کد خبر 1428462
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
  ۳۶۶ داروی پرمصرف هنوز تحت پوشش بیمه نیستند

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در حال حاضر برخی از داروها هنوز تحت پوشش دارویار قرار نگرفته اند.

به گزارش مشرق، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بر اساس مصوبه مجلس، دولت مکلف شده است که میزان پرداختی از جیب مردم در رابطه با خدمات درمانی و دارو نسبت به شهریور سال گذشته افزایش پیدا نکند.

به گفته وی در حال حاضر برخی از داروها هنوز تحت پوشش قرار نگرفته اند. قرار شده است تا ۱۱۹ قلم داروی بدون نسخه تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و ۳۶۶ قلم داروی پرمصرف نیز هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته اند.

او گفت: مجلس برای بیماران خاص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب کرده و این بودجه به بیمه سلامت اختصاص می یابد؛ اما هنوز عملیاتی نشده است.

او ادامه داد: کمبود در برخی داروها مانند آنتی بیوتیک کودکان وجود دارد که شخص رئیس جمهور به طور جدی پیگیر این مسئله است. نه درصد ارزش افزوده، عوارض گمرکی و ارز از جمله مسائل پیش رو هستند و قرار بود که بانک مرکزی ۵۰۰ میلیون دلار بابت آن تخصیص دهد که هنوز پرداخت نشده است.

او گفت: طرح دارویار یک پروژه بزرگ است و میزان رضایتمندی مردم حدود ۸۰ درصد است. این طرح باید از اول سال جاری اجرا می شد که این تاخیر در اجرای آن سبب شده است تا هزینه توسط مردم پرداخت شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی بدبخت IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    به ولاه اگر وقاحت اسم بود هرچیزی رو گرون میکنید و عرض می فرمایید که این کمبودها مربوط به دیر اجرا شدنه و مردم کاملا راضی هستند مردم رو به مرز جنون رسوندید
  • س IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 0
    من زیربارهزینه داروی قلب و همچنین دیابت کم آوردم چراباید قیمت دارو اینقدرگران باشد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس