کد خبر 1425708
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
نزدیک بینی در کودکان

نرخ فزاینده نزدیک بینی در کودکان برای والدین و پزشکان در سراسر جهان نگران کننده است.

به گزارش مشرق ، در اواخر دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی والدین در سنگاپور متوجه تغییر نگران کننده‌ای در فرزندان خود شدند. به طور کلی، زندگی مردم در این کشور کوچک و گرمسیری در آن زمان به شدت در حال بهبود بود. دسترسی به آموزش، به ویژه یک نسل را متحول کرد و دروازه‌های رفاه را باز کرد. با این وجود، در یک مورد روند تاثیر مثبت کم‌تری وجود داشت: کودکان بیش‌تری دچار نزدیک بینی می‌شدند.

هیچ کس نتوانست جلوی این بحران بینایی ملی را بگیرد. نزدیک بینی در حال افزایش است. امروزه میزان نزدیک بینی در سنگاپور در بزرگسالان جوان حدود ۸۰ درصد است و همین موضوع باعث شده آنجا را «پایتخت نزدیک بینی جهان» قلمداد کنند.

«آدری چیا» دانشیار و مشاور ارشد مرکز ملی چشم سنگاپور (SNEC) می‌گوید: «ما دو دهه است که با این موضوع سروکار داریم بنابراین، تقریبا نسبت به آن بی‌حس شده‌ایم. تقریبا همه در سنگاپور اکنون نزدیک بین هستند. به نظر می‌رسد آن چه در سنگاپور رخ داد اکنون در سراسر جهان در حال وقوع است. کشورهایی که سبک زندگی ظاهرا کاملا متفاوتی دارند با یک پدیده شگفت‌انگیز متحد شده اند: افزایش نرخ نزدیک بینی».

در ایالات متحده، حدود ۴۰ درصد از بزرگسالان دچار نزدیک بینی هستند. این میزان در سال ۱۹۷۱ میلادی ۲۵ درصد بود. نرخ نزدیک بینی در بریتانیا نیز در حال افزایش است. با این وجود، وضعیت آنان در مقایسه با نوجوانان و بزرگسالان جوان در کره جنوبی، تایوان و سرزمین اصلی چین که میزان شیوع نزدیک بینی در آن بین ۸۴ تا ۹۷ درصد است قدری بهتر به نظر می‌رسد. اگر روند کنونی ادامه یابد نیمی از جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ میلادی نزدیک بین خواهند بود.

به نظر می‌رسد این مشکل با سرعت بیش‌تری در مقایسه با گذشته در حال گسترش است. نزدیک بینی در میان کودکان در چین به طور چشمگیری افزایش یافته و به ۷۶ تا ۹۰ درصد در میان دانش آموزان بزرگتر رسیده است.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس