دانش بنیان

معاونت علمی و فناوری اعلام کرد بیش از ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان به توانمندی کشور در حوزه دفاع رونق بخشیدند.

به گزارش مشرق به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان موتور توسعه اقتصادی کشورهای درحال‌ پیشرفت مطرح بوده و به‌عنوان منشأ اصلی اشتغال‌زایی و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری برشمرده می‌شوند.

منظور از اقتصاد دانش‌بنیان، نگاه علمی و فناورانه به تولید در همه عرصه‌ها است که نتیجه آن، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری، ارتقای کیفیت محصولات، رقابت‌پذیر شدن تولیدات در بازارهای جهانی و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات در داخل خواهد بود.

این جمله‌ای است که رهبر انقلاب آن را با تأکید بر اینکه تنها راه رسیدن به رشد اقتصادی، حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است بیان کردند و «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» به عنوان شعار سال ۱۴۰۱ انتخاب شد.

نظام اقتصادی دنیا اکنون مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان است که موتور رشد و توسعه به شمار می‌رود، دانش‌بنیان‌ها می‌توانند حلقه ارتباطی مفقوده‌ای که سال‌ها در عرصه‌های علم و صنعت وجود داشته است را احصا کرده و با ایجاد ارتباط بین صنعت، دانشگاه و مراکز علمی تحقیقاتی اقتصاد دانش‌بنیان را تحقق بخشند.

در دنیای پرتحول امروز، زیربنای اقتصاد صنعتی، از محوریت منابع به سمت محوریت سرمایه‌های فکری جابه‌جا شده و بر همین اساس عامل دانش به‌صورت روزافزون پراهمیت‌تر می‌شود. به همین دلیل شکل جدیدی از سازمان‌ها نیاز است، تشکیلاتی که مبتنی بر علم و فناوری شناخته شده، دانش‌بنیان نامیده می‌شود و اکنون تبدیل به عاملی حیاتی برای توسعه اقتصادی هر کشوری شده است.

در حال حاضر بیش از ۷۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند و در راستای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور گام‌های خوبی برداشته‌اند. اشتغال‌زایی ۴۰۰ هزار نفری و فروش ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی نیز از نتایج فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در سال گذشته است.

بر همین اساس بیش از ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان با وزارت دفاع برای تولید تجهیزات و ادوات نظامی و دفاعی همکاری داشته اند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در حوزه سایبری از ظرفیت این شرکت‌ها استفاده کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 1
    بابا دانش بنيان يکم هم به فکر مردم باشيد
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      4 0
      یکی از تخصص های یهودی ها مقابل هم قرار دادن دانش در مقابل ثروت هست یا دو قطبی هایی مثل سانتریفیوژ یا چرخ کارخانه جالب هست خود همین ها هر چی نخبه هست در جهان سوم با تعطیل کردن علم جذب کشورهای خودشون کردن
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    عکس از یک شاسی فقط به همین یک قطعه با این ابعاد و شکل و درجات و زوایا با دقت بنگریم متوجه اهمیت و موفقیت و پیشرفت شرکت های خود پی میبریم واقعا لذت بردم و افتخار دارم
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 3
    تا الان هیچ حرکت خاصی در بخش دفاعی زده نشده مهم ترین موشک های ما زمان روحانی رونمایی شدن از خرمشهر تا دزفول از سیمرغ تا ذوالجناح

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس