کد خبر 1425596
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
بررسی تفاوت استقلال و ذوب‌‌آهن/ تارتار و ساپینتو، تقابل تدبیر و فوتبال هجومی

کارشناس فوتبال کشورمان به بررسی شرایط دو تیم ذوب‌آهن و استقلال در آستانه بازی هفته نهم پرداخت.

به گزارش مشرق، حسین چرخابی در خصوص شرایط تیم ذوب آهن پس از ۸ هفته و در آستانه بازی با استقلال، اظهار داشت: ذوب آهن ثابت کرده خوب دفاع کردن برای یک تیم تصادفی نیست. این تیم در ۸ بازی کار تدافعی را فوق‌العاده انجام داد و تنها ۳ گل خورده‌اند.

حضور یامگا در فاز دفاعی، ظلم به استقلال است

وی افزود: ذوب‌آهن انصافا در دفاع تیمی و انفرادی عملکرد خوبی دارد. این تیم تا این لحظه نسبت به فصل گذشته خودش هم شرایط بهتری دارد. این نشان می‌دهد که مهدی تارتار با برنامه کار می‌کند. باشگاه ذوب‌آهن بودجه آنچنانی ندارد و این تیم اگر یک پلی میکر و یک مهاجم خیلی خوب داشت، می‌توانست مدعی کسب سهمیه آسیایی هم باشد. 

چرخابی در مورد شرایط استقلال گفت: استقلال روز به روز تیم‌تر و بهتر شد. استقلال الان به روزهای اوج خودش نزدیک شده است. در این تیم اگر یامگا به محوطه جریمه حریفان نزدیک باشد کارایی بیشتری دارد و شانس گلزنی تیم هم بالا می‌رود. یعنی چیدمان استقلال طوری باشد که یامگا در فاز هجومی شرکت کند. با حضور این بازیکن در فاز دفاعی معتقدم به خودشان ظلم می‌کنند. او بازیکن باهوشی است و می‌تواند گلزن خوبی هم باشد.

بیشتر بخوانید:

روایت ساپینتو از حضورش در کمیته انضباطی

استقلال نیمکت ملتهبی دارد، چه ساپینتو باشد چه نباشد

کارشناس فوتبال تصریح کرد: محمد محبی هم وضعیت خوبی دارد اما الان مهدی قائدی در شرایطی نیست که به صورت کامل بازی کند. در بازی قبلی هم این بازیکن نیمه اول خیلی مثمر ثمر نبود اما در نیمه دوم عملکرد بهتری داشت. با اینحال استقلال برخلاف هفته‌های اول فصل جاری، در حال نزدیک شدن به شریط خوبش در فصل گذشته است و واقعا فوتبال بازی می‌کند. البته استقلال نیمکت ملتهبی دارد و جو را به هم می ریزند. چه ساپینتو روی نیمکت باشد چه نباشد که این مساله به ضررشان است و باید از هیجانات کاذب دوری کنند.

تیم تارتار در هر هشت هفته با تدبیر بوده

چرخابی در مورد تقابل دو تیم در هفته نهم لیگ برتر، عنوان کرد: می‌توانم بگویم تقابل یک تهاجمی با یک تیم با تدبیر است. نمی‌توان گفت ذوب آهن صددرصد تدافعی است. این تیم هم قطعا به دنبال ایجاد خطر روی تیم حریف خواهد بود. تیم مهدی تارتار تاکنون در هر هشت هفته با تدبیر کار کرده، در طرف مقابل هم تیمی حضور دارد که مدعی قهرمانی است و حتما برای کسب سه امتیاز در زمین حاضر می‌شود.

شانس تساوی دو تیم زیاد است

وی افزود: امسال تعادلی بین خطوط استقلال برقرار شده است. شاید برخی بگویند که این تیم در فاز دفاعی نسبت به سال گذشته ضعیف تر شده اما نباید فراموش کنیم که نتایج بازی‌ها در شرایط یک تیم به خصوص در بحث گل خوردن، تاثیرگذار خواهد بود. فصل گذشته این تیم هفته‌ها گل نمی خورد. حالا وقتی تیمی در همان هفته اول گل می‌خورد از نظر روحی روانی اثر منفی دارد. فصل قبل استقلال حتی دو مدافع میانی خوبش را از دست داد اما همان روند در این تیم ادامه یافت چون انگیزه و روحیه تیم بالا بود. در کل شانس برد استقلال بیشتر از ذوب آهن است اما شانس مساوی در این بازی هم بالا است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس