اژه ای: برای اصلاح و نقد باید از خودم و مجموعه تحت نظرم شروع کنم - کراپ‌شده

رئیس قوه قضاییه در دیدار با گروهی از متخصصین و نخبگان کشور گفت: سعه‌ صدر و برخورداری از ظرفیت بالا، یکی از اساسی‌ترین لوازم شرکت در یک فرآیند گفت‌وگو محور است.

به گزارش مشرق ، در راستای رویه و مشی ریاست عدلیه طی ۱۵ ماه اخیر در برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و گفت‌وگومحور با اقشار مختلف مردمی و نخبگانی کشور، روز پنجشنبه (۲۸ شهریور) حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، با گروهی از متخصصین و نخبگان حوزه‌های مختلف علمی، دانشگاهی، فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و پزشکی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس قوه قضاییه در ابتدای سخنان خود ضمن اشاره به اثرات مثبت و نافذ برگزاری نشست‌های هم‌اندیشانه و گفت‌وگو محور با اقشار مختلف مردمی و نخبگانی، اظهار کرد: از تیرماه سال گذشته که عهده‌دار مسئولیت ریاست قوه قضاییه شده‌ام، به صورت پیوسته و مستمر بر برگزاری جلسات هم‌اندیشی و گفت‌وگومحور با منتخبان و نمایندگان اقشار مختلف مردمی و نخبگانی اهتمام داشته‌ام و اعتقاد دارم که برگزاری این قبیل جلسات دارای نتایج نافع و نافذی می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به آیه «فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ»، اظهار داشت: خداوند به بندگانی که شنونده سخنان و انتخاب‌کننده بهترین آنها باشند، بشارت داده است؛ همین امر وحیانی، بیانگر ارزش و اهمیت بسیار بالای استماع سخنان و انتخاب احسن آنها است.

رئیس قوه قضاییه در ادامه به تبیین و تشریح لوازم و اسباب یک فرآیند گفت‌وگومحور پرداخت و بیان داشت: سعه‌صدر و برخورداری از ظرفیت بالا، یکی از اساسی‌ترین لوازم شرکت در یک فرآیند گفت‌وگومحور است؛ انسان باید همه اقوال و سخنان را بشنود و گرایش‌ها فکری و جناح‌بندی‌های سیاسی تأثیری در او برای استماع سخنان دیگران نداشته باشد؛ البته صرف شنیدن کافی نیست، بلکه مباحثه و تضارب نیز لازم است؛ همین مباحثه و تضارب آراء و تعاطی افکار است که سبب رشد و تعالی می‌گردد؛ در این فرآیند مباحثه و تضارب آراء نیز قطعاً نابردباری و انگ زدن و خشونت کلام و تندخویی جایی ندارد و لازمه آن تدوین سازوکارها و تعیین مبانی و شاخص‌های مربوطه است.   

رئیس عدلیه افزود: در مرحله بعدی از یک فرآیند گفت‌وگو محور فرد باید احسن سخنان و اقوال و نظرات را برگزیند و میان سخن و نظر صواب و کلام و عقیده ناصواب و مغالطه‌آمیز قدرت تمیز و تشخیص داشته باشد؛ در مرتبه دیگری از فرآیند مذکور شاید لازم باشد فرد به صورت میدانی و حضوری و عینیت‌یافته با پدیده یا مقوله یا اتفاق مورد بحث و گفت‌وگو، مواجه شود.     

رئیس دستگاه قضا در همین راستا بیان داشت: باید باب گفت‌‍وگو را در کشور بسط و گسترش دهیم و گفت‌وگومحوری و تضارب‌ آراء و تعاطی افکار را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم؛ این مقوله باید در میان همه اقشار و آحاد جامعه جا بیفتد و تثبیت شود؛ از کسبه و بازاریان تا نخبگان و دانشگاهیان و صنعتگران؛ قطعاً این فرآیند، امری دستوری و فرمایشی نیست و اختصاص به یک مقطع زمانی خاص ندارد؛ همه اقشار و آحاد جامعه باید به گفت‌وگو و شنیدن سخنان یکدیگر و سؤال و جواب عادت کنیم و خو بگیریم و منصفانه و عادلانه، سخن و نظر حق را پذیرا باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به اهمیت مقوله کارآمدی و انتخاب و انتصاب متخصصین برای تصدی و پیشبرد امور و نخبه‌پروری، اظهار داشت: باید مقوله کارآمدی و تخصص‌گرایی را در متن و بطن جامعه جا بیندازیم و تثبیت کنیم؛ وقتی افرادی به خود اجازه می‌دهند بدون داشتن تخصص و مهارت و تجربه در هر حوزه و زمینه‌ای به اظهارنظر بپردازند و این انتظار را نیز دارند که به حرف و نظر آنها جامه عمل پوشانده شود، همین امر بیانگر آن است که مقوله تخصص‌گرایی در جامعه ما جا نیفتاده است.   

رئیس قوه قضاییه به این نکته نیز اشاره کرد که باید در امر عدم کارآمدی و عدم استفاده از نیروهای متخصص و نخبه ، گِره و اِشکال کار را شناسایی کنیم؛ آیا در کشف افراد نخبه و نابغه مشکل وجود دارد؟ آیا مشکل در میدان ندادن به آنهاست؟ آیا مشکل به عدم تلاش و پشتکار خود آنها باز می‌گردد؟ آیا در امر حمایت از آنها عیب و نقص وجود دارد؟

رئیس دستگاه قضا در ادامه اشاره به مبحث کارآمدی و تخصص‌گرایی و نخبه‌پروری ، گفت: به فرض مثال وقتی به کاندیدایی در انتخاباتی از ناحیه فردی، کمک مالی می‌شود، آیا این کمک مالی دلیلی برای انتصاب و انتخاب فرد غیر متخصص کمک‌کننده از جانب آن کاندیدای پیروز در سمت و منصبی است؟ آیا آن کاندیدای پیروز می‌تواند بدون توجه به مقوله تخصص‌گرایی، فرد هم حزبی و هم جناحی خود را در مصدر امری قرار دهد؟

رئیس عدلیه افزود: اینکه بگوییم متخصصانی از جناح‌ها و گرایش‌های مختلف، جمله و گزاره غلط و اشتباهی است؛ یک متخصص بواسطه تخصص خود در حوزه و رشته مربوطه باید در جامعه شناخته و ارزش‌گذاری شود؛ گرایش و سلایق سیاسی و فکری یک متخصص به جای خود؛ اما ارزش و بهای یک متخصص در جامعه باید به اعتبار تخصص او در حوزه مربوطه باشد.    

قاضی‌القضات در ادامه به موضوع بسیار بااهمیت و پرارزش امنیت در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، اقتصادی و … اشاره کرد و بیان داشت: همه متفق‌القول هستیم که بدون وجود و استقرار مقوله امنیت، حرکت و پیشرفت در هیچ حوزه و زمینه‌ای ممکن و میسّر نیست؛ در خصوص اتفاقات اخیر نیز بارها و مکرراً اعلام کرده‌ایم که صف معترضین را از اغتشاشگران جدا می‌دانیم؛ همچنین معتقدیم که باید علل این اتفاقات را ریشه‌یابی کنیم و اگر به دنبال منشا مشکل نرویم دوباره تکرار می شود و ایرادات کار را در هر بخش و ساختاری و کارکردی که وجود دارد رفع کنیم؛ اما در عین حال نباید اجازه دهیم عناصری اغتشاشگر به ایجاد اخلال در زندگی روزه‌ مره و کسب و کار مردم بپردازند و امنیت جانی و روانی آنها را تهدید کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به اهمیت مقوله تقویت بنیه اقتصادی کشور، اظهار داشت: اقتصاد مقوله بسیار مهم و اثرگذاری است و استقلال کشور نیز به نوعی به این مقوله بستگی دارد؛ فلذا باید زمینه‌های امنیت سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم و برای فردی که می‌خواهد سرمایه خود را به کشور منتقل کند و در چارچوب مقررات داخلی، ضمن کمک به پویایی و تقویت اقتصاد و تولید ملی، نفع و سود شخصی نیز ببرد، تمهیدات لازم را فراهم گردانیم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به موضوع ایرانیان مقیم خارج از کشور که برای بازگشت به میهن خود تمایل دارند، گفت: در ابتدای تصدی مسئولیت ریاست دستگاه قضا یکی از اولویت‌ها را فراهم کردن مقدمات و تمهیدات بازگشت ایرانیان مقیم خارج از کشور قرار دادم که در این زمینه نیازمند کمک همه دستگاهها هستیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به جنگ اقتصادی تحمیل شده به ایران اسلامی از ناحیه دشمنان، گفت: در شرایط جنگ اقتصادی فعلی باید جهش تولید و تقویت بنیه اقتصادی را در اولویت قرار دهیم و در این شرایط از امکانات موجود نیز بهره ببریم؛ یکی از این امکانات موجود، ایرانیان دارای تخصص مقیم خارج از کشور است؛ باید برای جذب آنها برنامه و ایده و ابتکار داشته باشیم.

رئیس عدلیه تصریح کرد: ما در دستگاه قضایی برای کمک به رونق تولید و اشتغال دارای برنامه و راهبرد هستیم؛ ما درصدد آن هستیم چنانچه صاحب یا متولی یک کارخانه یا بنگاه تولیدی مرتکب فساد یا جرمی شد، در عین رسیدگی به پرونده او از حیث مبارزه با مفاسد، تمهیداتی اتخاذ کنیم که به چرخه تولید و اشتغال در آن کارخانه یا بنگاه مزبور صدمه و آسیب وارد نشود؛ برخی از شما متخصصان نیز که در مقوله‌های اقتصادی و صنعتی دارای ایده و تخصص هستید، می‌توانید در این امر خطیر ما را کمک کنید و ما از کمک و نقطه نظرات شما استقبال می‌کنیم.     

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان با اشاره به اهتمام دستگاه قضایی به برگزاری دادگاه‌ها به صورت علنی با لحاظ موازین و مقررات قانونی، خاطرنشان کرد: برگزاری دادگاه‌ها به صورت علنی با ترتیباتی که در قانون مشخص شده است، اثرات مثبت و نافعی را از جنبه‌های گوناگون به دنبال دارد؛ البته ممکن است عوارضی نیز بر آن مترتب باشد؛ در اینجا متخصصان مربوطه می‌توانند ایده‌ها و نقطه‌نظرات خود را در باب به حداکثررساندن مزایا و منافع برگزاری دادگاه‌های علنی و رفع و تقلیل عوارض و معایب آن، به ما در دستگاه قضایی ارائه دهند و اطمینان داشته باشند که ما پذیرای این قبیل ایده‌ها و نقطه‌نظرات خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    8 4
    به چه دردی میخوره؟ خروجی نداره؟
    • کارگر IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      4 1
      جذب متخصص ! باب گفتگو !
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      6 2
      متخصصان دو تابعیتی جذب کنید ! برای روز مبادا کاربرد دارد !
    • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      4 0
      فقط صفشون رو عوض کردین!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      3 1
      دولت دیگه برای همیشه باید اینستاگرام این برنامه کثیف خانواده خراب کن رو جوری فیلتر کنه که با هیچ فیلتر شکنی هم نشه بازش کرد و تحت تاثیر اشغال طلبا و ننه من غریبم بازیشون قرار نگیره
  • قربانعلی NL ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    10 3
    متخصص ایرانی خارج کشور؟ بیاد ایران
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      4 5
      وقتی ازش حمایت مالی بشه چرانیاد
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      2 4
      وقتی ازش حمایت مالی بشه چرانیاد
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 8
      وقتی ازش حمایت مالی بشه چرانیاد
    • وطن پرست DE ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      9 6
      من که عمرا برگردم. تا دیروز می گفتید اینهایی که مردم رو اتیش زدن اغتشاش گر هستند و با اشد مجازات برخورد می کنیم. حالا که با خون جون های بسیجی اروم شده بهشون می گید معترض!!! برای دلجویی به علی دایی و مهران مدیری کلی امکانات دادید. و بقیه جون های مستضعف شدن افراطی و متعصب. متاسفم براتون.
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      5 3
      همه کسانی که درتجمع بودند قاتل نیستند کمااینکه همه ازیه گروه وحزب نبودند وهمه مسلح نبودند بختطرهمان شهدای جون بسیجی که کشوررانگه داشته ودارند بایدبه کشورمان که مجری وحامی دستورات وحافظان دستورات پیامبران خداست خدمت کرد
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      1 1
      وطن پرست ، خواهش میکنیم ، عذرمون رو بپذیر و تنهامون نزار و برگرد
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      2 0
      بیشتر ، حمایت لازم دارن
    • علی IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      1 1
      اینا متخصص نیستن که همش. کسانی که پولداران و از تبعض در عدالت آموزشی بهره می‌گیرند یا بچه های یکی از مسولین هستند میرن خارج. همین اسماعیلیون پسر یکی از کارمندان نفت بوده که تا تونستند نفت خوردند بعد هم رفتند... برای اینکه سلبریتی های بخصوص صدا و سیما، بعدا شاخ نشن، داشتن صفحات مجازی در اپلیکیشن های خارجی براشون باید ممنوع باشه و از اپلیکیشن داخلی استفاده کنند.
  • وطن پرست DE ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    6 7
    شماها فقط به منافقین و غرب زده ها تریبون می دید.
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      1 4
      دروغ نگو
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      1 1
      🤣🤣
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    3 8
    بله باید بگذاریم هر ..........به اسم دانشجو و سلبریتی هر غلطی میخواهد بکند باید پلیس فحش خور و چاقو خور وسیلی خورش را تقویت کند ولال باشد باید جلو پای بی حجابان و حشیشی ها جوانان بیشتری قربانی کنیم باید به اصلاح طلبان باج دهیم باید با اراذل گفتگو کنیم تا خدای ناکرده آقازاده های نازنین در داخل وخارج آسیبی نبینند
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      2 0
      بله
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 3
    بله
  • علوی IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    4 6
    پاکسازی سریع و قاطع دادگاه اصل ۴۹ ثروت های نامشروع با طرحی میتوان با کمک سپاه و بسیج و فراجا ظرف یک هفته مانند جمع آوری اغتشاش گران ،مسولان کاخ نشین و هزار میلیاردی و دوتابعیتی را دستگیر و بازداشت و خلع سمت نمود انقلاب را برای همیشه بیمه و جلب اعتماد مردم
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 2
      از شنبه
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 2
    توکل بر خدا
  • یزدان IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    1 1
    رمان زیبایی بود
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    6 4
    اگر فائزه رفسنجانی از سران اصلی آشوبها را محاکمه نکنی تو هم در تمام کارهای او و همپالکی های بهایی اش و دوستداران ترامپ که فائزه هاشمی جز اصلی ترین آنها می باشد شریک هستی .
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      4 1
      ایول
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      1 3
      حرکت انقلابی به معنی تقاص کورنیست چون انقلاب مادستورا ت مدون راانجام میدهد فائزه شخصی است که پرونده قضایی داردودوران حبس خودش راهم طی میکندحرکت دفعی صددرصدی برای نوجوان یاجوان بالطبع هیجانی بدون انجام عمل بدون بازگشت مثل قتل یارشددرگروههای خلافکارضدانقلاب میتوان باکمی اغماض یاجواب سوءتفاهمی درجرم انگاری کامل باعث میشودشخص علاوه برپشیمانی عملی برای برگشت به خانواده یاشغل داشته باشدبحث به اصطلاح تینیجرافرادی که بدون کاروتحصیل وتخصص فقط درفضای مجازی چرخمیزنندمیتوان بابردن درزندان باشرط کم کردن حبس بااموزش اشتغال مثل خیاطی باعث رشدش درخانواده واجتماع شود بحث سلیقه نیست که جامعه قضایی کشوربیش ازده هزارنفرفقط متخصص دربخش دوم هرم داردکه بایدعلاوه برقضاکمک به برگشت وحفظ موتوراقتصادی اشتغالی جامعه وازدیدان شخص دررسانه بینی دران شخص وندیدن میدان رسانه ای وعواقب والت دست شدن راهم درنظرداشت
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    2 1
    جدا نمیکنین.
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    2 1
    بابا مردم میگویند
  • مسی IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    5 2
    شماها همین نخبه هایی که داخل هستن رو فراری نده،فکر خارجیا رو نکن
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    4 5
    شما فقط وقت ما را در این مملکت تلف کردید ما که از اجرای احکام اسلامی در دادگاه ها چیزی ندیدیم فقط هم جواب می دهید قطع دست شرایط دارد سنگسار ضد حقوق بشر هست شلاق جنبه خوبی ندارد احکام الهی تعطیل شده
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 1
      نمیشه
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 1
      شرمنده
  • BE ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    2 0
    ایده پرداز کی بودی
  • حمیدرضا IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    4 4
    اقای اژه ای قبل از صدا کردن متخصصین خارج از کشور تکلیف اغتشاش گرا رو بگید ک اگه باهاشون مماشات بشه ضربه جدی به اعتماد مردم زده میش.
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      2 1
      جرات
  • محسن IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    4 0
    ایشون ظاهرا فراموش کرده‌اند که رئیس قوه قضائیه هستند. پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با مجرم از وظایف ایشونه که خیلی عقب هستند. کشور دوتا قوه دیگه هم داره که وظایف مشخصی دارند.
  • حیدری IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    6 1
    جناب اژه ای شما فرزندان مسولینی که مرگ بر آمریکا میگند ولی تابعت آمریکا رو دارند از کار برکنار کنید بقیه پیشکش
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      2 1
      خارج رو کی بپاد؟
  • فهیم IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    5 0
    دستگاه قصا به کجا رفته
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 1
      خیابون
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    3 2
    اینو قبلا گفتید وآمدنند
  • سید موسوی IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    5 6
    این چه مملکتی است چندتا دهه ۸۰ راه افتادن باعث نا امنی شده اند و بی بندباری را رواج میدهند انها جو زده هستن به دنبال چشم چرانی و زنان به تظاهرات می ایند
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      5 2
      واقعا افکارت اینه؟ یعنی جوان ایرانی از آینده و بلاتکلیفی و بیکاری رنج نمیبره؟
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 1
      میتونن
    • IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      2 3
      بهشت اجباری. طالبان کره شمالی
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      2 1
      کاربر بهشت اجباری،اولا این تیکه کلام از مد افتاده دیگه، در ضمن ما راه جهنم رفتن رو براتون سخت میکنیم وگرنه که بهشت را به بها دهند نه به بهانه. پس دلخوش به بهشت نباش.
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      1 2
      اگربهشت اجباری بود منافق بوجودنمیامدودرنطفه هرحرکتی خفه میشد وعدل خدابی معنی بود ضمنا راه اتعراض تخریب وحضورفیزیکی خیابانی بااین همه گروه خوددرگیرفاسدضدانقلاب نیست راهش فحاشی هم نیست راهش مطالبه گری وضمانت اجراگرفتن ازمسئولین قبل ازرای گیری وهماهنگ باقوه قضاییه است
  • SE ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    2 0
    شما مگر ایده پردازی هم بلدید؟!!
  • DE ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    3 0
    ملت اما اگر آزاد شد ....آزادی تا کجا؟؟
  • سید فروزان CH ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    4 2
    آقای اژه ای با سلبریتی جماعت هم میخواهید کماکان گفتگو کنید و در باغ سبز را باز بگذارید برای انها‌ زمان آن نرسیده که فکری به حال این عناصر خود فروش و میهن فروش در خدمت دولت فخمیه باشید ،؟تا به کی باید تحمل کنیم این افسار گسیختکی این طیف را و ببخشیم و فراموش
  • سید فروزان CH ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    4 2
    حتما گفتگو کنید یا مهناز افشار و گلشیفته و علی کریمی و‌دایی شروع کنید بهتر است ،اصلا بروید سر خط با قمی کلا گفتگو‌کنید تابحال که بجز توقیف پاسپورت چند نا از این درپیتیها کاری انجام ندادید ،به همین ترتیب پیش بروید آنها طلبکار که هستند هیچ ،میروند شکایت میکنند از ایران و نظام به دیوان لاهه بی خیال آقای اژه ای،
  • FR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    5 0
    جناب اژه ای ! شما خودت یک صورت مسئله هستی !
  • سید فروزان CH ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    5 0
    والله چند تا نخبگان مقیم خارج که در صعنت خودرو صاحب اسم هستند ،امدند برای ساخت زیر بنایی صعنت اما مافیای بیسواد حاکم بر خودرو اجازه بازدید از کارخانه جات را هم ندادند به انها‌ نخبه وقتی برمیگردد که مدیریت با کفایت و میهن دوست و انقلابی بر راس امور باشد نه عاشقان میز و صندلی و دلار مقام رهبری هم بارها گفته اند اما مافیای میز و صندلی و دلار قویتر از این حرف‌ها عستند تنها سپاه و ارتش هستند که به نخبگان میدان و امکانات میدهند ،مثلا مافیای وزارت بهداشت آنقدر سنک جلوی یک متخصص پزشکی میاندازند که طرف عمرا به فکر کار در ایران را کنار میگذارد
  • علوی IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    5 1
    سران محترم سه قوه ! برداران دست اندرکار ! آیا تاکنون از خود پرسیده اید که چرا دشمن در یک جنگ جهانی اطلاعاتی با حضور تمامی سرویس های جاسوسی غربی فقط اقدام به آوردن پیاده نظام از اقسام گروهک ها و جذب نوجوانان نمود اما اما اما شبکه گسترده نفوذ در عرصه مدیریت یهود پنهان آقازاده های مولتی میلیاردر مسولان نیم بند عافیت طلب لب مرز خیانت و خلاصه مهره های اصلی آنها در این اغتشاشات فرمان سکوت و انفعال داشتند؟!
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    3 2
    سیاسیون و سلبریتی های خائن اولین و اصلی‌ترین عامل شروع اغتشاش و فرصت طلبی دشمن هستند باید سریعاً قوانین قاطع و بازدارنده‌ای برای این مساله اجرایی شود
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    4 3
    هرچند به نظر من هیچ معترض منصفی در این شرایط اعتراض نمیکند چون میدادند که از اعتراضش سو استفاده خواهد شد توسط ضد انقلاب پس اونی که این مقطع خاص را برای اعتراض انتخاب میکنه خودش میره تو صف اغتشاشگر و دسته ای هم که میگن فریب خوردیم. اینا هم بعد از گذشت دو ماه و تبیین ابعاد عملیات دشمن دیگه فریب خورده محسوب نمیشن در نتیجه این موضع آقای اژه ای در این مقطع اشتباهه دیگه چون موضوعیت خودش رو از دست داده
  • حامد IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    3 1
    حالا که میدانید ملت کجا اعتراض کنن ?
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    1 1
    ان شااالله خیر است
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    6 1
    فقط گفتن باید اینکارها بشه حالا خودشون چکارن؟؟ تو رییس قوه قضاییه هستی تو باید با بیکفایتها و فاسدها و نالایقهای رانتی مبارزه کنی و اجازه ندی به پست و مقام برسن ایران جایی برلی نخبه ها نذاشته از بس فاسدین در پستها هستن
  • سید IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    1 3
    هیچ معترضی در این اغتشاشات نبود همه از خانواده ساواکی ها و منافقین بودن
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    0 1
    درود
  • رحمانی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    0 2
    موافقم البته باید زودتر انجام میشد ولی چون قدرت دست غربگرایان بود نمیذاشتن
  • کیمیا IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    0 1
    الان پسر دایی من بعد از سالها از آمریکا برگشته ایران ... به کجا باید مراجعه کنه برای کار دقیقا؟
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    ایده من برای جذب متخصصان ساکن خارج
  • IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 2
    قاضی القضات عزیز، تا دیر نشده دست بجنبان، بدون مماشات و انقلابی، غارتگران بیت المال و خائنان به اموال مردم را گردن بزن آنوقت خواهید دید دیگر اغتشاشی نخواهد بود، مردم خسته هستند از بی عدالتی از مماشات...حاجی دستمان به دامنتان آنگونه باید عمل کن..
  • یوسف از همدان IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 1
    من به عنوان یک ایرانی از شما ریاست محترم قوه قضاییه می خواهم دقیقا خط فرضی بین اغتشاش و اعتراض را مشخص کنید تا تکلیف خودم را بدانم که من در کجای این طیف قرار دارم
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    حاج آقا یک جو اقتدار خیلی کوتاه اومدی دشمن داره حد اگثر استفاده رو از این شل بازی های شما میبره
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    چه فکرکنیم(سواستفاده ودخالت استکبار غرب صهیونیسم،وهابیها ونوکرانشان درکشورها،اغتشاشگران ویااپوزسیون یا مخالفان،داعشیها ومعاندان یا فریب یا کشته سازی یا باطل یا حق یا بی بندوباری یا هرچیز دیگری....) هست-انقلاب اسلامی دروحود مردم ایران نهادینه ودرحال نهادینه شدن هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس