صعود عبدی و عابدی به رده بندی امیدهای جهان/ شانس یک طلا و ۲ برنز ایران در ۵ وزن دوم

نمایندگان اوزان ۷۲ و ۹۷ کیلوگرم ایران راهی دیدار رده بندی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان شدند.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در اسپانیا، امیر عبدی در ۷۲ و علی عابدی درزی در وزن ۹۷ کیلوگرم به ترتیب با برتری مقابل رقبای خود از فرانسه و ترکیه، راهی دیدار رده بندی شدند.

امیر عبدی در وزن ۷۲ کیلوگرم نیز پس از استراحت در دور نخست مقابل، شانت خاچاطریان از ارمنستان با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد اما در این مرحله مقابل قربان قربان اف دارنده مدال طلای جوانان جهان از آذربایجان با نتیجه یک بر یک شکست خورد و راهی گروه بازنده ها شد. عبدی در این مرحله برابر یانیس نیفری از فرانسه با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید و راهی دیدار رده بندی شد تا برای کسب مدال برنز امشب به مصاف عرفان میرزویف از اوکراین برود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم علی عابدی درزی در دور اول با نتیجه ۴ بر ۳ اینوت گوسا از رومانی را مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل مارکوس راگینگر از اتریش با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شد و با توجه به راه یابی این کشتی گیر به دیدار فینال، به گروه بازنده ها راه یافت. عابدی درزی در این گروه با نتیجه ۶ بر ۳ در مصاف با مصطفی اولگون از ترکیه به پیروزی رسید و به دیدار رده بندی راه یافت. وی برای کسب مدال برنز به مصاف گئورگی کاتساناشویلی از گرجستان می رود.

در وزن ۶۰ کیلوگرم امید آرامی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۱ و ضربه فنی مغلوب کرم کمال از ترکیه شد  و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت و به دلیل اینکه صبح امروز در وزن کشی مجدد، به سر وزن قانونی نرسید از دور رقابت ها کنار رفت.

به این ترتیب امشب (چهارشنبه) و در روز پایانی این رقابت ها، سید دانیال سهرابی در وزن ۶۷ کیلوگرم، برای کسب مدال طلا به میدان می رود و امیر عبدی در ۷۲ و علی عابدی درزی در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز برای کسب مدال برنز به روی تشک خواهند رفت.

فرنگی کاران ایران در ۵ وزن نخست این رقابت ها نیز صاحب ۲ مدال طلا توسط پویا دادمرز در ۵۵ و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم شدند و علی اکبر یوسفی در سنگین وزن نیز به مدال برنز رسید.

در پایان مسابقات پنج وزن نخست، ایران با ۸۳ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد و تیم های ارمنستان و ترکیه به ترتیب با ۶۰ و ۵۲ امتیاز در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    1 0
    "به دلیل اینکه صبح امروز در وزن کشی مجدد، به سر وزن قانونی نرسید از دور رقابت ها کنار رفت" بعدا باز نگی بدلیل حمایت از آرمانهای فلسطین در برابر نماینده رژیم اشغالگر قدس حاضر نشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس