کد خبر 1427532
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۷/۲۷؛ هشدار ادامه فعالیت سامانه بارشی و خسارت به محصولات کشاورزی

سازمان هواشناسی با صدور هشدار ادامه فعالیت سامانه بارشی در ۸ استان از احتمال سیلاب ناگهانی، آب‌گرفتگی معابر و خسارت به محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز بارش پراکنده در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی روی داده و به‌تدریج بارش در این مناطق قطع می‌شود. امروز در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه افزایش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل پیش‌بینی شده است. روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در استان‌های واقع در شمال‌غرب،‌ ارتفاعات البرز و سواحل شمالی بارندگی،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و کاهش دما روی می‌دهد.

یکشنبه آینده از شدت بارش‌ها در این مناطق کاسته شده اما همچنان در این مناطق،‌ شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش خواهیم داشت. روزهای شنبه و یکشنبه در شمال شرق و شرق کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می شود. دریای خزر جمعه و شنبه هفته آینده مواج است.

توصیف سامانه اول: تداوم فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۲۷: شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال و شرق خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان و شمال شرق تهران.

اثر مخاطره: اختلال در سفرهای بین شهری به سبب لغزندگی جاده، به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال خسارت به‌صنعت کشاورزی.

توصیه: پرهیز از سفرهای برون شهری غیر ضروری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو و انجام تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات باغی و زراعی.

توصیف سامانه دوم: افزایش گرادیان فشاری

نوع مخاطره: وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و احتمال نفوذ گرد و غبار

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۲۷: خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، شرق و جنوب کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و شمال شرق اصفهان.

پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۲۸: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل و زنجان.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و شکستن درختان کهن‌سال، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و احتمال تاخیر در پرواز.

توصیه: احتیاط در تردد، اجتناب از فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز بویژه گروه‌های حساس، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، استحکام سازه های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس