کد خبر 1429913
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
دستگیری 60 نفر در عربستان به اتهام فساد مالی

سازمان کنترل و مبارزه با فساد عربستان اعلام کرد که در بازرسی‌های جدیدش، ۶۰ نفر از کارمندان دولت سعودی را به اتهام فساد مالی دستگیر کرده است.

به گزارش مشرق، سازمان کنترل و مبارزه با فساد عربستان اعلام کرد که طی ۳۴۲۶ دور بازرسی‌هایی که در طول یک ماه انجام داده، از ۱۴۸ نفر تحقیقات کرده است؛ تحقیقاتی که منجر به دستگیری ۶۰ متهم شده بود.

طبق گزارش پایگاخ خبری «روسیا الیوم» به نقل از روزنامه «عکاظ»، این سازمان گفته است که متهمان دستگیرشده از کارمندان وزارت‌خانه‌های دفاع، کشور، بهداشت، شهرداری‌ها و مسکن هستند.

سازمان کنترل و مبارزه با فساد عربستان در گزارشش افزود: مهم‌رین جرائم و موارد فساد مالی و اداری این وزارت‌خانه‌ها، رشوه، سوء استفاده از قدرت، پولشویی و جعل اسناد بوده است.

پس از این دستگیری‌ها، سازمان کنترل و مبارزه با فساد عربستان خواستار کمک به گزارش هر گونه سوء ظن فساد مالی یا اداری از شهروندان، به منظور حفاظت از سرمایه‌های عمومی در این کشور شد.

پیش از این نیز، روزنامه الریاض عربستان گزارش داده بود که سازمان کنترل و مبارزه با فساد ۶۴۱ نفر از کارکنان سعودی به اتهاماتی مانند ارتشاء، سوء استفاده از قدرت، پولشویی، اختلاس از بیت‌المال و جعل اسناد بازداشت کرده است.

«سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان در سیزدهم آبان ماه سال ۱۳۹۶ دستور تشکیل سازمان مبارزه با فساد به ریاست پسرش «محمدبن سلمان» ولی‌عهد این کشور را صادر کرد و به دنبال آن ده‌ها نفر از شاهزادگان و مسئولان فعلی و پیشین سعودی بازداشت شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس