کد خبر 1427510
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
ضعف ارتش آمریکا در واکنش به تهدیدات علیه امنیت ملی

گزارش اندیشکده آمریکایی نشان می‌دهد ارتش ایالات متحده به طور فزاینده‌ای ضعیف‌تر شده و در معرض خطر عدم توانایی پاسخگویی به تهدیدات منافع ملی قرار دارد.

به گزارش مشرق،در جدیدترین رتبه‌بندی «قدرت ارتش ایالات متحده» مشخص شده که ارتش آمریکا در طول سال‌ها به طور فزاینده‌ای ضعیف‌تر شده و در معرض خطر عدم توانایی پاسخگویی به تهدیدات علیه منافع ملی قرار دارد.

وبگاه «واشنگتن اگزمینر» روز سه شنبه گزارشی را از اندیشکده «هریتیج» منتشر کرد که بر اساس شاخص‌های این موسسه تحقیقاتی ضعف  قدرت نظامی ایالات متحده را برای نخستین بار نشان داد.

بر اساس این گزارش، این اولین بار در تاریخ  ۹ ساله است که ارتش آمریکا بر اساس شاخص‌های این اندیشکده رتبه بندی پایینی کسب کرده است.

در گزارش اندیشکده هریتیج آمده است، این ارزیابی نسبت به نیروی مورد نیاز برای دفاع از منافع ملی در صحنه جهانی برابر چالش‌های واقعی در جهان آنطور که هست، نه آنطور که ما آرزو می‌شود. این این ضعف نتیجه منطقی سال‌ها استفاده مستمر از تجهیزات و نیروها، کمبود بودجه، اولویت‌های تعریف نشده، تغییر شدید سیاست‌های امنیتی، نظم و انضباط بسیار ضعیف در اجرای برنامه‌هاست.

اندیشکده هریتیج توانایی کلی ارتش آمریکا را برای کسب پیروزی در دو درگیری بزرگ به طور همزمان در مناطق مختلف جهان اندازه گیری کرد و نتیجه گیری شد که ارتش این کشور در معرض خطر ناتوانی در موفقیت در یک درگیری بزرگ منطقه‌ای قرار دارد و برای دو درگیری تقریبا همزمان نیز مجهز نیست.

طبق گزارش اندیشکده هریتیج، تفنگداران دریایی آمریکا بهترین عملکرد را داشتند و رتبه «قوی»  گرفتند و عملکرد این یگان نسبت به رتبه سال ۲۰۲۱ بهبود یافته بود. نیروی هوایی آمریکا به دلیل مشکلات مربوط به جذب خلبان و حفظ آن، رتبه کلی «بسیار ضعیف» را دریافت کرد. نیروی دریایی و فضایی نیز عنوان «ضعیف» را دریافت کردند.

وبگاه خبری «۱۹ فورتی فایو» نیز به تازگی در گزارشی به کمبود نیروی انسانی در ارتش و وزارت دفاع آمریکا اشاره کرد. در این گزارش اشاره شده است:، بحران جذب نیرو در ارتش آمریکا هیچ نشانه‌ای از فروکش کردن ندارد. در سال مالی جدید که هفته پیش آغاز شده، ارتش آمریکا همچنان ۲۵ درصد کمتر از هدف خود برای جذب نظامیان جدید دست یافته است.

در حالی که ارتش آمریکا این روزها با بحران به کارگیری نیروی جدید مواجه است اما کارشناسان معتقدند که این بحران طی سال‌های آتی شدیدتر خواهد شد و ارتش آمریکا با بحران عمیق‌تری که حفظ نیروهای باقیمانده در ارتش بوده، مواجه خواهد شد.

دلیل نگرانی برای حفظ نیروهای باقیمانده این است در حالی که تلاش‌ها برای جذب نیروهای جدید با شکست مواجه شده، نیروهایی که همچنان یونیفرم نظامی بر تن دارند به دلیل کمبود نیرو، مجبور هستند که وظایف بیشتری را متحمل شوند. در نتیجه نیروهایی که هم اکنون در ارتش حضور دارند با کار بیش از حد مواجه می‌شوند.

در این گزارش ذکر شده  که ارتش ایالات متحده نتوانسته است  ۱۵ هزار نظامی جدید را جذب کند و همین موضوع باعش خواهد شد خدمات نظامی آمریکا ناخواسته و به صورت مخربی، کاسته شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 0
    امپراطوری امریکا به سرنوشت خفت بار امپراطوری روم دچار شده یعنی فساد اخلاق
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      1 2
      شتر در خوابربیند پنبه دانه
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 1
    کمبود بودجه؟ خنده داره چون امریکا برای ارتشش نزدیک ۸۰۰ میلیارد دلار هزینه میکنه بیش ار هرکشوری توی دنیا! و اینکه باید خوشحال بود چقدر زیبا اقرار به ضعف هاشون میکنن و در فکر حل مشکلاتشون هستن. کاش ما هم به ضعف هامون اقرار کنیم! درود بر ایران و ایرانیان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس