کد خبر 1429801
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
ادعای مضحک هرتزوگ: اسرائیل شواهد استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین را به آمریکا ارائه می‌کند

رئیس رژیم صهیونیستی همسو با سایر مقامات این رژیم ادعاهایی بی‌اساس را بر ضد ایران مطرح کرده است.

به گزارش مشرق، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی، با مطرح کردن ادعایی مضحک گفت اطلاعات و شواهد استفاده از پهپادهای ایرانی توسط روسیه در منازعه اوکراین را در اختیار آمریکا قرار می‌دهد تا نشان دهد این پهپادها برای ویرانی اوکراین به کار گرفته می‌شوند.

وی همچنین خواستار واکنش سخت برای مقابله با این اقدام ایران شد.

مقام‌های آمریکایی طی ماه‌های اخیر ادعا کرده بودند ایران پهپادهایش را به روسیه برای استفاده در منازعه اوکراین فرستاده است؛ موضوعی که تهران آن را چندین بار قویاً تکذیب کرده است. سه کشور اروپایی نیز هفته گذشته اعلام کردند فروش ادعایی پهپادهای ایرانی به روسیه نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است و از درخواست اوکراین برای تحقیق در این زمینه استقبال کردند.

هرتزوگ - که نقشی تشریفاتی در نظام سیاسی رژیم صهیونیستی ایفا می کند - با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، دیدار کرد.

وی در این دیدار مدعی شد: «سلاح‌های ایرانی نقشی کلیدی در بی‌ثبات کردن جهان ایفا می‌کنند و جامعه بین‌المللی باید اکنون و در آینده از این موضوع درس بگیرد.»

رئیس رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود افزود: «جهان باید یک صدا و یک زبان با ایران صحبت کند - زبانی سخت، متحد و سازش ناپذیر.»

دفتر او نیز بدون ارائه اطلاعات قابل راستی‌آزمایی مدعی شد او تصاویری که در اختیار این رژیم است را به اشتراک خواهد گذاشت تا شباهت‌ها بین پهپادهای سرنگون شده در اوکراین و قطعات آزمایش شده در ایران در دسامبر ۲۰۲۱ و همچنین در نمایشگاهی در ایران در سال ۲۰۱۴ را نشان دهد.

آنتونی بلینکن نیز در این دیدار با تکرار اظهارات مضحک خود گفت ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در کنار هم «در برابر اقدامات خطرناک، بی‌ثبات‌کننده و وحشت‌آور ایران ایستاده‌اند».

این در حالی است که ایران موضوع ارسال پهپاد را رد کرده است و سفیر ایران در سازمان ملل متحد نیز از دبیرکل این سازمان خواست مانع تحقیقات سازمان ملل درباره موضوع استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در منازعه اوکراین شود.

منبع: العالم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 5
    چرا اب آنکه می تاونند به راحتی پهپادهای ساده ایران را ساقط کنند این همه جنجال می کنند ؟ چون دارند سواری می گیرند . هم امریکا و هم روسیه دارند سواری می گیرند و مردم ایران فقط بدبخت تر می شود
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    2 0
    اطلاعات و شواهدت را نگهدار برای موقع ویرانی اسراییل بدردت میخوره
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    4 0
    اینطوری که اینا دارن تبلیغ پهپادهای ایرانی میکنن هم قیمتش و هم مشتری هاش میره بالا
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    6 0
    همانطور که با کره ی شمالی یک صدا و سر سخت صحبت کردید و وادارش کردید تا به بمب اتمی دست پیدا کند!،ایران را نیز مجهز به بمب اتم خواهید کرد!.
    • ایران قوی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      3 0
      کی بود کی بود من نبودم روسیه خودش پهباد میسازه کور خوندی !!!ایران باید کارخونه مشترک پهباد سازی توی روسیه بزنه
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    2 0
    بدبخت آماده باش که شاهد ۱۲۹ فطرس کرار کمان ۲۲ غزه و ققنوس و ده ها پهپاد که محرمانه هستش آماده نابود کردن موجودیتونه ! البته اینها به غیر از سبد متنوع از موشکهای بالستیک و کروز که فقط وفقط برای نابودی شما کنار گذاشتیم ? حالا هی حرف مفت بزن تا کاسه صبرمون سر بره!
  • DK ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 1
    من نفهمیدم نظر مشرق چی هست، ایران به روسیه پهباد داده یا نداده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس