رونق گردشگری مذهبی در کشور ضروری است

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: رونق گردشگری مذهبی در کشور منجر به توسعه اشتغال در اطراف این اماکن خواهد شد.

به گزارش مشرق ،سید عزت‌الله ضرغامی بعد از ظهر پنجشنبه در سفر به بادرود در حاشیه حضور در آستان مقدس آقا علی عباس (ع) با اشاره به اهمیت گردشگری مذهبی اظهار داشت: رونق این صنعت چه از نظر فرهنگی ودینی و چه از نظر اقتصادی برای ساکنان اطراف این اماکن دارد.

وی افزود: اشتغال‌زایی از جمله این دستاوردها است ضمن اینکه زائران منجر به رونق بخشیدن به اماکن مذهبی می‌شوند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه طی یک سال گذشته برای بهره برداری بهتر از اماکن مذهبی توافق‌های خوبی را با سازمان اوقاف و امور خیریه دارد، اضافه کرد: در این زمینه پروژه‌هایی نیز با همکاری دو نهاد دولتی و بخش خصوصی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب لازم است بناها و آثاری که در اختیار دولت قرار دارد و دولت به هر دلیلی قادر به حفاظت از آنها نیست، بر اساس قانون و به‌منظور بهره‌برداری بهتر در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد، افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، استان‌های پیشرو در این زمینه معرفی و از اداره‌های کل میراث‌فرهنگی و همچنین اوقاف و امور خیریه آنها تجلیل خواهد شد.

مردم در حرم مطهر آقا علی عباس (ع) مشکل اقامتی دارند

ضرغامی در ادامه با بیان اینکه یکی از مکان‌هایی که در طول سال با استقبال خاص و زیاد زائران و گردشگران مواجه می‌شود، آستان مقدس آقا علی عباس با ۵ میلیون زائر در هر سال است، ابراز داشت: منطقه کاشان، نطنز، بادرود، قمصر و ابیانه هر کدام ویژگی گردشگری خاصی دارند و می‌توان با هم افزایی از این فرصت برای گردشگران مذهبی نیز استفاده کرده و گردشگران مذهبی از این شهرها هم بازدید کنند.

وی با بیان اینکه مردم در حرم مطهر آقا علی عباس (ع) مشکل اقامتی دارند، اضافه کرد: طبقه دوم این آستان مقدس برای پایداری تعطیل‌شده و درخواست‌های زیادی از سوی مردم برای اقامت مطرح بوده است و ما به حل این مشکل کمک خواهیم کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برای حل مشکل اقامت در آستان آقا علی عباس با هماهنگی اوقاف طرح توسعه آستان را اجرایی و مشکل پایداری را با اعتبار مشخصی انجام می‌دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    0 0
    ظاهرا مشائی دولت جناب رئسی همین ضرغامیه!این آدم نمی فهمد که «گردشگری مذهبی» مغهومی غیر مذهبس و حتی ضد مذهبی دارد! ما در مذهب زیارت اماکن متبرکه را داریم نه گردشگری!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس