تصادف خودرو با یک پلنگ در محور دماوند فیروزکوه / آسیب سطحی بود

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دماوند از تصادف خودرو با یک پلنگ در محور دماوند فیروزکوه خبر داد و گفت: آسیب وارد شده به پلنگ سطحی بود.

به گزارش مشرق، نقی میرزا کریمی، عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: شب گذشته بر اساس گزارش تلفنی کلانتری جابان مبنی بر تصادف یک دستگاه خودروی سواری با یک پلنگ در محور دماوند به فیروزکوه محدوده دلیچایی موضوع در دستور کار کارشناسان و محیط‌بانان قرار گرفت و هماهنگی‌های لازم با اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران جهت اعزام تیم زنده‌گیری حیات وحش به منطقه در صورت نیاز انجام شد.

میرزاکریمی ادامه داد: با بررسی صحنه و تحقیقات به‌عمل آمده مشخص گردید که خودروی سواری عبوری با یک پلنگ که قصد عبور از عرض مسیر دماوند فیروزکوه را داشته برخورد نموده، ولی آسیب وارده به حیوان سطحی بوده و از محل حادثه فاصله می‌گیرد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دماوند افزود: پلنگ لحظاتی را در دامنه کوه کنار جاده توقف و بعد از بهبود وضعیت محل را ترک می‌نماید و در گشت و پایش که همچنان ادامه دارد، پلنگ مشاهده نشد که خوشبختانه آسیب به حیوان شدید نبوده و توانایی حرکت و جابجایی را داشته است که گشت‌های محیط بانان در منطقه ادامه دارد تا در صورت نیاز زنده‌گیری و اقدامات درمانی صورت پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس