طالبان: همه شخصیت‌های افغان غیر از اشرف غنی را به بازگشت دعوت کرده‌ایم

«احمدالله وثیق» سخنگوی کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان طالبان گفت این کمیسیون غیر از " اشرف‌غنی" به همه شخصیت‌های افغانستانی خارج از کشور پیام فرستاده تا به وطن بازگردند.

به گزارش مشرق، «احمدالله وثیق» سخنگوی کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان اعلام کرد از زمان تشکیل این کمیسیون تاکنون ۳۷۰ نفر شامل وزیران، نمایندگان پارلمان و چهره‌های مطرح‌ سیاسی به کشور بازگشته‌اند.

احمدالله وثیق، سخنگوی کمیسون تماس با شخصیت‌ها در سفری که به هرات داشت در گفت‌وگو با خبرگزاری باختر تاکید کرد از زمان تشکیل این کمیسیون تاکنون ۳۷۰ تن شامل وزیران، نمایندگان پارلمان، کارمندان امنیت ملی، خبرنگاران و چهره‌های مطرح‌ سیاسی دوباره به کشور برگشتند.

وی افزود کمیسیون تماس با شخصیت‌ها براساس فرمان رهبر طالبان ایجاد شده و تا زمانی که یک افغان در خارج بماند برای بازگشتش تلاش می‌کند.

سخنگوی کمیسیون تماس همچنین خاطرنشان کرد تاکنون از  طریق این کمیسیون به همه‌ شخصیت‌های سیاسی، نظامی و خبرنگاران به جز « اشرف غنی» پیام دعوت به کشور فرستاده شده‌ است .

وی در این گفت‌وگو به دعوت از «امیر اسماعیل خان»  به کشور نیز اشاره کرد و گفت: « حکومت طالبان و کمیسیون‌تماس از امیر محمد اسماعیل خان خواسته است تا به هرات و یا کابل برگردد.

احمد الله وثیق افزود برحسب ضرورت  از افراد بازگشته که نخبه باشند از سوی طالبان دعوت می شود تا به کار در نظام گماشته شوند و در سفر دوباره افرادی که به کشور آمده‌اند به خارج از کشور نیز هیچ‌ ممانعتی  وجود ندارد.

وی همچنان شایعات منتشر شده از سوی برخی‌ رسانه‌ها درباره اینکه طالبان مانع سفر عبدالله عبدالله از کشور شده‌ را رد کرد و افزود: «شایعات وجود دارد که عبدالله عبدالله حق سفر به هیچ کشوری ندارد در حالیکه وی چندبار به خارج سفر کرده و دوباره بازگشته است"

وثیق در پایان تاکید کرد چند خبرنگار  که کشور را ترک کرده بودند نیز دعوت شدند تا به کشور برگردند و تاحالا چندین نفر که فریب تبلیغات منفی را خورده بودند نیز به کشور بازگشتند.

وی بار دیگر از شهروندان کشور، به ویژه‌  افراد سیاسی، چهره‌های نخبه و علمی خواست تا در کشور بمانند و دوشادوش یکدیگر  و هم میهنان خود برای آبادی و سربلندی افغانستان تلاش کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    کشور زندان نیست که زوری به مردم تحمیل شود
  • عمو IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    یه چندتاییشون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس