نیروهای ارتش آمریکا پشت مرز اوکراین در انتظار چراغ سبز

معاون فرمانده لشکر ۱۰۱ هوابرد ارتش آمریکا، از آمادگی این لشکر برای ورود به اوکراین در صورت تشدید تنش بین مسکو و کی‌یف خبر داد.

به گزارش مشرق، ژنرال جان لوباس، معاون فرمانده لشکر ۱۰۱ هوابرد ارتش آمریکا با اشاره به آمادگی این لشکر گفت: آماده‌ایم تا از هر سانتی‌متر خاک ناتو دفاع کنیم.

این در حالی است که سرهنگ ادوین متایدس، فرمانده تیم رزمی تیپ ۲ ارتش آمریکا نیز به نوبه خود اعلام کرد که نیروهای تحت فرمان وی نیز که به رومانی گسیل داده شده‌اند، نیروهای روسیه را «به دقت» زیر نظر داشته، اهداف تمرینی ایجاد کرده و مانورهایی را برگزار می‌کنند که «دقیقا مشابه آن چیزی است که در جنگ در حال رخ دادن است.»

خبرگزاری سی‌بی‌اس نیوز آمریکا، دراین‌باره نوشت: در مجموع حدود ۴ هزار و ۷۰۰ سرباز از پایگاه اصلی لشکر ۱۰۱ هوابرد ارتش واقع در «فورت کمپل» در ایالت کنتاکی، برای تقویت جبهه شرقی ناتو، اعزام شده‌اند.

در ادامه آمده است: فرماندهان بارها به سی‌بی‌اس گفته‌اند که آنها همیشه آماده‌اند تا همین امشب بجنگند. و در حالی که برای دفاع از قلمرو ناتو در این منطقه مستقر شده‌اند، در صورت تشدید درگیری یا وقوع حمله به خاک ناتو، آنها کاملاً آماده عبور از مرز و ورود به اوکراین هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) و بنا به درخواست جمهوری‌های دونباس برای رها کردن آنها از ستم رژیم کی‌یف، فرمان آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین را صادر کرد.

غرب در واکنش به این اقدام، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو وضع کرد و همچنین کشورهای غربی کی‌یف را با حجم وسیعی از تسلیحات و کمک غیرنظامی حمایت کرده و می‌کنند.

گزارش سی‌بی‌اس نیوز در حالی منتشر شده که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دفعات اعلام کرده که برنامه‌ای برای اعزام نیرو به اوکراین ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    14 1
    انشالله نیروهایش به درک واصل شوند این چراغ مرگ نیروهای امریکا هست
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      2 5
      چرا سوختی؟؟؟
    • عبدالله مومن IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      18 0
      فرماندهان آمریکایی تا چه مقدار پوشک برای خود و سربازان شان. آماده کرده اند ؟! چخخخخخخ
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • احسان معتمدی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    31 1
    نیروهای امریکایی جرات حمله ندارند فقط ماکت هستند زمان ابرقدرتی امریکا و انگلیس تمام شده و اینرا انها خوب میدانند اما غرب زده های ایرانی هنوز فکر می کنند امریکا ابرقدرت است اگر جنگی دربگیرد امریکا برای همیشع افول زودرستر خواهد نمود و تمام ناوهایش منهدم خواهند شد اینرا خوب میداند
  • اصفر IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 5
    شما جناب مشرق از تجاوزکار حمایت میکنی؟ تجاوز کار تحت هر اسمی که باشد متجاوز هست وهروقت کشوری به کشور دیگری حمله کند حق دفاع دارد نه پیش دستی
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      3 0
      مشرق از دشمن آمریکای متجاوز طرفداری میکنه ما هم همینطور، مشکلی هست؟؟!!
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 0
    حالا ایران با موشک ذوالفقار این آمریکایی ها رو نابود کنید
  • مقدس IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    كم كم دمب روباه پير مكار انگل ستان جنايتكار و آمريكاى تبهكار زده بيرون ، بازى تازه داره علنى و جالب ميشه ، دلقك معتاد ديگه تاريخ مصرفش تمام شده و با اولين سناريو ساختگى بخش غربى اوكراين توسط ارازل و اوباش ناتو تبهكار اشغال خواهد شد و سالهاى سال ايجاد تنش ها و دشمن سازى هاى خيالى در شرق اروپا و كشتار و غارتگرى و چپاول منابع و ثروت هاى چند گاو شيرده اروپائى .
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    پوشک آورده اند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس