کد خبر 1426451
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
هاآرتص: تل‌آویو، چاره‌ای جز توافق با لبنان نداشت

روزنامه هاآرتص به نقل از یکی از اعضای امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی اذعان کرد که تل‌آویو چاره‌ای جز توافق با بیروت نداشت.

به گزارش مشرق، یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» درباره جزئیاتی از دیدگاه‌های مقامات کابینه تل‌آویو با توافق ترسیم مرزهای آبی بین فلسطین اشغالی و لبنان صحبت کرد.

او در این باره تصریح کرد: چه آنانی که مخالف امتیاز دادن یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل به لبنان هستند و چه آن‌هایی که باور داشتند امکان رسیدن به توافق بهتری وجود دارد، بعد از شنیدن آمارها و برآوردهای اطلاعاتی، رای مخالف خود به توافق را پس گرفتند.

طبق اطلاعات فاش شده از این روزنامه صهیونیستی، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر کنار گذاشته‌شده‌ی کابینه تل‌آویو و «یواز هندل» وزیر ارتباطات آن که به فکر دادن رای مخالف بودند، در نهایت جلسه تصویب توافق رای ممتنع دادند؛ چرا که گزینه دیگری نداشتند.

این جلسه را لاپید، روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۲اکتبر) با حضور اعضای کابینه‌اش برگزار کذرده بود تا پیش‌نویس توافق ترسیم مرز دریایی میان فلسطین اشغالی و لبنان مورد بررسی قرار گیرد و به تایید آن‌ها برسد.

 پیش از این نیز رسانه‌های عبری اعلام کرده بودند که در جلسه لاپید برای تصویب توافق با کابینه‌اش، تمام اعضا به جز «آیلت شاکد» وزیر امور داخلی صهیونیست‌ها موافقت خود را با متن آن اعلام کرده بودند.

این توافق در حالی از سوی کابینه فعلی تایید و به تصویب رسید که سیاستمداران صهیونیستی و رسانه‌های عبری حملات شدیدی علیه لاپید و اطرافیانش داشتند. آن‌ها با عبارت‌هایی همچون تسلیم در مقابل حزب‌الله، از دست‌رفتن امنیت و خطای راهبردی لاپید این توافق را توصیف می‌کنند.

«آموس هوچشتاین» مشاور ارشد آمریکا در امور امنیت انرژی جهانی که به عنوان میانجی‌گر، مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی بین تل‌آویو و بیروت را پیش می‌برد، در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: «اسرائیل به همه آن چیزهایی که می‌خواست نرسید».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ش. AE ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    توافق کزدن مهم نیست به توافق پایبند بودن مهم که این وحشی ها به هیچ چیز پایبند نیستند لبنان زیاد دلخوش نباشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس