کد خبر 1425200
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
پایان یک جنجالی با جدایی مهدی طارمی از پورتو/ ستاره ایرانی پورتو بمب زمستانی لیگ انگلیس

با نزدیک‌شدن به نقل‌وانتقالات زمستانی، بار دیگر شایعات فراوانی در مورد آینده مهدی طارمی و احتمال انتقال او به یک باشگاه بزرگ مطرح شده است.

به گزارش مشرق، به‌طور مشخص، از آرسنال به‌عنوان جدیدترین مشتری طارمی نام برده می‌شود و رسانه‌های پرتغالی و انگلیسی درصدد توجیه ارزش‌های چنین انتقالی هستند. در عین حال اما به‌نظر می‌رسد اگر این جابه‌جایی رخ بدهد (به تیمی مثل آرسنال یا در این قواره‌ها) به نفع همه طرف‌هاست و مزایای زیادی دارد.

  آخرین فرصت مهدی

بدیهی است که بعد از مدت‌ها درخشش در پورتو، مهدی طارمی علاقه دارد راهی یک باشگاه بزرگ‌تر شود و سر ساییدن به سقفی جدید را بیازماید. این نکته محرمانه‌ای نیست و خود طارمی هم چندی پیش در مصاحبه‌اش با عادل فردوسی‌پور بر آن پای فشرد. او آن زمان افشا کرد علاقه دارد پورتو را به مقصد یک باشگاه بزرگ در لیگی دیگر ترک کند؛ اظهارنظری که تا حدی هم برای این ستاره فوتبال ایران دردسرساز شد. به هر حال طارمی ۳۰ساله است و بدون تعارف می‌دانیم که از این سن به بالاتر، کار برای انتقال بازیکنان به باشگاه‌های بزرگ اروپایی دشوار می‌شود؛ بنابراین شاید این یکی از آخرین فرصت‌های مهاجم بوشهری برای حضور در تیمی بزرگ‌تر باشد، مخصوصا که با توجه به در پیش بودن جام‌جهانی، او می‌تواند حسابی از باشگاه‌های خواهان دلبری کند.

بیشتر بخوانید:

سنت‌شکنی مدیر باشگاه آرسنال به خاطر طارمی

درآمدزایی پورتو

مهدی طارمی تا پایان فصل آینده با پورتو قرارداد دارد، بنابراین آنها ۳پنجره در پیش دارند تا از فروش این بازیکن درآمدزایی کنند. روال کار در فوتبال حرفه‌ای این است که قیمت رضایتنامه یک بازیکن هر چه به پایان قراردادش نزدیک‌تر می‌شویم، کاهش می‌یابد. پورتو در تابستان گذشته از محل فروش طارمی بیشتر از زمستان پیش‌رو می‌توانست کسب درآمد کند و باز اگر در این زمستان او را نفروشد، تابستان بعد باید به قیمت پایین‌تری رضایت بدهد.

تجربه هم نشان می‌دهد تیم پرتغالی نسبت به فروش ستارگان خود و کسب درآمد بی‌میل نیست، بنابراین ممکن است همین سناریو در مورد طارمی تکرار شود. یک متغیر مهم در مورد اینکه طارمی به فروش خواهد رسید یا نه، نتایجی است که پورتو در لیگ قهرمانان می‌گیرد. اگر آنها از گروه‌شان صعود کنند انگیزه بالاتری برای حفظ طارمی دارند، وگرنه شاید آسان‌تر با جدایی او کنار بیایند. در گروه دوم لیگ قهرمانان، کلوب بروژ شگفتی‌ساز با ۹امتیاز در صدر است و پورتو برای صعود باید با اتلتیکو مادرید و لورکوزن رقابت کند.

 پایان یک جنجال

از همه اینها که بگذریم، داستان متهم‌شدن مهدی طارمی به تمارض دیگر حسابی کلافه‌کننده شده است. قیل و قالی که در یک سال گذشته علیه او در پرتغال به پا شده، فضای مسمومی به‌وجود آورده که دل‌کندن طارمی از آن می‌تواند برای خودش هم بهتر باشد. مهدی مدام به تمارض متهم می‌شود و کار به جایی رسیده که کارگردان تئاتر یا گزارشگر کشتی‌کچ هم به مهاجم ایرانی طعنه می‌زند، بنابراین جدایی طارمی از پورتو می‌تواند فضای تنفس طارمی را تغییر بدهد و کمک کند تا این بازیکن در شرایط طبیعی‌تری به کارش ادامه بدهد. این اواخر داوران در اعلام پنالتی روی او هم سختگیرتر شده‌اند.

منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    طارمی هم در آرسنال به همان سرنوشتی دچار می شود که آزمون در بایر لورکوزان شد. یک نیمکت نشین بیفایده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس