آمریکا طرح توقف فوری فروش سلاح به عربستان را بررسی می‌کند

در پی اقدام عربستان و اوپک پلاس به کاهش تولید روزانه نفت، قانون‌گذاران آمریکایی با ارائه طرحی در سنا و مجلس نمایندگان به دنبال توقف فوری فروش تسلیحات نظامی به ریاض هستند.

به گزارش مشرق، سناتور «ریچارد بلومنتال» و «رو کانا» عضو مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار یادداشتی مشترک در نشریه «پولیتیکو» اعلام کردند که روز سه‌شنبه طرح توقف فوری فروش سلاح به عربستان و تجدیدنظر در روابط ریاض و واشنگتن را به سنا و مجلس نمایندگانِ این کشور ارائه خواهند داد.

این اقدام نمایندگان آمریکا پس از تصمیم اخیر اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت خود به رهبری عربستان و روسیه انجام می‌شود.

در بخشی از یادداشت این دو قانون‌گذار آمریکایی آمده است: تصمیم عربستان ضربه‌ای جدی به آمریکا بود، اما آمریکا هم راهی برای پاسخ دارد. واشنگتن می‌تواند به سرعت انتقال گسترده فناوری‌های جنگی آمریکایی به دستان مشتاقِ سعودی‌ها را متوقف کند. به بیان ساده آمریکا نباید این‌گونه و نامحدود سامانه‌های دفاعی و راهبردی را در اختیار متحدِ آشکار بزرگترین دشمن ما، یعنی پوتین قرار دهد.

در ادامه می‌افزایند که «به همین دلیل ما این طرح را روز سه‌شنبه در سنا و مجلس نمایندگان ارائه خواهیم داد که فروش تسلیحات نظامی به عربستان را فوری متوقف می‌کند. سالهاست که همکاران ما به دنبال تصویب چنین قانونی هستند، اما تاکنون این طرح‌ها تصویب نشدند. فکر می‌کنیم به علت انتقاد شدید دو حزبی از تبانی و همدستی عربستان با روسیه، اکنون اوضاع فرق کرده. با توجه به گفت‌وگوهایمان با همکاران، طرح ما هم‌اکنون حمایت دو حزبی قابل‌توجهی هم در سنا و هم در مجلس نمایندگان دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    2 0
    عربستان هم از روسیه ترسیده و هم اینکه نمیخواد میدان ارتباط با روسیه رو فقط برای ایران خالی بزاره. از طرفی سعودی ها بعد از جنگ اوکراین متوجه شدن که نمیشه روی آمریکا حساب باز کرد. عربستان بعد از اروم شدن جو و نتیجه ندادن اشوب های مورد نظرش در ایران ناچار به برقراری رابطه با ایران خواهد شد. از طرفی برخی از تحلیل گرها این اقدام عربستان رو ضربه به بایدن و دموکرات ها برای کمک به روی کار امدن جناح تند روی جمهوری خواه میدونن
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 1
    عربستان هم طرح سبیل چرب کردن صدها میلیون دلاری لابی اسرائیل و سناتورها و اعضای کنگره آمریکا را اجرا می کند.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 1
    بازهم فریب مردم دنیا ، بازی برای دوشیدن بیشتر عربستان.مثل همیشه دروغ!
  • سعید IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    اگر اعراب ترسوی منطقه دنباله روی از سیاست های غرب را کنار گذاشته بودند الان آقای خودشون بودن نه نوکر غرب
  • سعید IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    0 0
    این حماقت عربستان در امید بستن به روی کار آمدن دولتی جمهوری خواه در آمریکا واقعا در نوع خودش جالبه . اتحادیه اروپا در حال فروپاشیه ، آمریکا نفوذ جهانیش رو از دست داده و سه کشور ایران و روسیه و چین به لطف خدا بازیگر اصلی منطقه و جهان شدند . واقعا آخر حماقت که می گن یعنی این .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس