کد خبر 1426271
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
گرفتاری آمریکا در چنگ ساحلی بازان ایران

تیم‌های ملی فوتبال ساحلی ایران و آمریکا تاکنون سه بار به مصاف هم رفته‌اند که دو دیدار پایانی با برتری سنگین ایران تمام شده است.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مسابقات بین‌قاره‌ای به میزبانی امارات که از ۱۰ تا ۱۴ آبان به مدت ۵ روز برگزار خواهد شد، با تیم‌های آمریکا، ژاپن و پاراگوئه دیدار می‌کند. تیم ملی ایران سابقه سه قهرمانی، دو نایب قهرمانی و دو عنوان سومی این مسابقات را در کارنامه خود دارد.

شاگردان عباس هاشم‌پور در این رقابت‌ها با سه تیمی رو به رو می‌شوند که در مصاف‌های رو در رو نتایج بهتری را نسبت به آن‌ها کسب کرده‌اند اما مهم‌ترین مصاف ساحلی بازان ایران مربوط به رویایی با آمریکا می‌شود.

اگر به تاریخچه فوتبال ساحلی نگاه کنیم، این رشته برای نخستین بار در فلوریدا آمریکا و در سواحل این کشور برگزار شد و در ادامه به کشورهای برزیل و دیگر نقاط ساحلی جهان کشیده شد. با این حال آمریکا که در شروع از مدعیان اصلی فوتبال ساحلی به شمار می‌رفت، برای مدتی کمتر روی این رشته سرمایه‌گذاری کرد اما بعد از یک وقفه کوتاه مجددا خودش را در حد تیم‌های خوب فوتبال ساحلی نشان داده است.

بیشتر بخوانید:

تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی

این تیم اخیرا در مسابقات موندیالیتو که به میزبانی اسپانیا و با حضور تیم‌ میزبان، پرتغال، ژاپن و آمریکا برگزار شود به مقام نایب قهرمانی دست یافت و نشان داد همانند سرمایه گذاری هنگفت روی فوتبال، در حال بازگشت به عرصه تیم‌های برتر رشته‌های فوتسال و فوتبال ساحلی است.

با توجه به اینکه دیدار ایران و آمریکا در مسابقات بین قاره‌ای به علت نزدیکی به مسابقات جام جهانی و مصاف دوباره این دو تیم در جام جهانی از اهمیت بسیاری برای فوتبال‌ دوستان برخوردار است، نگاهی به تاریخچه مصاف‌های دو تیم در فوتبال ساحلی خواهیم داشت:

گرفتاری آمریکا در چنگ ساحلی بازان ایران

آمریکا ۷ – ایران ۶/ جام جهانی ۲۰۰۷

اولین دیدار رسمی ایران و آمریکا در فوتبال ساحلی به جام جهانی ۲۰۰۷ باز می‌گردد که دو تیم در دور گروهی با هم رو به رو شدند و تیم ملی ایران در یک مصاف نزدیک با نتیجه ۷ بر ۶ از رقیب خود شکست خورد. تیم ملی ایران در این رقابت‌ها توانسته بود اسپانیا را شکست دهد و در صورت کسب پیروزی جلوی آمریکا برای نخستین بار به دور حذفی صعود می‌کرد اما پیروزی بی‌ارزش آمریکا جلوی ایران (آمریکا در دور گروهی آخر شد) منجر به ناکامی تیم ملی شد و ایران در جایگاه سوم گروه قرار گرفت.

ایران ۶ – آمریکا ۲/ بین قاره‌ای ۲۰۱۶

پیشرفت ایران در فوتبال ساحلی در دهه دوم قرن بیست و یکم منجر به انتقام سنگین از آمریکا شد. ایران در مسابقات بین قاره‌ای ۲۰۱۶ در دور گروهی با آمریکا رو به رو شد و توانست انتقام شکست در جام جهانی را ۹ سال بعد با نتیجه ۶ بر ۲ بگیرد. تیم ملی ایران در این مسابقات به فینال راه یافت و در نهایت به برزیل باخت و مدال نقره را کسب کرد اما آمریکا در گروه خود پایین‌تر از ایران، روسیه و مصر به مقام آخر دست یافت.

ایران ۸ – آمریکا یک/ بین قاره‌ای ۲۰۱۸

آخرین مصاف دو تیم به سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد که تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با نتیجه قاطع ۸ بر یک آمریکا را زمین‌گیر کرد و برای رقبای خود خط و نشان کشید. تیم ملی ایران در پایان مسابقات بین قاره‌ای نیز به مقام قهرمانی رسید و نشان داد از مدعیان اصلی فوتبال ساحلی در دنیا به شمار می‌رود.

ایران – آمریکا/ بین قاره‌ای ۲۰۲۲

آخرین دیدار دو تیم کمتر از یک ماه دیگر برگزار می‌شود و ایران و آمریکا روز ۱۱ آبان در ساحل دبی به مصاف هم می‌روند و باید دید کدام تیم فاتح این دیدار خواهد شد.

با توجه به اینکه فوتبال ساحلی مساوی ندارد و در نهایت باید یکی از دو تیم به پیروزی دست یابد، این دیدار جذاب خواهد بود.

برنامه‌ برگزاری مسابقات بین قاره ای فوتبال ساحلی ۲۰۲۲ به شرح زیر است:

سه شنبه ۱۰ آبان: ایران – پاراگوئه

چهارشنبه ۱۱ آبان: ایران – آمریکا

پنج شنبه ۱۲ آبان: ایران – ژاپن

گفتنی است ملی پوشان فوتبال ساحلی کشورمان در رقابت های سال گذشته موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شدند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس