ورود بمب افکن راهبردی «بی-2» آمریکا به لهستان

با شدت گرفتن درگیری روسیه و اوکراین، برخی منابع خبری مدعی ورود بمب افکن راهبردی آمریکا در لهستان شدند.

به گزارش مشرق، همزمان با تشدید درگیری بین روسیه و اوکراین و حملات تازه روسیه علیه مواضع این کشور، برخی منابع خبری عصر سه شنبه به وقت تهران مدعی ورود یک فروند بمب افکن راهبردی آمریکا در لهستان شدند.

به گزارش منابع خبری، برای اولین بار در تاریخ، یک بمب افکن آمریکایی «بی-۲ اسپریت» وارد لهستان شد. بی-۲ یک بمب افکن راهبردی  رادارگریزآمریکایی است. این هواپیما می‌تواند ۱۶ موشک کروز با کلاهک هسته‌ای حمل کند.

لهستان از جمله کشورهایی است که در نبرد روسیه با اوکراین همگام با غرب عمل کرده و خاک این کشور میزبان تسلیحات غربی برای تقابل با روسیه است.

در همین رابطه، قرار  است انگلیس استقرار  سامانه دفاع  هوایی خود را در لهستان  تداوم حمایت از اوکراین تمدید کند.  «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در جریان بازدید از شهر «زاموسک» در جنوب لهستان گفت که انگلیس استقرار سامانه دفاع هوایی در لهستان را تمدید خواهد کرد.

بن والاس در نشست خبری اظهار داشت: «خوشحالم که اعلام کنم که استقرار  سامانه دفاع هوایی برد متوسط خود را برای یک دوره دیگر در لهستان تمدید خواهیم کرد تا مطمئن شویم که لهستان به ادامه حمایت لجستیکی از اوکراین کمک می‌کند.»

این تحولات در حالی صورت گرفته که ارتش روسیه مجهز به تجهیزاتی است که در صورت استفاده از آن‌ها  قادر به وارد آوردن ضربات بسیار سخت بر  ارتش اوکراین است.

از جمله این سلاح‌ها «اس-۵۰۰» است که روسیه قدرت دفاعی خود را  با آن تقویت کرده است. اس-۵۰۰ به عنوان یک سامانه دفاع فضایی توصیف شده و می‌تواند ماهواره‌ها، موشک‌های بالستیک قاره پیما، موشک‌های کروز ابرفراصوت  و هواپیماها ی رادار گریز را رهگیری کند.

 این سامانه از حیث سرعت و قدرت از اس-۴۰۰ برتر است و برد عملیاتی آن ۶۰۰ کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس-۴۰۰ عمل می‌کند. موشک‌های اس-۵۰۰ قادرند موشک‌های کروز و  قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند. شرکت «آلماز آنتی» سازنده این سامانه اعلام کرده که اس-۵۰۰ می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین و اهداف ردار گریز را هدف گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس