کد خبر 1425622
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
تمرین مرکب دریایی ایران و عمان برگزار شد

تمرین مرکب امنیت دریایی جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان در شمال اقیانوس هند، برگزار شد.

به گزارش مشرق، تمرین مرکب امنیت دریایی نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی عمان در محدوده شمال اقیانوس هند در آب‌های سرزمینی عمان برگزار شد.

این تمرین با مشارکت ناوشکن البرز، ناو پشتیبانی تنب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ناو شهید ناظری و شناور شهید یحیایی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شناورهایی از نیروی دریایی سلطنتی عمان، با پشتیبانی تعدادی از بالگردهای دو کشور در حضور رؤسای کمیته مشترک دوستی نظامی دو کشور و اعضای آن برگزار شد.

تقویت روابط و توسعه مناسبات و تعاملات نظامی در طراحی و اجرای تمرین مرکب دریایی، اشتراک اطلاعات در حوزه تقویت امنیت تجارب دریایی با کشور سلطنتی عمان، همتا سازی و انتقال تجربه به کارکنان جوان و همچنین افزایش میزان کارآیی و مهارت کارکنان درگیر در عملیات، از جمله مهمترین اهداف این تمرین مرکب بود.

در این تمرین سناریوهای مختلفی بین واحدهای شناوری و پروازی دو کشور طراحی و اجرایی شد که نشان دهنده توسعه برنامه‌های این تمرین نسبت به دوره‌های پیشین بود.

ارسال پیام صلح و دوستی به کشورهای حاشیه اقیانوس هند و حفظ ایمنی و اولویت دادن به مقوله محیط زیست دریایی از اهداف این تمرین دریایی عنوان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس