کد خبر 1428461
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
رایزنی اردوغان با رئیس‌جمهور جدید عراق

رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عراقی بر ضرورت تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های سازنده برای تحقق ثبات در منطقه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (شنبه، ۲۲ اکتبر)، با «عبداللطیف جمال رشید» رئیس‌جمهور عراق در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره تقویت روابط دوجانبه و فعالسازی همکاری دوجانبه و سازنده برای تحقق ثبات در منطقه رایزنی کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، ریاست‌جمهوری عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس‌جمهور ترکیه، امروز با همتای عراقی تماس تلفنی برقرار کرد.

بر اساس این گزارش، طی این تماس، رئیس‌جمهور ترکیه به عبداللطیف رشید برای دستیابی به پست ریاست‌جمهوری در عراق تبریک گفت و از تمایل کشورش برای تقویت روابط تاریخی با عراق و فعالسازی همکاری دوجانبه و سازنده‌ای که به ثبات در منطقه در سطوح سیاسی، اقتصادی و امنیتی منجر شود، خبر داد.

در مقابل، رئیس‌جمهور عراق نیز ضمن تشکر از اردوغان برای این «تبریک محبت‌آمیز» از «اهمیت روابط با کشور همسایه ترکیه و لزوم تقویت آن را در زمینه‌های مختلف به‌گونه‌ای که منافع مشترک و آرزوهای دو ملت دوست برای توسعه و رفاه را تامین کند» سخن گفت.

۱۳ اکتبر جاری، پس از گذشت یک سال و سه روز از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق و با وجود کشمکش‌های طولانی میان دو حزب اصلی کُرد، سرانجام «عبداللطیف رشید» موفق شد ۱۶۲ رأی را به خود اختصاص داده و رئیس‌جمهور عراق شد. او بلافاصله پس از انتخاب شدنش، «محمد شیاع السودانی» نامزد فراکسیون بزرگ‌تر پارلمان برای نخست‌وزیر را مامور تشکیل کابینه جدید در عراق معرفی کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 0
    سایت مشرق نیوز شده اردوغان دونی
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 0
    حالا اگخ مثلا رییس جمهور پاکستان با رییس جمهور عراق هم حرف می زد خبر کار میکردین ؟
  • مسعود IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 0
    اردوغان مرد بزرگ ودوست داشتنی هستند.
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 2
      انقدر دوست داشتنی است که مردم ترکیه بحش فحش میدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس