کد خبر 1426491
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
ژاوی: هنوز هم دوست دارم در ال‌کلاسیکو بازی کنم/ نگرانی هواداران بارسا را درک می‌کنم

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا در نشست خبری پیش از این دیدار این تیم برابر رئال مادرید گفت: هنوز هم دوست دارم در ال‌کلاسیکو بازی کنم. به بارسا آمدم تا تیم را متحول کنم و از عهده این کار بر می‌آیم.

به گزارش مشرق،تیم‌ فوتبال رئال مادرید فردا (یکشنبه) از ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه میزبان بارسلونا است. در آستانه این نبرد سنتی، ژاوی هرناندز، سرمربی آبی‌اناری‌ها در نشست خبری پیش از بازی حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

می‌خواهیم برنده از ال‌کلاسیکو خارج شویم

ژاوی درباره بازی فردا گفت: ال‌کلاسیکو رقابتی متفاوت است و می‌خواهیم با آن متفاوت روبه‌رو شویم. از بازیکنان خواسته‌ایم تا بیشتر شوت بزنند البته نه به این دلیل که تیبو کورتوآ درون دروازه نیست. بازیکنانی داریم که حساب ویژه‌ای روی آنها باز کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنان بارسا پس از تساوی در لیگ قهرمانان برابر اینتر، از لحاظ ذهنی با مانعی روبه‌رو هستند، گفت: فکر نمی‌کنم. ما تساوی گرفتیم و اگر مشکل روانی داشتیم، این نتیجه به دست نمی‌آمد. بازیکنان به کاری که انجام می‌دهند، افتخار می‌کنند. آنها متعهد، باروحیه و پر شهامت هستند. شرایط و اتفاقات زیادی پیش آمد اما در مقایسه با فصل گذشته، حس متفاوتی داریم. مثبت فکر می‌کنیم و همچنان به پیشرفت ادامه می‌دهیم.

ژاوی ادامه داد: در این بازی، آراخو را نداریم. فصل گذشته برای مهار وینیسیوس خیلی خوب کار کرد اما به‌ نظرم ال‌کلاسیکو بیشتر از آنکه یک نبرد انفرادی باشد، نبردی تیمی است. سال گذشته توانستیم وینیسیوس را متوقف کنیم، با این حال بیشتر از هر چیز نگران رئال به عنوان یک تیم هستم نه صرفا عملکرد انفرادی بازیکنان این تیم.

وی گفت:پیروزی چهار بر صفر ال‌کلاسیکو فصل گذشته باید الگوی ما باشد. باید شجاعانه و باشخصیت بازی کنیم و صبور باشیم. رئال از زمین خودش و در میانه زمین پرس می‌کند. ما باید فشرده و با تعداد زیاد حمله کنیم و رئال را از زمین خودش پرس کنیم. با شرایط مطلوبی در ال‌کلاسیکو فصل قبل حاضر نشدیم ولی بردیم. امسال شرایط متفاوت است و امیدوارم بازهم برنده شویم.

سرمربی بارسا افزود: تردیدهای هواداران را درک می‌کنم و می‌دانم در چه جایگاهی هستم. به اینجا آمدم تا تیم را متحول کنم و از عهده این کار بر می‌آییم. اگر لحظه‌ای حس می‌کردم که توانایی این کار را ندارم، کنار می‌رفتم.

ژاوی در پاسخ به اینکه آیا ال‌کلاسیکو او را به وجد می‌آورد، گفت: البته نمی‌دانم این کلمه درست است یا نه اما واقعا بازی کردن با رئال را دوست دارم و خیلی اهل مبارزه هستم. هنوز دوست دارم در چنین بازی‌هایی در زمین باشم.

وی اضافه کرد: به خودم کاملا اعتماد دارم. رئیس باشگاه هم خیلی خوش‌بین است. نتیجه‌ای که چند روز پیش گرفتیم، شرم آور بود درست مثل نتایج مقابل میلان و بایرن؛ لیگ قهرمانان امسال با ما بیرحم بود اما در مسیر پیشرفت هستیم. من ذاتا خوش‌بین هستم. در لالیگا خوب پیش می‌رویم و هنوز نباخته‌ایم. روند این فصل مرا متقاعد کرده که همچنان خوش‌بین باشم.

وی افزود: تنها وینسیوس را نباید متوقف کنیم بلکه بنزما، رودریگو، والورده و ... خیلی نفرات دیگر هستند. آنها تیمی اهل رقابت هستند. بازی فوق‌العاده‌ای در پیش است. موضوع این نیست که چطور وینسیوس را متوقف کنیم بلکه مساله این است که چطور رئال را متوقف کنیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس