به گزارش مشرق، سید مهدی حسینی متین سه‌شنبه شب با انتشار پیامی در توئیتر به کنایه از تاریخ جنایات آلمان نوشت که این کشور چظور «با آن سابقه، دم از مجازات یک ملت متمدن می‌زند.»

وی اتهامات طرف آلمانی درباره همکاری‌های تسلیحاتی ایران و روسیه در جنگ اوکراین را بی‌اساس خواند و خاطر نشان کرد:‌ روابط خارجی مشروع ایران با دیگر کشورها ارتباطی به دیگران ندارد.

کاردار سفارت کشورمان تاکید کرد: برلین باید از رفتار گذشته خود، عمل نکردن به تعهدات برجامی و ریاکاری شرمسار باشد.

این درحالیست که میگل برگر سفیر آلمان در انگلیس پیشتر با انتشار توئیتی، ادعاها درباره ارسال پهپادهای ایران به روسیه را تکرار کرده و نوشته بود: ایران باید به دلیل کمک به روسیه برای ایجاد وحشت در میان غیرنظامیان در اوکراین با پهپادهای کامیکازی خود با تحریم‌های بیشتر مجازات شود.

وی ادعا کرد که گزارش ها درباره اینکه ایران ممکن است به روسیه موشک هم فروخته باشد، نگران کننده‌ است.

اخیرا برخی اخبار تایید نشده‌ درباره همکاری‌های تسلیحاتی ایران و روسیه در جنگ اوکراین منتشر شده که بارها از سوی مقام های ایرانی رد شده است. ایران از ابتدای جنگ همواره سیاست اصولی و روشن خود را مبتنی بر بیطرفی فعال و مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات دو طرف و به دور از خشونت اعلام کرده‌ است، اما طرف‌های غربی با ارسال گسترده تسلیحات  نظامی مخرب، شعله های آتش جنگی را که آغاز کرده اند، شعله ورتر می کنند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پانزدهم مهرماه در تماس تلفنی با همتای فنلاندی تصریح کرد: علیرغم کمک‌های نظامی برخی کشورها به اوکراین، ما هیچگونه تسلیحاتی به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ارسال نکرده و نخواهیم کرد، چرا که معتقدیم راه حل این بحران سیاسی است و هرگونه حمایت تسلیحاتی از طرفین، فرصت صلح را به تأخیر می‌اندازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    8 24
    بابا قاطع يه سری هم ميومدي وضع مملکت رو ميديدی
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      30 5
      بابا کامنت گزار حرفه ای، یه سری برو آلمان قندیل ببند بعد بیا حرف بزن!!!
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      4 2
      چاییدی، آلبانی تبار.
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 1
      قاطع وطن فروش، از وزیر نازی در مورد گازهای شیمیایی که به صدام فروخته یک سوالی می‌پرسید تا حداقل نگم منافق خود تحقیر وطن فروش هستی
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    17 2
    پروتر از طرفهای غربی وجود ندارد اول شما را تحریم میکنن بعد تهدید و در انتها تشکیک در قدرت خودجوش و بومی شما و در جایگاه شاکی و طلبکار
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    20 1
    چندتا از بمب های شیمایی که به صدام میداد رو به عنوان کادو برا‌ بفرستین تا دهانش رو ببنده..
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    16 2
    المانی های حرومی سلاح شیمیایی به عراق متجاوز می دادند، به قول خودشون یهودی ها را قتل عام کردند تو هولوکاست،جنگ جهانی راه انداختند ، همه دنیای به متجاوزین سلاح میدند اونوقت حرف زیادی هم میزنند .چقدر پررو میتونه باشند اینا
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    13 2
    باید از دولت و شرکتهای آلمان برای تسلیح عراق به سلاح شیمیایی در جنگ ایران و عراق شکایت بشه و محکم بایستند و غرامت کامل ازشون گرفته بشه.
  • سید فروزان CH ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    7 3
    تسلیحات دادیم که دادیم ربطی ندارد به کسی؟ مگر امریکا و متحدانش به عربستان و امارات نمیدهند ؟ مگر فرانسه به دیکتاتور های افریقایی نمیدهد ؟ مگر به تروریست‌های داعش و النصره در سوریه تسلیحات نمیدادند ؟ برای چه مقامات ایرانی انکار میکنند ؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    5 2
    المان. یاد دوران. هیتلری افتاده ، همان هیتلر برای بدبختی شما کافیست
  • سعید IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    4 2
    به مسئولین و مردم آلمان توصیه می کنیم ، در این فرصت کوتاه باقی مانده تا آغاز فصل زمستان ، به جای اتلاف وقت و توطئه علیه ایران . مقداری هیزم و زغال سنگ انبار کنید . آره بابام جان ...
  • DE ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    3 1
    5000 مزدور اوکراینی در جنگ 8 ساله غرب علیه ایران و سرطان عبری غربی عربی به کمک کل غرب وحشی و منافقین و گروهک تروریستی کوتوله و دمکرات کوتوله و دهها گروهک تروریستی کوتوله دیگر با 16 کارخانه آلمانی که برای صدام بمب شیمیائی میساختند و هزاران کمک همین آلمان و همپالگیهایشان به صدام و تروریست ها دهها هزار نفر از ملت ما را شهید و میلیونها نفر را آواره و فقیر کردند. شما فاشیستهایی که خون هیتلر در لوله های بدنتان جاریست یکبار معذرتخواهی کرده اید ؟؟؟ هنوز منافقین و تروریستها را ترو خشک میکنید شما وحشی های بیفرهنگ.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس