کرملین: مناطق الحاقی جدید زیر چتر هسته‌ای روسیه هستند

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اظهار کرد که مناطق الحاقی جدید به روسیه بخش جدایی ناپذیر کشور هستند و زیر چتر هسته‌ای مسکو قرار دارند.

به گزارش مشرق، پسکوف روز سه شنبه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تامین امنیت مناطق الحاقی جدید از اوکراین به روسیه، گفت: تمام آن مناطق بخش جدایی ناپذیر روسیه هستند، بنابراین همه آنها تحت محافظتند و امنیت آنها به اندازه بقیه نقاط کشور تضمین می‌شود.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه ۹ مهر ماه سند الحاق چهار منطقه تصرف شده اوکراین یعنی لوگانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه را امضا کرد و آنها را بخشی از خاک فدراسیون روسیه دانست.

پسکوف همچنین اعلام کرد که از زمان الحاق جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک و همچنین مناطق زاپوریژیا و خرسون، کار بر روی ادغام این مناطق به حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و قانونی کشور و همچنین سیستم امنیتی در دست انجام است.

شورای فدراسیون روسیه روز ۱۲ مهر ماه به اتفاق آرا قوانین مربوط به پذیرش ۴ منطقه از خاک اوکراین به روسیه را تصویب کرد.

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین نیز در مقابل، فرمانی مبنی بر عدم به رسمیت شناختن اقدامات مسکو در زمینه استقلال کریمه و الحاق ۴ منطقه نامبرده را امضا کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 4
    الحاقی نگو غصبی یا اشغالی بگو
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    در هر حالا اون مناطق چه سمت اوکراین باشن چه نباشن ، با این جنگ تاریخی که رخ داد ، هیچگاه روی ارامش نخواهند دید . زیر چتر اتمی مثلا چیکار میکنه روسیه برا حمایتشون ، بمب اتم میندازه ۵ کیلومتر اونطرفترش ، این چتر نباشه که امنتره براشون ؟
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    خواسته امید به لوهانسکیا بده ، بعد اینکه مثل ساندویچشون بین دو ارتش لهشون کرد و زندگیشون رو نابود کرد .
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    10 0
    مردم دارند متوجه می شوند که روسیه چگونه خاک ایران را در سالهای قبل جدا کرد . هر چند دلاور مردان ایرانی در آن دوران نتوانستند از پس دولت متجاوز روسیه بر بیایند ولی اکنون وقت آن است که دست در دست شیر مردان اوکراینی تا آستراخان را تصرف کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس