کد خبر 1425020
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
دیجیتال مارکتینگ

اگر قرن ۲۰ با جنگ سرد به پایان رسید اما قرن ۲۱ با جنگ دیجیتال شروع شد، مبارزه ای که در آغاز شکل پیشرفت و توسعه داشت اما در عرض چند سال، چهره واقعی توسعه دیجیتال نمایان شد.

به گزارش مشرق، بهره برداری اطلاعاتی، دستاورد دیجیتالی شدن همه ابعاد زندگی است. تماس ها، رفت و آمدها، پرداخت و دریافت ها، خریدها، قرار ملاقات ها، کلاس ها، سرگرمی ها و ... همه در یک گوشی موبایل و یک لپ تاپ جمع شده و به راحتی به شماره موبایل و آدرس ایمیل متصل می شود تا فقط با دسترسی به یکی از این دو راه ارتباطی، بتوان تصویر کاملی از رفتار و روحیات هر فرد به دست آورد.

شاید در ابتدا شبیه به فیلم های تخیلی باشد اما چند سالی هست که با ابزارهای یکپارچه سازی دیجیتالی، از اطلاعات و رفتارهای کاربران در پلتفرم های آنلاین، در زمینه های مختلفی استفاده می شود که یکی از آنها، استفاده تبلیغاتی در دیجیتال مارکتینگ است.

ابزارهای یکپارچه سازی که به نام مارکتینگ اتومیشن Marketing Automation شناخته می شوند در واقع ماشین های جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات کاربران هستند که بر روی سایت ها و اپلیکیشن ها نصب می شوند و تمام اطلاعات کاربر از لحظه ورود تا خروج و حتی فراتر از آن را ثبت می کنند.

یکی از شرکت هایی که در زمینه مارکتینگ اتومیشن فعالیت دارند، شرکت "وب اینگیج" است که دفتر مرکزی آن در کشور هند قرار دارد و در ۲-۳ سال اخیر، روند رو به رشدی را از نظر جذب سرمایه گذار طی کرده است. در حال حاضر یک شرکت تبلیغات دیجیتال در ایران، به نمایندگی از وب اینگیج، با برندها و شرکت های ایرانی قرارداد ارائه خدمات مارکتینگ اتومیشن امضا می کند چرا که به دلیل مسائل ناشی از تحریم ها، امکان خرید دلاری مستقیم برای شرکت های ایرانی وجود ندارد و به شرکت های واسطه برای این کار نیاز است. با خرید اشتراک وب اینگیج و اتصال پلتفرم مارکتینگ اتومیشن به دیتابیس شرکت ها و برندهای ایرانی، تمامی اطلاعات کاربران در اختیار شرکت هندی قرار می گیرد.

در ابتدا به نظر می رسد از این اطلاعات برای برنامه ریزی های تبلیغاتی استفاده می شود، اما وقتی کلید خانه را به دست کسی می سپارید تا باغچه را آبیاری کند، نمی توانید مطمئن باشید که به سراغ یخچال و کابینت نمی رود. شاید هنوز شواهدی برای سواستفاده از اطلاعات کاربران ایرانی توسط شرکت هندی وجود نداشته باشد اما خوب است مسئولینی که از امنیت کاربران ایرانی صیانت می کنند و نیز مدیرانی که تبلیغات هدفمند برای مشتریانشان را از طریق وب اینگیج و سایر پلتفرم های خارجی برنامه ریزی می کنند، بدانند که کلید خانه به دست چه کسانی سپرده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 1
    وقتی نونت از تبلیغات بریده شد بعد بیا بگو دیجیتال مارکتینگ خوبه یا بده! فتنه حجاب کم بود الان دارید فتنه اقتصادی درست میکنید! الان جایگزین برای گوگل و آنالیتیکس و گوگل ادز ووووو چی سراغ دارید؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس