کد خبر 1428927
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
دیدار عادل عبدالمهدی با امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه در دیدار عادل عبدالمهدی بار دیگر بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم عراق تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر پیشین عراق که سرگرم  دیدار از ایران است، شامگاه یکشنبه اول آبان ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه خصوصا آخرین تحولات در عراق و همچنین موضوعات مهم منطقه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

امیرعبداللهیان در این دیدار مراتب خرسندی جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های رهبران عراقی بویژه شخصیت‌هایی همانند عادل عبدالمهدی در حفظ وحدت ملی عراق و به نتیجه رسیدن تلاش‌ها در پارلمان این کشور که منجر به انتخاب رئیس جمهور جدید و همچنین مکلف شدن نخست وزیر برای معرفی دولت جدید شد را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام مجدد حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم عراق و با ابراز رضایت از سطح مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی، تلاش دو کشور برای ارتقای روابط، متناسب با ظرفیت‌های گسترده موجود خصوصا در بخش همکاری‌های اقتصادی را مورد تأکید قرار داد.

عادل عبدالمهدی نیز در این دیدار با تشریح اوضاع داخلی عراق دیدگاه‌های خود در خصوص موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی را بیان کرد.

طرفین همچنین در این دیدار آخرین وضعیت گفت‌وگو برای رفع تحریم و روند گفت‌وگوهای عربستان سعودی و جمهوری اسلامی ایران را مورد بررسی قرار دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 0
    چه خلیج فارس قشنگی تو تابلو معلومه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس