کد خبر 1427781
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳
کانادا میزبان نشست ضدایرانی می شود

وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای گفت: وزرای خارجه زن جهان درباره ایران دیدار و بحث خواهند داشت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کانادا قرار است نشستی ضد ایرانی را برگزار کند. در همین ارتباط نیز «ملانی جولی»، وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای گفت: «بسیاری از وزرای خارجه زن جهان در یک نشست مجازی که این هفته به میزبانی کانادا برگزار می‌شود، درباره ایران بحث خواهند کرد.»

قرار است در این نشست وزیرخارجه کانادا به همراه ۱۴ نفر دیگر به صورت مجازی روز پنجشنبه از ساعت ۸ صبح به وقت محلی درباره تحولات ایران گفتگو کنند.

جولی با ژست مشابه دیگر کشورهای غربی و با طرح ادعای حمایت از ایرانیان، مدعی شد: «حقوق زنان حقوق بشر است.»

اعلام برگزاری این نشست ضدایرانی همزمان با آن شده که وزارت امور خارجه ایران در چارچوب قواعد حقوقی مرتبط تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر تحریم کرد.

براساس این گزارش؛ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وفق مصوبات مراجع ذیربط، در چارچوب قواعد حقوقی مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم، خشونت و نفرت پراکنی و نقض حقوق بشر تحریم می‌کند.

اشخاص حقیقی و حقوقی فهرست شده، از جمله فعالیت‌هایی کرده‌اند که منجر به اغتشاش، خشونت و اقدامات تروریستی علیه ملت ایران گردیده است.

جمهوری اسلامی ایران با یادآوری تعهدات بین المللی بریتانیا در زمینه مبارزه با تروریسم و نفرت پراکنی و رعایت حقوق بشر، اعلام می‌کند که خودداری آن دولت از مقابله با اقدامات اشخاص مذکور و حمایت و تسهیل اقدامات آنان، نقض فاحش تعهدات بین المللی بریتانیا است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    3 0
    این کارهای تبلیغاتی و سوری فایده ای براشون نداره
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    5 0
    چطوره نشستی با حضور بومیان کانادا و آمریکا و آلاسکا برای قتل عام‌های دولت‌های نژادپرست آمریکا و کانادا علیه بومیانشان برگزار کنیم؟
  • GB ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    4 0
    ببین این لابی دشمن چقدر پولدار هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس