کد خبر 1429762
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۵
لاغری با شن و ماسه!

یک مطالعه جدید ظرفیت نهفته ذرات متخلخل ساخته شده از شن و ماسه خالص را برای تغییر روند جذب چربی ها و قندها توسط بدن ثابت کرده است.

به گزارش مشرق، دانشمندان در حال جست‌وجوی ابزار جدید در نبرد با تشدید چاقی هستند و اخیراً یک روش امیدوارکننده با استفاده از توده‌های شن و ماسه تصفیه شده ابداع شده است. یک مطالعه جدید پتانسیل ذرات سیلیس ساخته شده از شن و ماسه را برای مقابله با چاقی نشان داده است. این ذرات برخی فعالیت‌های آنزیمی برای ممانعت از جذب چربی ها و قندها توسط بدن را تقویت می کنند و یک محصول ایده آل برای مقابله با چاقی هستند.

این تحقیق توسط دانشمندان دانشگاه استرالیای جنوبی انجام شد و طی آن بررسی شد که چگونه ذرات سیلیس مهندسی شده می توانند بر نحوه جذب انرژی بدن از غذاهای پرچرب تأثیر بگذارند. مطالعات قبلی نشان داده‌اند که ذرات سیلیس موسوم به مزوپور می‌توانند باعث کاهش وزن در موش‌های چاق شوند و در مردان به‌عنوان یک افزودنی غذایی با خیال راحت قابل استفاده هستند. در یک مقاله دیگر به بهترین شکل و اندازه این ذرات برای افزایش تاثیرپذیری روش درمان ضد چاقی اشاره شد.

پل جویس، محقق ارشد این مطالعه گفت: سیلیس متخلخل به دلیل خواص ضد چاقی، توجه فزاینده ای را به خود جلب کرده است. با آزمایشات انسانی نشان داده شده که این یک روش درمانی بی خطر است. با این حال، نحوه عملکرد آن از چشم محققان دور مانده است. تحقیقات ما نشان می‌دهد که چگونه سیلیس متخلخل با عملکرد موضعی در روده برای محدود کردن هضم و جذب چربی و کربوهیدرات، اثر ضد چاقی را افزایش می‌دهد. نکته مهم این است که انتظار می رود این مکانیسم نتایج بالینی موثری برای کاهش وزن، بدون ایجاد عوارض جانبی در دسترس قرار دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    1 0
    فقط مونده تبلیغ خوردن خاک را بکنید! مزخرفات علم غربی که هر روز یه چیز میگن رو به خورد مرد م ندهید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس