کارزار رسانه ای غرب /ادعاهای کاخ سفید از حضور نیروهای ایرانی در کریمه تا ارسال پهپاد به روسیه   

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در تداوم کارزار رسانه ای ضد ایرانی غرب مدعی حضور نیروهای در کریمه برای آموزش به نیروهای روسی و نیز دریافت بیشتر پهپادها از سوی روسیه شد.

به گزاش مشرق، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا عصر پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن مدعی شد اپراتورهای روسی پهپادهای ایرانی را که علیه اوکراین به کار گرفته شد، کنترل می کنند.

وی مدعی شد روسیه دهها محموله از پهپادی ایرانی دریافت کرده و احتمالا محموله های دیگری نیز دریافت خواهد کرد.

این مقام کاخ سفید مدعی شد ارزیابی ما این است که تهران، نیروهای فنی و پشتیبانی به شبه جزیره کریمه اعزام کرد تا نیروهای روسی را برای کنترل پهپادها آموزش دهد. 

کربی در عین حال ادعا کرد تعداد نیروهای ایرانی در کریمه البته نسبتا کم بود. و دلیل حضور آنها عدم آشنایی نیروهای روسی با شیوه استفاده از پهپادهای ایرانی بود.

این مقام کاخ سفید در ادامه ادعاهایش افزود در اوایل، پهپادها دچار نقص فنی می شدند و درست کار نمی کردند یا ظاهرا مطابق استانداردهای مورد انتظار روسیه نبودند. به همین دلیل تهران تصمیم گرفت برخی از کارشناسان آموزشی و پشتیبانی فنی را به کریمه اعزام کند تا در این زمینه به روس ها کمک کنند.

آمریکا در حالیکه از آغاز جنگ اوکراین تاکنون، حدود ۱۸ میلیارد دلار تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال کرده است، مدت‌ها است ایران را به ارسال پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین متهم می‌کند که این موضوع از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران به شدت رد شده است.

رسانه ها و مقامات غربی در روزهای اخیر به فضاسازی درباره ادعای ارسال موشک و پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین شدت بخشیده‌اند.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد برخی از قطعنامه های شورای امنیت مانند ۲۲۳۱ به ما اختیار می دهد که صنایع دفاعی ایران را تحریم کنیم.

کربی  با بیان اینکه به اعمال تحریم های جدید ادامه می دهیم، در عین حال مدعی شد البته بعید می دانیم که پهپادها روند جنگ در اوکراین را تغییر بدهند.

این در حالی است که امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متعاقب ادعاهای صورت گرفته در مورد نقش پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین و مرتبط ساختن آن با قطعنامه ۲۲۳۱، طی نامه ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل ،استدلالات خود در مورد بی اساس بودن چنین ادعاهائی را مطرح کرد.  

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در ادامه به دلایل غیر مرتبط بودن موضوع استفاده از سلاحهای متعارف در جنگ اوکراین با ضمیمه B قطعنامه  ۲۲۳۱شورای امنیت پرداخته است.

ایروانی تاکید کرد محدودیتهای ذکر شده در پاراگراف ۶ ضمیمه B قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت سازمان ملل در اکتبر ۲۰۲۰ پایان یافته و از آن زمان هیچکدام از اقدامات ایران در جهت تامین، فروش یا انتقال سلاح یا مواد مرتبط به آن به دیگر کشورها تحت قطعنامه ۲۲۳۱ نبوده است.

این مقام آمریکایی که پیش از این سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بود، ادعا کرد ارزیابی ما این است که روسیه ممکن است به دلیل کمبود مهمات نظامی، به دنبال دستیابی به تسلیحات متعارف پیشرفته از ایران مانند موشک های زمین به زمین باشد.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا ادعا کرد  شواهد گسترده ای مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی علیه اهداف نظامی و غیر نظامی در اوکراین وجود دارد اما تهران و مسکو به دروغ هایشان ادامه می دهند.

کربی در تداوم ادعاها تهران را به شریک بودن در جنگ علیه اوکراین کرد و مدعی شد در حال حاضر ایران به شکل مستقیم و از طریق ارایه تسلیحاتی که بر غیر نظامیان و زیرساخت های غیر نظامی اوکراین تاثیر می گذارد، در جنگ علیه اوکراین شریک است.در واقع ایران در حال کشتن غیر نظامیان و تخریب زیرساخت های غیر نظامی در اوکراین است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه به وقت محلی در تماس تلفنی با "گردان گرلیچ رادمن" وزیر امور خارجه و اروپای کرواسی، با اشاره به حوادث اخیر اوکراین و ادعاهای مطرح شده از سوی برخی مقامات این کشور مبنی بر اینکه از پهپادهای ایرانی که سالها قبل به روسیه تحویل داده شده اند، در جنگ علیه اوکراین استفاده شده، اظهار داشت: ما قویا مخالف جنگ و تسلیح هر یک از طرفین جنگ بوده و هستیم و به مقامات اوکراین گفته‌ایم چنانچه سندی در خصوص استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین وجود دارد، ارائه کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    0 9
    ایران مجبور هست نیرو بفرسته روسیه
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      1 1
      وای شما مجبور نیستی هر چرت و پرتی یانکی ها میگن برای فشار علیه ايران باور کنی
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      2 0
      همونطور که تو مجبوری کاسه لیس غربیا باشی
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      0 1
      همین پهپاد از سرشون هم زیاده با هیمن پهپاد میتونن جم کنن نتونستن موشک میخرن ازمون جنگ تموم میکنن میبرن روسا درسته گیجن ولی تچهیزات پیشرفته ازمون میخرن و مشکلی ندارن
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    0 1
    برای زمستان سرد لوهانسک ، هیزم با خودتون ببرید
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    3 1
    پهباد ها یا پلاستیکی هستند و یا تصاویر فتوشاپ است! چرا نگرانید؟ به تدریج به تغییرات جدید عادت می کنند. دوران یانکی ها و تروریست ها رو به افول است.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    0 0
    دولت دیگه برای همیشه باید اینستاگرام این برنامه کثیف خانواده خراب کن رو جوری فیلتر کنه که با هیچ فیلتر شکنی هم نشه بازش کرد و تحت تاثیر اشغال طلبا و ننه من غریبم بازیشون قرار نگیره
  • Bndboy IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    2 2
    مگه پهپاد و موشکهای ایران فتوشاپی نبود؟؟ پس چی شد؟؟ چرا ضایع بازی در میاری کربی جان
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    1 0
    به دنبال انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی کاخ سفید هم در حال نقل مکان به هالیوود است و قرار است سالی حداقل سه فیلم کمدی تراژدی آمریکایی بسازد.
  • FR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    2 0
    مورد جالب برای ایران اینه که امریکا و غرب به ما میگن ما با شما دشمن هستیم ولی شما باید با ما دوست باشید !
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    1 1
    اصلا نیرو و تسلیحات هم بفرسته به آنها هیچ ربطی ندارد نمی دانم چرا وزارت خارجه انفعالی عمل می کند آنها هشت سال دفاع مقدس تمام عیار پشت صدام ملعون ایستادند و به عراق توپ تانک و میراژ و آواکس و بمبهای شیمیایی و اطلاعات ماهواره ای وهر کوفت و زهرماری که می توانستند به عراق دادند چرا آنوقت عین خیالشان نبود ما هم دلم می خواهد تلافی آنروزها را در بیاوریم چیری که عوض دارد گله ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس