ماجرای ارز ۴۲۰۰ تومانی از آغاز تا پایان/ وقتی ۷۲۰ هزار میلیارد تومان رانت توزیع شد، اما تورم کنترل نشد

اقدام دولت رئیسی در توقف واگذاری بی‌حساب و کتاب ارز دولتی، روند نابودی اقتصاد کشور را متوقف کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد از قول علی‌اصغر جمعه‌ای فعال اقتصادی آورده است: دولت اگر به اصلاح روند واگذاری ارز سامان نمی‌داد، نمی‌توانستیم شاهد احیای مجدد اقتصاد باشیم و با روند طی‌شده، دیگر سال آینده نان برای خوردن هم گیر مردم نمی‌آمد. آن روند گذشته، اقتصاد را به سمت نابودی و مردم را به سمت فقر مطلق پیش می‌برد. اگر شجاعت آقای رئیسی نبود، تامین نان مردم هم بسیار دشوار می‌شد.

زمانی که دولت قبلی بدون در نظر گرفتن صلاحیت شروع به عرضه ارز ۴۲۰۰ تومانی کرد اقتصاددان‌ها گفتند این مسئله برای اقتصاد ما تبعات جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت که نمی‌شود به هیچ وجه جبرانش کرد اما دولت گوش نداد و به کارش ادامه داد. وقتی

ارز ۴۲۰۰ به دلال‌ها داده شد آنها از آب گل‌آلود ماهی گرفتند. با ارز دولتی هرچه دوست داشتند را وارد کردند و با ارز نرخ کف بازار به فروشنده دادند و فروشنده هم سودش را روی کالا کشید و به مردم داد، نتیجه این شد که قدرت خرید مردم به شدت افت کرد و قشر ضعیف جامعه عملا قدرت خریدشان به کف رسید. یکی از کارهای درست و بجایی که دولت سیزدهم کرد دست دلالان را از ارز ۴۲۰۰ کوتاه کرد و عملا با این کار باعث شد اقتصاد پسرفت نکند.

این کارشناس می‌افزاید: ما هنوز نتوانستیم خسارت‌های اقتصادی برخی دولت‌های قبلی را برآورد کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان با اشاره به سیستم غلط مالیاتی در کشور گفت: خوشبختانه اقداماتی در زمینه گرفتن مالیات با تناسب به دارایی‌های افراد انجام گرفته است اما به نظر من دولت باید پا به پای جراحی اقتصادی با افراد کاربلد و متخصص در این حوزه سیستم مالیاتی کشور را سر و سامان دهد تا به این واسطه بخشی از هزینه‌هایش تامین شود و فشار کمتری بر اقشار مردم بیاید.

اگر سیستم مالیاتی‌مان درست شود من قول می‌دهم که هم فشار از روی دولت برداشته می‌شود و هم قشر ضعیف و کم‌درآمد، به جای اینکه تمرکزمان را روی مالیات یک قرون دوزار معلم و دانشجو بگذاریم با یک سیستم درست و در چرخه عدالت از کسانی که سرمایه‌داران بزرگی هستند مالیات گرفته شود، هیچ‌کسی معترض نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرشادآزاد IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    1 1
    دست غارتگران بیت المال اقتصادرانابودکرده اختلاسهای نجومی مستمر اقتصادرانابودکرده ولخرجی 900فرزندمدیران ارشد نظام درخارج ازکشور باهزینه بیت المال اقتصادرانابود کرده
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 1
    آره دیگه قرار بود فقط به یک عده خاص برسه و رسید تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس