پاکستان و روسیه دلار را از تجارت دوجانبه حذف می‌کنند

شفقت علی خان سفیر پاکستان در روسیه گفت: پاکستان و روسیه درحال مذاکره  درباره امکان تغییر در ارزهای ملی دوکشور در تجارت و حذف دلار و یورو از معاملات هستند.

به گزارش مشرق، این مقام پاکستانی در مصاحبه با خبرگزاری تاس ضمن بیان این مطلب افزود:  بانک های مرکزی دو کشور تلاش می کنند برخی مسائل عملی در این زمینه را حل کنند. روسیه تجربه ای بسیار قوی در تعامل با بسیاری از کشورها دارد. ما تجربه تجارت با ارزهای داخلی را نداریم بنابراین این چیزی است که می خواهیم یاد بگیریم. 

این دیپلمات افزود: برای مثال مشکل ما این است که همه تجارت ما در وهله نخست به دلار یا یورو انجام می شود و تجاربی هم در زمینه تجارت تهاتری داریم (حجم قابل توجهی  ازاین تجارت با ایران صورت می گیرد). اما تجربه ای برای مثال در زمینه مقابله با نوسانات ارزی و تبدیل ارزها نداریم.

سفیر همچنین خاطرنشان کرد که طرف ها قصد دارند در زمینه امکان تجارت به یوان گفت و گو کنند. این نیز حوزه ای است که ما می خواهیم درباره آن مذاکره کنیم. مساله وجود اراده سیاسی است اما اراده سیاسی یک جیز است اما تبدیل اراده سیاسی به رویه و تجربه های فنی دقیق به تجربه و زمان لازم دارد.

وی گفت: تجارت دوجانبه برای ما بسیار مهم است. کاهش روابط تجاری دوجانبه شاید تاثیری بر روسیه نداشته باشد اما عمیقا بر ما تاثیر دارد. ما نمی خواهیم روابط تجاری مان با روسیه دچار مشکل شود.

این مقام پاکستانی گفت، کشورش از مذاکره درباره امکان استفاده از سامانه پرداخت «میر» روسیه در پاکستان استقبال می کند.

وی افزود: ما از این گفت و گوها استقبال می کنیم اما بعد از این که مسائل مربوط به تبدیل ارز و سوالات تجاری حل شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    2 0
    مسئولان غربگرای ایران یاد بگیرند اگر یاد بگیرند
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    پیشنهاد اولیه رو رهبر مقتدر ما داد همه دارن انجام میدن جز خود ما.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس