لاوروف: آمریکا از مدتها قبل در جنگ اوکراین دخالت فعال دارد

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد دولت آمریکا از مدت‌ها قبل در جنگ اوکراین حضوری فعال دارد و اینکه واشنگتن دروغ می‌گوید که به مسکو پیشنهاد گفت‌وگو داده است.

به گزارش مشرق، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی این کشور گفت: به نظر من آمریکایی‌ها عملاً از مدت‌ها قبل در این جنگ (جنگ اوکراین) شرکت دارند. این جنگ را آنگلو-ساکسون‌ها اداره و کنترل می‌کنند.

لاوروف همچنین گفت مقامات آمریکا از جمله جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرده که (درباره پایان جنگ اوکراین) آمریکا آماده گفت‌وگوست، اما روسیه امتناع می‌کند. وی دراین‌باره تأکید کرد: این یک دروغ است و روسیه تاکنون هیچ پیشنهاد جدی برای برقراری تماس از سوی آمریکا دریافت نکرده است.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو، تاکنون به صورت مداوم با ارسال تجهیزات نظامی و کمک‌های مالی به دولت و ارتش اوکراین کمک کرده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد حسین IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 7
    جنگ اوکراین ، بی ابهامترین جنگ معاصر هست ‌ . روسیه به عنوان یک ابر قدرت دارای حق وتو در شورای امنیت ، بدون اعلام قبلی به خاک یک کشور دارای عضویت سازمان ملل حمله و به خاکش تجاوز کرده . باید مسیولیت خسارات را بپذیره و حالا یا صد سال دیگه ، باید به مرزهای قبلیش برگرده . دیگه جنگ از این واصحتر ممکن نبود .
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      اکراین جزعی ازروسیه است
    • عیسی IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
      0 0
      آمریکا و حمله به عراق چی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس