صوفی خاطر نشان کرد: با انجام رنگ بندگی گواهینامهها و تشویق رانندگان برای ارتقاء به رده و رنگ بالاتر، رانندگان به سمت رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و عدم تخلف ترغیب میشوند.
وی همچنین با بیان اینکه پلیس راهور نقش تصویب کننده در جریمههای راهنمایی و رانندگی ندارد و تنها نقش پیشنهاد دهنده دارد، افزود: بر اساس ماده ۲۱ و۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی میزان جریمهها به تصویب هیات دولت میرسد و هر ۳ سال یکبار امکان تعدیل جریمههای راهنمایی و رانندگی وجود دارد که در هفت سال گذشته به دلایل متعدد اعم از مسائل اقتصادی جامعه نرخ جریمهها تغییری نکرده است.
صوفی تصریح کرد: پلیس راهور بنا به وظیفه پیشنهاد دهندگی خود، افزایش میزان جرایم را با تمرکز به تخلفهای حادثه ساز پیشنهاد داده است که باید در هیات وزیران مصوب شود.
رئیس اداره حقوقی پلیس راهور فراجا در ادامه در تشریح برنامههای پلیس راهور به منظور استفاده از ظرفیت مردمی در راستای برقراری نظم و امنیت با اشاره به طرح همیاران پلیس گفت: طرح همیاران پلیس یکی از اقدامات شاخص، موفق و اثر گذار پلیس راهنمایی و رانندگی بود و با کمک آموزش و پرورش انجام شد و اجرای این طرح نشان داد که تذکر توسط کودکان خانواده در کاهش تخلفات رانندگی والدین نقش دارد.
صوفی افزود: پلیس راهور به جهت اینکه نیمی از جمعیت کشور بانوان هستند و نقش آموزشی و فرهنگی بسیارخوبی را میتوانند در مسائل ترافیکی، فرهنگ ترافیک و اصلاح رفتارهای ترافیکی ایفا کنند از دو سال قبل طرح «بانوان فرهنگ یار ترافیک» را با آموزش جامعه هدف در مرحله اول، بانوان شاغل در سازمانها، ادارات، نهادها و موسسات، سازمانها و نهادها آغاز کرده است.
رئیس اداره حقوقی پلیس راهور فراجا در ادامه با تاکید بر اینکه نظم عمومی ملازمه جدی با اجرای قانون دارد و اجرای قانون با رویکردهای صرفا تنبیهی و سلبی انجام نمیشود گفت: برای پایدار بودن اقدامات در این مهم باید از رویکردهای پیشگیری و اقناعی استفاده کرد که در این راستا در بخشهای فرماندهی فراجا دو طیف اقدامات پیشگیرانه اعم از پیشگیری وضعی و پیشگیری اجتماعی ملاحظه میشود.