه حجاب. مهسا فقط بهانه ای بود که عملیات برنامه ریزی شده ای را _برای اوایل مهر و شروع دانشگاهها_استارت بزنن. به خیال اینکه دانشگاهها حسابی شلوغ میشه! اگه ماجرای مهسا پیش نیومده بود یه چیز دیگه رو علم میکردن. خوب بفهمین این چیزارو. اگه لازم شد نبش قبر کنین و جنازه مهسارو بیرون بیارین و بجای 12 پزشک جلوی 40 تا پزشک بگذارین و پس از اثبات صحت نظر پزشکی قانونی خانواده اش را که در خون 100 نفر ایرانی شریک هستن محاکمه کنید.
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    18 4
    این ماجرای شر ظاهرا تمومی نداره
  • علوی IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    20 0
    سوال ؟ آیا بنده هم حق دارم بعنوان وکیل دادگستری در پرونده ای که اتفاقا در پزشکی قانونی نیاز به مشاور پزشک متخصص داشته و در کمیسیون ببرم ؟! قطعا پاسخ تمامی حقوق دانان اعم از قضات و وکلا این خواهد بود : ای بیسواد ! به موجب کدام ماده قانونی اجازه حضور پزشک مشاور در کمیسیون پزشکی قانونی را تقاضا نمودی !؟ که قطعا تخطئه به جایی خواهد بود حال سوال اساسی تر اینکه جناب نیکبخت و وتیم وکلای مدافع با اتکا به کدام قانون چنین مطالبه ای دارند؟! قانون تبعا چنین مجوزی نمی‌دهد حال با اتکا به چه چیزی چنین خواسته غیر قانونی دارند؟ پشتوانه قدرتی اغتشاشات ؟!! اینکه بدتر از حرکت اغتشاش گران شد ! چون هدف اغتشاش گران برهم زدن نظم؛قانون ؛ارکان و ساختار قانونمند حکومت است حال با توسل به شیوه قانونی و در عین حال مطالبه منحصر به فرد غیر قانونی یعنی همان مصداق نیرنگ به قانون به قصد اخلال در روند قانونی و تضعیف ساختار قانونی و تضعیف ساختار حکومت با تن دادن به خواسته غیر قانونی است یعنی هدف با هدف اغتشاش گران یکسان است ولاغیر حتی تا همین جا بر خلاف رویه قانونی به عمل آمده! در فجیع ترین قتل ها مطابق عرف پزشکی قانونی صرفا معاینه جسد و اعلام نظر به دادسرا میباشد و در صورت اعتراض شاکی یا متهم به کمیسیون پزشکی بالاتر باز هم بدون حضور اصحاب دعوی ارجاع می‌شود. سوال بعدی اینکه عجبا جناب نیکبخت در پرونده همسرنجفی شهردار سابق و قتل مستقیم با شلیک گلوله مداخله نداشتند! این حس همدردی با جنسیت زن چرا آنجا در سکوت توام با تایید بود ؟ عجیب تر اینکه حتی اروپا و آمریکا هم ساکت بود ! شاید آن موقع زمستان سخت و نیاز به انرژی نداشتند ! یا اینکه هنوز عضو رسمی شانگهای نشده بود ؟ یا نجفی اصلاح طلب بود یا هرسه / منافقین از کفار بدترند
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 0
      احسنت! بسیار دقیق و عمیق بیسوادی و جانبداری وکلای خانواده امینی را تشریح کردید!
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    2 2
    مرگ مهسا امینی
  • امیرخان IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    25 4
    زیاد هم به اینها نباید رو داد. خیلی پررو تشریف دارن. وکلای این خانواده یا بی‌سوادن یا مغرض
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 0
      شک نکن مغرضن
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    23 3
    دو هفته مملکت را به آتش کشیدن الان هر غلطی بکنند دیگر تمام شده
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    16 1
    پزشک صالح به اظهارنظر در موارد قضایی، پزشکی است که از سوی مرجع صالح قضایی یعنی پزشکی قانونی تعیین می‌شود، نه پزشکی که طرفین دعوا تعیین می‌کنند. شرط رعایت عدالت در اظهارنظر کارشناسی از قبیل اظهارنظر پزشکی، بی‌طرفی مقام صاحب نظر است/// راست میگه از فردا هر کی گذرش به پزشک قانونی میخوره ، میخواد پزشک خودشو بیاره !
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    24 2
    این خانواده شوره درآوردن درتمام دنیا صلاحیت تایید علت فوت با پزشک قانونی است حالا چرا خانواده مهسا بهانه بنی اسرائیلی میارن الله اعلم
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    22 2
    بعضی از این وکیلا از مجرمان جانی بدترن و با دروغاشون پرونده ها رو میپیچونن تا پول بیشتری بگیرن
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    21 3
    اگر قبول کردند کردند وگرنه به جهنم که قبول نمی کنند!
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    19 1
    خدایا ایران رو از دست این خانواده نجات بده
  • سید فروزان CH ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    23 1
    ول کن معامله نیستند خانواده آن فوت کرده ، گویا کومله مرتب با آنها در تماس است
  • ح ر IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    18 0
    آب که سربالا رود دوتا تا وکیل هم ابو عطا می خوانند که باید قانونی زد تو دهانشان که درسی شود برای امثالهم
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    21 2
    من جای خانواده شهدای اغتشاشات اخیر بودم از دائی مرحومه خانم امینی بابت فتنه انگیزی هایش شکایت میکردم
  • عبدالله مومن IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    15 2
    اینها در حدی نیستند که چنین بیانیه و ادعانامه ای را بنویسند. بلکه اتهام نامه ای ست که برایشان نوشته اند !!!
  • حامد IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    18 0
    این وکلا دنبال کسب شهرت یا گرفتن اقامت کانادا و آمریکا هستند. و الا در هیچ جای دنیا کارشناس و قاضی را شاکی انتخاب نمی کند. پرونده این دختر مرحومه تمام شد. فیلم را همه دیدند حتی نیازی با پزشکی قانونی هم نبود. صحیح و سالم بدون هیچ مشکلی ناگهان روی زمین افتاد. اگر ضرب و شتم شده بود پایش می لنگید، گاهی با دست محل درد را لمس می کرد، نمی توانست راحت بنشیند و بلند شود و راه برود. ضرب و شتمی در کار نبود. از قبل مشخص بود این بهانه ای بود . اما آتش این بهانه ساختگی خوابید. مردم ایران مردم دل سوزی هستند. دلشان برای مرگ دختر جوان می سوزد. اما با دیدن فیلم و... به این نتیجه رسیدند که ضرب و شتمی نبوده و الا مدعیان اعتراض همراهی می کردند. عدم همراهی مردم نشان داد این پرونده برای همیشه بسته شد. اما نوبت به محاکمه و مجازت کسانی رسیده است که از ابتدا این پرونده را به پروژه ای امنیتی کردند و با دروغ پراکنی موجب کشته شدن بسیاری از مردم شدند.
  • شوق پرواز IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    14 1
    سلام باید خانواده مهسا امینی به قانون سپرده شدن.بابت دروغگویی وبرهم زدن امنیت مردم.آنها داغدارن درست ولی براثردروغگویی آنها چند خانواده داغدار شدن وچه خسارتهایی به کشور وارد شد
  • محمدایوب IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    13 1
    باید با شدت با خانواده ووکیل آنها برخورد شود دیگر بهانه ای برای به آشوب کشیدن کشور ندارند بیش از 20نفر شهید داده شده مردم دیگر حاضر به دادن هزینه نیستند همانگونه که در غائله کردستان جوانان تهرانی رفتند جانشان را فدا کردند اکنون نیز اماده اند
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    12 1
    قبول ندارن که نداشته باشن
  • حامد IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    10 0
    صلاحیت وکالت این وکیل باید توسط 12 وکیل از قوه ی قضائیه بررسی گردد. اگر پزشکی قانونی صلاحیت ندارد کانون وکلا نیز صلاحیت ندارد. باید مشخص شود با رشوه و تقلب پروانه وکالت گرفته یا نه و 12 وکیل باید از او امتحان وکلات بگیرند. 12 پزشک نیز باید سلامت روحی او را بررسی کند و 12 نفر از وزارت اطلاعات باید بررسی کنند که از انگلیس و آمریکا و کوموله رشوه و وعده ای گرفته یا نه.
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 0
      احسنت
  • بند ه خدا IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    9 1
    الان دیگه وکلای خانواده امینی و آن 12 پزشک مثلا معتمد دیگه بار و بندیل و ساک ها رو بستن و منتظر داغ شدن ماجرا برای مهاجرت دائمی به کانادا هستن.
  • عطار IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    10 2
    خانواده دروغگو مهسا امینی برازنده تر است.
  • فریاد IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    13 1
    خانواده امینی جو گیر شدن.فکر میکنند با فرا فکنی میتونند مردم به کف خیابان بکشند!اشتباه میکنند.اخه با 200نفر اراذل و اوباش کار درست نمی شه.اگه قرارباشه هرکسی مطالبه شخصی داشته باشه که حذف نهادهای قانونی کارش پیش ببره.که سنگ رو سنگ نمی مونه.اینجا ملاک نظر پزشکی قانونی است نه چیز دیگر.پس از این به بعد هرکسی خواست خودش پزشک تعیین کنه.به محکه برود.اصلا ایجوری شدنی هست؟
  • شاهرخ IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    13 2
    این آشغال ها به خود جرات میدن یک کشور با سابقه چند هزار ساله را به چالش بکشند و برای تصورات پوچ خود میلیاردها خسارت بزنند
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    16 1
    یه دکتر از اسرائیل بیارین که از بی بی سی و من و تو تایید شده باشن!!!
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    17 1
    باید تمام خانواده هایی که از این اغتشاشگران آسیب دیده اند از این خانواده ضد انقلاب مهسا امینی شکایت کنند که با دروغهایشان موجب ریخته شدن خون بستگانشان شده اند
  • جواد IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    11 0
    افراط در مماشات و بدهکار کردن دولت و حاکمیت، هم عاقلانه نیست.
  • جواد IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    12 0
    موضوعات و کارهای بسیار مهم تری داریم . فکر می کنم پرداختن به این مساله کافی باشد
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    11 1
    حالا خانواده و وکیل این خانم بگن کی باید خسارت مردم رو بده؟!
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 5
    شما کثافتا، راه‌هائی که رفتید! درست بود و موثر؟!!!....
  • مهراد IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    13 2
    غلط کردند. اینها وکیل نیستند.. از اونور خط میگیرند
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 0
      مشرق نظرات مخالف این خانواده را تایید میکنی نیتت پیداست ان شاء الله به خودت برگردد
    • IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 0
      تو هم از این ور خط نگیر
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    14 4
    این خانواده آشغال عوضی ماشالله خیلی پررو تشریف دارن.
    • IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 0
      متاسفانه بله
    • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 0
      از قانون بالاتر میدونه خودشون رو
    • پیام IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 0
      فکر میکنی کمک به انقلاب میکنی با این جملات عالیمقام بهتره بیشتر مطالعه کنی . اسلام چه دینیه .
    • حاتم اسکندری IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 0
      با این ادبیات نمیشه هیچ چیزی را ثابت کرد
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    14 1
    باید یقه وکلای اونا رو گرفت و از طریق قانونی در جلو دوربینها رسوا کرد
    • یحیی بابکی IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 0
      سلام در این ماجرا به نظر باید تلوزیون با یک برنامه مشخص و ویژه برنامه وذکر گفت های کذب پدر کذاب خانم امینی که گفت دخترم در حد سرماخوردگی به پزشک رفت رو رو انتن تلوزیون ببره و با رسوا کردن این فرد که باعث ایجاد اون بهانه دشمنان شد برای اشوب رو به همگان معرفی کنند .ضمن اینکه نقشه طراحی شده دشمانان رو هم که در چندین مرحله برنامه ریزی کرده بودند رو هم اعلام کنند
    • کارون IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
      0 1
      بهتره این چیزها را به صاحبش سپرد بیخودی اظهار نظر آبگوشتی نکنیم.
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    خاک بر سر این خانواده،به خاطر دختر عیبناک نفرین شده شون،این همه آدم کشی راه انداختند،خدا عذابشون کنه
  • مقدس IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    هر دو وكيل اين خانواده دروغگوى كينه اى بدنبال أهداف ديگرى هستند ،، اين دو نفر بيسواد دلقك زمانيكه مرجع صالح تشخيص حوادث پزشكى كه جايگاه قانونى و حقوقى در كشور دارند را فاقد صلاحيت ميدانند يعنى اينكه قانون و نهاد هاى كشور را قبول ندارند پس اين دو مزدور پست پروانه و صلاحيت وكالت در ايران را از كدام كشور وتحت نظارت كدام قانون و مرجع رسمى گرفته اند ؟؟!!
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    این وکلا، یه مشته کوموله کم رنگ هستند.همین. چرا متوجه نیستید و در خفای قانون صحبت میکنید. این وکلا فقط میخان این فتنه بخوانید جنگ، تازه و در جریان باقی بماند... تمامش کنید...چرا متوجه نیستند..
  • #زن_عفت_اصالت IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    ببخشید وکلای محترم یه سوال ؟ مثل شما مثل اینه که از این به بعد اگر شما در پرونده ای موفق شدید طرف مقابل دعوی بگه من قبول ندارم ۱۲ تا وکیل پایه یک باید گواهی حکم بدند و تایید کنن .عجب دست بردارید از دمیدن براتش فتنه .این همه خون ریخته شد باید در برابر قانون پاسخگو باشید.
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    چرا وکلای ایران اکثرا خودشان را از قانون فراتر می دانند - چرا از بضاعت کامل عقلی و دانش قضائی برخوردار نیستند و مثل عوام موج سواری می کنند.
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    خواسته خانواده او را انجام بدین تا شر بخوابه
  • حسین منصور حلاج IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    قضاوت نکنید . بهتره صبور بود ونتایج را دید. دست آخر دست خدا همه چیز را روشن میکند . از خودمان فرضیه بافی نکنیم که عبث است.
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    چرا نهادهای امنیتی رودربایستی را کنار نمی گذارند و پشت پرده آشوبها را برای مردم آنچه که قابل گفتن است را بازگو نمی کنند، بحث تجزیه ایران ( سوریه سازی کشور) با اختلافات قومیتی ( بحث فوت ژینا امینی کردسنی، ماجرای ساسر کذب تجاوز فرمانده پاسگاه به دختر بلوچ سنی در زاهدان، کشته سازی نیکا شاکرمی لر، خنثی شدن توطئه به قتل رساندن شیوخ عشایر خوزستان و بحث خنثی سازی خرابکاری ریل در استان آذربایجان غربی و کشته سازی از ترکها ) و در نهایت آمادگی ورود پنج هزار تا شش هزار عنصر تعلیم دیده کومله ها و گروهک ها به کشور و تصرف شهر به شهر ( با دروغ سقوط اشنویه ) کلید خورد که باهوشیاری سپاه، دستگاه های اطلاعاتی کشور و قوای مسلح تمامی نقشه های شوم آنان به حول و قوه الهی و به برکت دعای مادران و پدران شهدا و درستی مردم عزیزمان برملا شد( تمامی مقرهای کومله و پژاک توسط سربازان اسلام کوبیده شدند و توطئه ورود جیش الظم از طریق منطقه بلوچستان پاکستان نیز خنثی و تمامی عناصر آنها تارو مار گردیدند و تیم ترور شیوخ نیز دستگیر شدند )، توطئه ای که میتوانست خسارات بسیار بزرگی را به کشور وارد کند و بحث تجزیه را کلید می زدند ، خنثی شد ، صهیونیست ها و آمریکاییها ، سعودی و اماراتیها و ترکیه و رژیم کثیف باکو و ناتو از آشوبها میخواستند بهره ها ببرند که موفق نشدند و حالا با کش دادن موضوع پزشکی قانونی میخواهند بنحوی آشوبها را زنده کنند که با برخورد محکم دستگاه های امنیتی مواجه خواهند شد ، منتها مردم عزیز هم باید از فرزندانشان مراقبت کنند که درگیر آشوب ها نشوند و از خسارات مادی و جانی برای خانواده هایشان توسط دشمنان نظام مصون بمانند ، اعتراض به جای خود ولی آشوب و تخریب مال و اموال مردم با قدرت سرکوب خواهد شد، فقط تجسم کنید اگر آشوبها گسترش می یافت ، در همین زلزله خوی چه کسی میخواست به مردم آنجا رسیدگی کند ؟ افرادی که در آشوبها بدون اطلاع خود را دخیل میکنند ، بدانند از گزند آشوب گران مصون نخواهند ماند و مسلما از چشم تیزبین نظام نیز دور نخواهند شد
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    هر کامنتی را چاپ کن مشرق . ادب از کی آموختی از بعضی کامن نویس ها
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    پزشکی قانونی جمهوری اسلامی بالاترین ارکان قانونی وو تصمیم گیر برای دعوا های مربوط به پزشک و خطاهای پزشکی و زیر مجموعه های پزشکی است اگر اقتدار ان خدشه دار شود دیگر سنگ روی سنگ بند نمیشود همه وکلایی. که خلاف قانون رفتار کنند باید مورد سوال و پرسش قرار گیرند
  • محمدایوب IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    اززمان ریاست جمهوری مغروق شروع به تضعیف بسیج کردند تا امروز بتوانند هر غلطی خواستند بکنند اگر خانواده شهدای امنیت از این خانواده مهسا امینی شکایت کنند به جهت آماده سازی جو اغتشاشات ووکلای او به جهت تشویش اذهان عمومی وپزشکیان وکرباسچی وخاتمی دیگر کسی به خودش جرعت چنین غلطی نمی کند
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    وکلای مهسا امینی اجیر شده هستند وزارت اطلاعات و اداره اطلاعات سپاه ارتباط اینها را با همه کسانی که در 20 روز گذشته در این خصوص و قبلا در موضوعات دیگر دارند را بررسی و رصد نمایند مطمئن باشید مدارک ارتباط آنها پیدا خواهد شد و روسیاه خواهند شد آنهایی که با مزدوری دنبال اغتشاشات هستند
  • هادی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    این وکلا آتش بیار معرکه شدن. صالح نیکبخت اینگار یک مامور ویژه هست که در ایران ماموریت دارد در همچین مواردی وارد عمل بشود و بازی را ادامه بدهد. سازمان های امنیتی باید روی این فرد حساس باشند. اگر کسی باز هم فکر میکنه که این همه اغتشاش و اتفاقات بخاطر دلسوزی واسه امینی هست باید خیلی احمق باشه. خود خانواده امینی هم طعمه کوموله هستند.وابسته هستند‌.دیگه مماشات بس هست
  • جعفر IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
    0 0
    چقدر مرگ بدی بود حدود 100 نفر از مردم ایران را به کام مرگ کشید این خانواده باید جوابگو باشد
  • IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    به مرجع قضايي تكليف تعيين ميكنن خود اين خانواده مجرمن
  • شادیپور IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 0
    چون نمیخوان قبول کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس