عراق

منابع رسانه‌ای عراق از دیدار امروز (یکشنبه، ۱۶ اکتبر)، «محمد کاظم آل صادق» سفیر ایران در بغداد با «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور جدید عراق خبر دادند.

به گزارش مشرق، پنج‌شنبه پیش، پس از گذشت یک سال و سه روز از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، با وجود کشمکش‌های طولانی میان دو حزب اصلی کُرد، سرانجام نشست انتخاب رئیس‌جمهور جدید این کشور برگزار شد.

پنجشنبه پیش (۱۳ اکتبر)، پس از گذشت یک سال و سه روز از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق و با وجود کشمکش‌های طولانی میان دو حزب اصلی کُرد، سرانجام نشست انتخاب رئیس‌جمهور جدید این کشور در پارلمان برگزار شد و پس از شمارش کلیه آراء اخذ شده در دور دوم رأی‌گیری در پارلمان عراق، «عبداللطیف رشید» موفق شد ۱۶۲ رای را به خود اختصاص دهد و برهم صالح را با ۹۹ رای از دور رقابت خارج کند. او بلافاصله پس از انتخاب شدنش، «محمد شیاع السودانی» نامزد فراکسیون بزرگتر پارلمان برای نخست‌وزیر را مامور تشکیل کابینه جدید در عراق معرفی کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، پس از انتخاب عبداللطیف رشید به عنوان رئیس‌جمهور جدید عراق، با ارسال پیامی این انتخاب را به  دولت و ملت عراق تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد دولت جدید این کشور در جهت رشد و شکوفایی عراق گام بردارد و روابط تهران و بغداد بیش از پیش گسترش و تعمیق یابد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ایران همواره از فرآیند سیاسی عراق مبتنی بر رای مردم حمایت نموده و برای بسط مناسبات برادرانه با عراق در تلاش بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 0
    خسارت جنگ تحمیلی چی شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس