کد خبر 1424295
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۶
اسید معده

بازگشت یا ریفلاکس اسید از معده به مری شرایطی بسیار شایع بوده و حدود بیست درصد آمریکایی‌ها، با درجات مختلف، دچار آن هستند.

به گزارش مشرق،اقدامات زیرمی‌تواند به عنوان روشی برای درمان اسید معده زیاد مفید بوده و در کم‌ترین زمان ممکن، سوزش ناشی از آن را کاهش داده یا از بین برند.

لباس‌های خود را آزاد کنید

گاهی اوقات ممکن است که بر اثر فشار لباس تنگ به شکم شما ریفلاکس اسید معده رخ دهد. بنابراین، در صورت احساس سوزش حتما کمربند خود را شل کرده و لباس‌های تنگ را در بیاورید.

صاف بایستید

موقعیت بدن شما در بالا آمدن اسید معده تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر نشسته یا خوابیده احساس سوزش می‌کنید سریعا بایستید و اگر از قبل ایستاده‌اید تلاش کنید که صاف‌تر بایستید.

محلول آب لیمو عسل را امتحان کنید

مخلوط آب با مقدار کمی آب لیمو بعلاوه عسل و می‌تواند سوزش معده و اثرات بالا زدن اسید را کاهش دهد.

 چای زنجبیل بنوشید

خواص ضد التهابی زنجبیل می‌تواند معده شما را آرام کرده و علائم ریفلاکس را کاهش دهد. بنابراین، مصرف چای یا جوشانده زنجبیل هنگام سوزش معده مفید خواهد بود.

منبع:بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    0 1
    اگه اسید معده شما بالا رفت یک عدد بستنی بخورید یا یک عدد سیب زمینی پوست گرفته و خام بخورید سریع اسد معده پایین می آید ودردش رفع میشه
    • BE ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 0
      سیب زمینی خام مگه مضر نیست؟ همچنین لیمو که گفته شد در جای دیگه!
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
    3 0
    شما به پزشک غیر سنتی بگید زنجبیل بخورم برای ریفلاکس معده ، ممکنه با چوب دنبالت کنه..من چندتا پزشک متخصص رفتم گفتند ادویه تو غذا نریز،غذای پرچرب،قهوه ،چای ماسالا،سیر و پیاز خام نخور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس