کد خبر 1424104
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مرگ بیش از ۳ هزار انگلیسی در تابستان جهنمی

مرکز ملی آمار انگلیس روز جمعه با انتشار گزارشی از مرگ بیش از ۳ هزار شهروند این کشور در تابستان امسال که گرمای هوا برای نخستین بار در تاریخ این کشور رکورد زد، خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس آمار منتشر شده در بازه زمانی ژوئن تا اگوست امسال ۳ هزار و ۲۷۱ فوتی بیشتر از میانگین پنج سال گذشته ثبت شده که یک آمار بی‌سابقه است. طبق این گزارش بیشتر قربانیان که بالای ۶۵ سال سن داشتند در گرم‌ترین روزهای تابستان امسال از دنیا رفته‌اند.

گرمای هوا در انگلیس امسال برای نخستین بار از مرز ۴۰ درجه سانتی‌گراد عبور کرد. سازمان هواشناسی اعلام کرد که در ۳۴ رصدخانه مستقر در سراسر کشور، بالاترین رکورد گرمای هوا ثبت شده است.  

دمای استثنایی علاوه بر اخلال گسترده در سیستم حمل و نقل کشور، باعث آتش‌سوزی ده‌ها ساختمان در پایتخت و چندین شهر انگلیس شد. صادق خان شهردار لندن ۲۹ تیرماه اوضاع را بحرانی توصیف و فشار روی نیروهای آتش‌نشانی را با جنگ جهانی مقایسه کرد.

کارشناسان معتقدند که با تغییرات آب‌وهوایی و گرم شدن زمین، این واقعیت جدیدی برای تابستان های انگلیس خواهد بود. «جاناتان ترنر» کارشناس ارشد موسسه «تفکر اقتصادی جدید» در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای گفت: هیچ چیز عجیب در مورد گرمای هوا وجود ندارد. دانشمندان در این باره به ما هشدار داده بودند که هرچه گازهای گلخانه‌ای وارد فضا شود جهان گرم‌تر می‌شود و حوادث شدید آب‌وهوایی رخ خواهد داد.

دانشمندان می‌گویند که انگلیس دیگر یک کشور سردسیر نیست و باید خود را برای مواجهه با تشدید گرمای هوا در سال‌های آینده وفق دهد. آن‌ها هشدار داده‌اند که اگر این کشور تدابیر لازم را صورت ندهد هزاران شهروند این کشور با خطر مرگ روبرو خواهند شد و به زیرساخت‌ها خسارت های گسترده ای وارد خواهد شد.

«باب وارد» مدیر سیاست و ارتباطات موسسه گرانتهام در دانشکده اقتصاد لندن می‌گوید که دولت «درخواست های مکرر برای ایجاد یک استراتژی ملی دربرابر خطر گرما را نادیده گرفته است.» وی افزود: زمان آن فرا رسیده است که انگلیس، جایی که هر گونه آفتاب تابستانی به عنوان فرصتی برای بازدید

از ساحل و خوردن بستنی جشن گرفته می شد، خود را به عنوان یک کشور سردسیر تصور نکند. امواج گرما و رویدادهای شدید آب و هوایی مرگبار هستند و حداقل تا ۳۰ سال آینده بدتر خواهند شد. ما باید خودمان را سازگار کرده و برای محافظت از خودمان بهتر عمل کنیم. »

دانشمندان می‌گویند که گرمایش زمین و تغییرات آب‌وهوایی با سرعتی بیشتر از آنچه پیش بینی می‌کردند در حال وقوع و جهان در مسیر فاجعه بار افزایش استثنایی دمای هوا است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    1 1
    به درک، بیش باد!!
  • نیما IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
    0 0
    طوفان خورشیدی از کار افتادن همه تسلیحات جنگی مدرن و اینترنت و هواپیما اتوبوس قطار ماشین جنگ دوباره با شمشیر فتح همه جهان توسط امام زمان راه اندازی دوباره تسلیحات مدرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس