اوکراین «مدودف« را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد

سرویس امنیتی اوکراین اعلام کرد «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور سابق روسیه و نایب رئیس شورای امنیت این کشور را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داده است.

به گزارش مشرق، سرویس امنیتی اوکراین SBU دوشنبه (۱۰ اکتبر) اعلام کرد «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور سابق روسیه بیش از شش ماه است که در فهرست افراد تحت تعقیب که توسط مقامات امنیتی اوکراین تهیه شده، قرار دارد.

طبق بیانیه این نهاد، مدودف که در حال حاضر نایب رئیس شورای امنیت روسیه است، تحت بخشی از قانون کیفری مربوط به تلاش‌ها برای تضعیف تمامتی ارضی اوکراین و تجاوزناپذیری مرزهای آن تحت تعقیب قرار دارد. اغلب اعضای شورای امنیت روسیه در این فهرست قرار دارند.

به نوشته رویترز، مشخص نیست که چرا مقامات اوکراینی اطلاعات در این خصوص را زودتر منتشر نکردند یا چرا آن را اکنون علنی کردند.

در این بیانه دیگر افراد سرشناس روس از جمله «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی روسیه، «والنتینا ماتوینکو» رئیس مجلس علیا و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در فهرست افراد تحت تعقیب هستند.

سرویس امنیتی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: تایید می‌کنیم که دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه و رئیس‌جمهور سابق این کشور متجاوز تحت تعقیب است. این (اقدام) در مارس ۲۰۲۲ در ابتدای تهاجم تمام عیار روسیه انجام شد.

مدودف از ابتدای درگیری‌ها در اوکراین مواضع تندی علیه این کشور اتخاذ کرده است. وی دیروز دوشنبه (۱۰ اکتبر) در اشاره به حملات موشکی گسترده صبح همان روز مسکو علیه پایتخت اوکراین گفت حملات هوایی «اولین قسمت» از موج حملات برنامه‌ریزی شده بود و در ادامه وعده حملات بیشتر برای مقابله با «تهدید ادامه‌دار، مستقیم و فوری اوکراین علیه روسیه» را داد.

این مقام ارشد روس افزود «به همین دلیل است که در کنار حفاظت از مردم و تامین امنیت مرزهای کشور، اقدامات آینده ما به عقیده من باید هدفشان از بین بردن کامل رژیم سیاسی اوکراین باشد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    پوتین بدبخت اف و رفقا
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    عجب. حالا چجوری میخواد تعقیبش کنه؟؟؟
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      مثل موش کور زیر زمینی
  • حمید رضا IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    حیوانات وحشی دنیای مدرن ( پوتین و مدودف) این دو جنایتکار و مزدورانش باید دستگیر و اعدام گردند.
    • رضا IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      یه جا برا اربابت بایدن هم بزار
    • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      یه بار هم لعنت کن به آمریکا اسرائیل آل سعود داعش منافقان و نیونازی های اوکراینی و مزدوران خارجی چرا دهانتان لاله و از یمن و سوریه و عراق و کشورهای اسلامی کوچکترین حمایت نمی کنید از جنایت کاران پشتیبانی تا حد مرگ دارید
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    این دلقک اوکراینی هم از اربابش خیلی چیزها یاد گرفته مثلا تحریم کردن،تروریست خواندن ،تحت تعقیب قرار دادن افراد
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    منهم در لیستم ترامپ و جورج بوش و ماکرون و نتانیاهو و مابقی اراذل و اوباش را تحت تعقیب قرار دادم!
  • حمیدرضا IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    *** یکی از برترین های روسیه که سایه او دست زیر سر روسیه است --- دیمیتری مددوف -- ..... زلنسکی نشان داد صهیونیست از دلقک میتونه جنایت کار بوجود بیاره .
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    این حرف بایدن که اوکراین می تواند خاک اصلی روسیه را هدف قرار دهد از میزان بالای خیانت فرماندهان ارتش روسیه نشات می گیرد او قطعا می داند تعداد زیادی از ژنرال های شویکو را خریداری کرده است به مقامات برسانید
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    بزودی خرسون سقوط می کند چون روسیه بخاطر خیانت ژنرال های ارتش واکنش مناسبی به این تهدیدات نشان نداده آنها مثل جنگ آخر عراق و امریکا فقط نمایش جنگ را آنهم توسط نیروی هوایی در می اورند و پوتین واقعا نمی داند چگونه این ژنرال های خاین را برکنار کند به مقامات هر دو کشور برسانید
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    خیانت بالاست- خوب اوکراین به پل کریمه هم رحم نمی کند اما روسیه تمامی پلهای روی رودخانه دنیپر را تعمیر می کند و حتی یکی را هدف قرار نمی دهد و ارتش اوکراین برای حمله به شرق اوکراین از ان پلها استفاده می کند این نشان دهنده خیانت فرماندهان ارشد ارتش روسیه نیست
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    خیانت در سران ارتش روسیه به حد بسیار خطرناکی بالا رفته شکست های اخیر و تاکید مشاوران پوتین موئد آن است حتی در جریان حمله به پل کیف عمدا ارتش روسیه یک پل عابر پیاده را هدف قرار داده است نه یک پل بسیار مهم کلید اوکراین را در حالی که اوکراین یک پل کلیدی و بسیار حساس را هدف قرار داده اما تمامی موشک های روسیه نقاط غیر حساس را برای فریب مردم روسیه و فریب پوتین هدف قرار داده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس